Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #1 Skrevet 23. januar 2014 er veldig vid etter fødsel omtrent 1 år siden nå, gjort knip øvelser men det hjelper ikke så mye noen som har tips? dette ødelegger meg psykisk og fysisk .. Pysisk = jeg er livredd for om parteren min vil finne på å dumpe meg eller være utro mot meg siden han ikke kjenner noenting.. fysisk= jeg mister vekt og matlyst pga det psykiske Anonymous poster hash: 76d9f...fd1
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #2 Skrevet 23. januar 2014 Er du helt sikker på at du gjør øvelsene riktig? Be om en time til en fysioterapeut som har kursing på slik trening, evt kontakt sykehuset der du fødte - be om henvisning til gyn der, de har som regel fysioterapeuter som er gode på slik trening. Det er forbausende mange som kniper og kniper som ikke gjør det på riktig måte, ikke får tak i riktige muskler. Verdt å sjekke det ut Ved en henvisning til gyn så kan de jo også evt vurdere om noe er skadet eller om det er noe de kan gjøre for å hjelpe deg. Ikke gå slik lenger uten å søke hjelp. Du er ikke den eneste, så det er ikke flaut å komme med et slikt problem til gyn.avdelingen. Lykke til - hilsen fysio Anonymous poster hash: 17a2b...6f0
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #3 Skrevet 23. januar 2014 Har du sjekket om du har nok d-vitamin? Jeg hadde samme problem, fant tilfeldigvis ut at jeg hadde veldig lave nivåer av d-vitamin og leste at det kunne føre til at man ble slapp i underlivet (i tillegg til andre ting). Det bedret seg fort da jeg startet med tilskudd. Anonymous poster hash: c8a73...140
Gjest 5 andre Skrevet 23. januar 2014 #4 Skrevet 23. januar 2014 Kjøp knipekoner, så vet du at du bruker riktig muskulatur. De kommer i forskjellige vekter etterhvert som man trener opp bekkenbunnsmuskulaturen. Få også en henvisning til gynekolog. Kan være at de kirurgisk må stramme opp muskulaturen. Snakk med samboeren din om din bekymring.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #5 Skrevet 23. januar 2014 Det med knipeøvelser er mer for å forhindre inkontines, enn hva det er for å ha trang mus, for å si det som det er. Blir faktisk forbanna over kvinner som liksom vet alt her, og mener du kanskje ikke kniper rett!!!! Du er nok bare blitt våtere under sexakten enn du har vært tidligere. Anonymous poster hash: 14d21...da7
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #6 Skrevet 23. januar 2014 Det med knipeøvelser er mer for å forhindre inkontines, enn hva det er for å ha trang mus, for å si det som det er. Blir faktisk forbanna over kvinner som liksom vet alt her, og mener du kanskje ikke kniper rett!!!! Du er nok bare blitt våtere under sexakten enn du har vært tidligere. Anonymous poster hash: 14d21...da7 Tja, er vel meg du sikter til da.... fysioen som svarte over her, men høyskoleutdanning og 12 år praksis bak meg... Jeg spurte, det var et spørsmål - ingen konstantering! - av at det var feil trening som er årsaken til HIs problemer. Men jeg vet at det er det som er problemet hos noen som har samme problem som HI. Jeg rådet også HI til å kontakte gyn for å finne ut om det er det som er årsaken eller om hun kanskje har en skade etter fødsel som trenger operativ justering. Du konkluderer jo så overfladisk at du bare konkluderer at HIs eneste problem er at hun blir våtere enn tidligere - du har vel absolutt ingen informasjon om hvor våt HI blir under samleie. Selv om det å bli veldig våt nedsetter friksjon. Men nå er slik at HI forteller at hun er vid og slapp.... ikke for våt. Alle vi andre som har svart tar HIs problem på alvor og gir henne gode råd - du konkluderer arrogant om noe du ikke vet noe om! Nr 3 nevner D-vitaminer, og det er jeg enig i at du bør sjekke, HI. Mangel på D-vitaminer kan gjøre at man mister kraft i all muskulatur i kroppen. Og som Peggy B sier - snakk med samboeren din, HI. Dette er jo ikke noe du kan noe for selv, det er ikke din feil! Men du kan etter all sansynlighet få hjelp for det! Så søk hjelp, få legen din til å henvise deg til gyn så får du ordentlig hjelp! Du trenger ikke gå og være så fortvilt, for det er hjelp å få! Anonymous poster hash: 17a2b...6f0
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #7 Skrevet 23. januar 2014 Har du sjekket om du har nok d-vitamin? Jeg hadde samme problem, fant tilfeldigvis ut at jeg hadde veldig lave nivåer av d-vitamin og leste at det kunne føre til at man ble slapp i underlivet (i tillegg til andre ting). Det bedret seg fort da jeg startet med tilskudd. Anonymous poster hash: c8a73...140 ...og der var det igjen. D-vitamin kurerer visst alt... Anonymous poster hash: 3ae55...eeb
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #8 Skrevet 23. januar 2014 ...og der var det igjen. D-vitamin kurerer visst alt... Anonymous poster hash: 3ae55...eeb Det kurerer ikke alt, men anonym som anbefalte å sjekke D-vitaminnivået hos lege visste i hvert fall mer enn deg Visste du at D-vit-mangel gir svekket muskelkraft generelt i hele kroppen? Og at bekkenbunnsmuskulaturen da også kan bli affisert? Og ofte raskere også fordi den ikke blir trent like mye som annen muskulatur? Kraftsvekkelse i muskulatur hos eldre er f.eks. ofte forårsaket av D-vit.-mangel, noe som også fører til stor økt falltendens. Det kurerer ikke alt, men det er en oversett faktor hos veldig mange som sliter med "uforklarlige" problemer. Så lenge man anbefaler å få sjekket nivåene hos lege så er det fornuftige råd. Anonymous poster hash: 17a2b...6f0
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2014 #9 Skrevet 24. januar 2014 Jeg har ikke fått noen skader etter fødselen og problemet er ikke at jeg er våt heller for det har aldri vært noe problem før fødselen. De klipte meg under fødselen men det ble kun 2 sting., Jeg får vel bare prøve D vitamin og knipeøvelser 1-2 månder til og se etter forandring hvis ikke får jeg bestille time hos gyn eller fysio å finne en løsning med dem. Takk for mange gode råd og tips Hilsen HI Anonymous poster hash: 76d9f...fd1
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #10 Skrevet 25. januar 2014 Jeg hadde samme problem som deg en periode. Ble også klippet ganske mye, og fikk et STORT barn. Gjorde knipeøvelser, men følte ikke at det hjalp noe særlig. Jeg kjøpte noen sånne vekter bare for å sjekke at jeg brukte riktig teknikk, og etter at jeg var sikker kjørte jeg på med så mange knipeøvelser som jeg bare orket. Det virket relativt fort når jeg først gjorde en skikkelig innsats, og tilslutt ble jeg veldig fornøyd! Etter noen intensive måneder følte jeg at jeg var som før fødselen, om ikke trangere, så da roet jeg ned litt, men det har ikke gått tilbake til det slappe selvom. Men om du føler dette er et veldig stort problem ville jeg sjekket om ikke muskulatur eller nerver var blitt ødelagt under fødselen, noen må jo faktisk operere. Anonymous poster hash: 00991...676
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #11 Skrevet 25. januar 2014 ...og der var det igjen. D-vitamin kurerer visst alt... Anonymous poster hash: 3ae55...eeb Det kurerer ikke alt, men anonym som anbefalte å sjekke D-vitaminnivået hos lege visste i hvert fall mer enn deg Visste du at D-vit-mangel gir svekket muskelkraft generelt i hele kroppen? Og at bekkenbunnsmuskulaturen da også kan bli affisert? Og ofte raskere også fordi den ikke blir trent like mye som annen muskulatur? Kraftsvekkelse i muskulatur hos eldre er f.eks. ofte forårsaket av D-vit.-mangel, noe som også fører til stor økt falltendens. Det kurerer ikke alt, men det er en oversett faktor hos veldig mange som sliter med "uforklarlige" problemer. Så lenge man anbefaler å få sjekket nivåene hos lege så er det fornuftige råd. Anonymous poster hash: 17a2b...6f0 Takk. Jeg presiserer gjerne igjen at jeg anbefaler å få sjekket hos lege om hun mangler d-vitamin, ikke å begynne å ta tilskudd uten påvist mangel. Og jeg har aldri sagt at d-vitamin kurerer alt, men da jeg selv fikk påvist mangel og leste om symptomer, så var det mye som stemte (som også kunne hatt andre årsaker) og som bedret seg da jeg fikk opp nivået. Anonymous poster hash: c8a73...140
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #12 Skrevet 25. januar 2014 Sjekk dette: http://www.vagiflex.com/index.html Anonymous poster hash: 2433c...07c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå