Gå til innhold

Har dere vært på kontroll?


MM+3

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har vært på 2 kontroller allerede. Første for å bekrefte svangerskapet. Og den andre gangen var det for å henv til ekstra kontroller på riksen :) er i slutten av uke 7 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært hos legen for å bekrefte graviditet på 2min, ellers er min første kontroll i mars, når jeg er 13 uker på vei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var til legen (kvinne) da jeg nesten var 6 uker på vei og ble veldig skuffet. Hun sa de satt av som regel 2 timer til svangerskapskontroller og det tok jo ikke mer enn 15 min. Hun sa jo ikke gratulerer engang. Hmmm… Håper jordmor tar seg litt bedre tid og er mer entusiastisk/glad for det enn legen min var :(

 

Jeg tenker å ta tidlig UL i uke 11. Er dette litt for tidlig til å se noe?
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk jo beskjed av helsesekretæren at timen jeg skulle ha på fredag var første kontrollen så hun satte av to timer.. Men legen mente noe annet gitt :P

Tok blodprøver og sukkertest fordi jeg har lavt stoffskifte og er vektoperert (men enda er 15 kilo overvektig) så jeg skal ha ekstra oppfølging, tok også utvendig UL..

Fikk ny time når jeg er akkurat 10 uker så da blir det den første sv.kontrollen i stedet.. Nye prøver og UL da også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på 1. Sv.kontroll på torsdag uke 9

Og på tidlig UL 2 dager før :)

Også skal jeg på min 2.sv.kontr 12 uker på veg 13.feb :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg på første kontroll i går, fylte ut helsekortet og søkte om fødeplass på Ahus, men ellers skjedde det ikke så mye. :) Må tilbake og ta blodprøver i løpet av neste uke fordi laben var stengt i går ettermiddag. Fikk også ny time i 13. uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 12+6 og har allerede hatt kontroll og 2 tidlige UL... En for å bekrefte hjerteaktivitet og en for å berolige en stressa gravidhjerne etter en liten blødning. Alt var heldig i skjønneste orden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var i uke 11 og du kunne allerede se at det var en baby med armer og ben!

Jeg var til legen (kvinne) da jeg nesten var 6 uker på vei og ble veldig skuffet. Hun sa de satt av som regel 2 timer til svangerskapskontroller og det tok jo ikke mer enn 15 min. Hun sa jo ikke gratulerer engang. Hmmm… Håper jordmor tar seg litt bedre tid og er mer entusiastisk/glad for det enn legen min var :(

 

Jeg tenker å ta tidlig UL i uke 11. Er dette litt for tidlig til å se noe?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen "nekter" å se meg før jeg er fulle 12 uker henne, er 12+6 når jeg ska på første svangerskapskontroll den 26.02.

Har akkurat flyttet, så legen viste ingenting om meg når jeg ringte inn etter den positive testen i 5.-6. uke. Kunne jo være storrøyker eller ta skadelige medisiner.. Jeg kan forstå at det så tidligt ikke er sikkert at det blir noe av, men syns det er merkelig at de enn ikke vil snakke med førstegangsgravide før uke tolv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det også sånn, jeg ville helst ha time litt før, uke 8-10 for å se at ting gikk som det skulle men legesekretæren nektet å gi meg. Først fikk jeg i uke 14 så presset jeg meg ned til uke 13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vokst opp i Danmark og der e det helt vanlig me første kontroll i uke 8-10..

Legesekretæren var også litt ufølsom: "det er jo ikke en sykdom, så ring igjen når du er i uke 12.." jeg lurte på om jeg kunne få en time for å snakke med legen.. "men hva var det å snakke om da?"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde første kontroll når jeg var i uke 9.

Men jeg var utspekulert, og sa ikke til legesekretæren hva det gjaldt. Med vilje :)

Fikk time kom inn til legen, og sa at jeg var gravid, og hadde våre på tidlig UL to dager før. Fikk da hos fastlegen fult ut sjema, tatt alle blodprøver, sjekket blodtrykk, hun lyttet på hjerte, og lunger. Neste kontroll ble når jeg var 12 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...