Gå til innhold

Noen som vil gi meg tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter mye med stiv nakke, spesielt morgen og kveld. er sikkelig vondt til tider. jeg går en halv times tur hver dag og har lagt om kosten,gjort det en uke nå.

Noen som vi komme meg hyggelig tips for og få det bedre?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke har vært til en kiropraktor eller naprapat så ta en tur, kan hende du har en låsning i nakken.

Ellers er det lurt å trene stabilitet mage/rygg og muskulatur bakside skulder (mellom skulderbladene). Tøy også brystmusklene dine.

Veldig bra at du har lagt om kosten og at du går tur daglig :)

Akupunktur hvor man tar triggerpunkt i muskulaturen (ofte kalt dry needling) er bra hvis du har veldig stram muskulatur.

Anonymous poster hash: 116f3...c03
Gjest 5 andre
Skrevet (endret)

Vet ikke om det er hyggelig, men:

http://www.klikk.no/helse/dinkropp/trim/article778955.ece

Her er noen øvelser og tips som er kjekke. Det er viktig å bruke nakke- og skuldermuskulaturen, selv om det er vondt.

Selv føler jeg det lindrer litt å dusje i varmt vann mens jeg ruller med hodet i sirkler og strekker og ruller med skuldrene. Varmeomslag/varmepute kan også føles lindrende.

Hvis du har en partner, be om litt massasje. Det er hyggelig! :)

Betal evt. en naprapat, fysioterapaut e.l for behandling en dag i uka.

Jeg liker opperksomhetsmeditasjon, Bruker en app som heter the anchor (er på norsk). Det virker avslappende og gjør en bevisst på kroppen.

For å øke bevegeligheten/blodgjennomstrømningen i kroppen kan du jo prøve noen yogaøvelser.

Endret av 5 andre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...