Gå til innhold

Er så forstoppet:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om jeg spiser hele lakris dropsesken, kommer det imorgen tidlig da??

Tørner snart :):(

Anonymous poster hash: c6ce6...080

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke nødvendigvis men, har du prøvd lakserende midler? :) dulphalac eller dråper/piller? 

Skrevet

Har ikke d i hus nå :(

Anonymous poster hash: c6ce6...080

Skrevet

Tips til å unngå problemet framover:

hver kveld avslutter du dagen med et stort glass vann og to knekkebrød med noe godt på.

Knekkebrød:

1 dl sammalt grovt mel

4 dl speltflak eller andre gode flak

en pakke gresskarkjerner

2 dl linfrø

Litt salt.

Bland alt det tørre, ha i ca en halvliter vann og la stå i tjue min.

Deretter smører du med slikkepott tynt utover ei plate med bakepapir - eller flere brett - tynt er bra.

Steikes i ca en og en halv time på 160 grader, varmluft.

Rene snopet - og fikser magen!

Skrevet

Prøv en kopp sterk kaffe på tom mage i morgen tidlig. Det er effektivt på treg mage.

Skrevet

Du må ha Dulcolax tabletter og eller Microlax hvis du har gått lenge.

For å vedlikeholde bruk Frukt og Fiber som selges på apotek og helsekost, eller Dulphalac.

Anonymous poster hash: 265c5...3d7

Skrevet

Jeg ble rådet av jordmor å spise kiwi, så det har jeg alltid i hus. Tre kiwier til frokost med to store glass vann, og så kan man spise det man vil til frokost en time etter når bare kiwien har fått virke litt. Annenhver dag, da slipper man å tenke over det problemet mer :-)

Lukke til!

Skrevet

Tok først microlax, som ikke funka noe særlig, og dagen etter prøvde jeg dulcolax stikkpille, den var redninga mi! Kjøpte frukt og fiber dagen etter dét, og da kom systemet i gang. Etter det drikker jeg bare vann og spiser litt linfrø i ny og ned. Kutta ut melk

Skrevet

Jeg spiste kiwi i to uker (hadde dilla) men var like forstoppet:)

Skrevet

Prøv å sett bena på en krakk/stol mens du sitter på do. Evt. sett deg på huk, da må det gjerne en potte eller noe til :P Det høres sikkert sprøtt ut, men måten vi sitter på do på gjør det vanskelig for tarmen å tømmes. Ellers spis svisker og drikk masse vann!

Skrevet

Vann,vann,vann!

Og er det skikkelig ille anbefaler jeg en runde med PicoPrep.

Anonymous poster hash: beabe...3c1

Skrevet

Jeg var forstoppet hele graviditeten. fra positiv test til barnet var ute.

Prøvde alt av råd og ting og tang på apoteket. Ingenting funket. Men, lactulose ble min redning. Gjør ikke magen noe bedre, men 'smører' tarmen slik at det var lettere å få det ut.

:) lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...