Gå til innhold

Kakesalg hver fredag i skolekantinen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mandag - torsdag selger de rundstykker, fredager selger de kaker.

Jeg kjenner det vrir seg i magen min og 14-åringen min vil jo selvfølgelig ha kake som skolemat. 

Er det greit eller ikke greit?

Anonymous poster hash: fc95d...f6b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det er greit-så lenge de begrenser det til fredag :)

Skrevet

Bare vent til hun kommer på videregående,her selger de vafler HVER dag :S

Anonymous poster hash: fb903...73c
Skrevet

Ikke greit! Ærlig talt, for en rar idé! Det hadde jeg virkelig ikke likt, men vet ikke helt hva jeg ville gjort med det...

Anonymous poster hash: d1c8e...e7f

Skrevet

Skulle akuratt til å si det, bare vent til hun starter på videregående.

Lasagne, wraps, pizza, vårruller etc.

Anonymous poster hash: cfb37...9bd

Skrevet

Lasagne, vafler, pizza, wraps.

Er jo greit med vafler og wraps hvis de er sunne. 

Mye kan lages sunt, hvorfor velge usunt som lunsj? 

Så det blir verre på videregående?  :pisk:

Jeg ser at vi er på vei mot USA, til og med i skolen.

hi

Skrevet

Ser ikke noe galt i et kakestykke på fredagen om hun spiser noe skikkelig først (brødskive/knekkebrød).

På videregående må de uansett lære seg å ta sunne valg, der selges det godterier i alle varianter, boller, skoleboller, pizza, brus osv.

Anonymous poster hash: 3b039...1a2
Skrevet

Ser ikke noe galt i et kakestykke på fredagen om hun spiser noe skikkelig først (brødskive/knekkebrød).

På videregående må de uansett lære seg å ta sunne valg, der selges det godterier i alle varianter, boller, skoleboller, pizza, brus osv.

Anonymous poster hash: 3b039...1a2

Tja, min ungdom er vel ikke blant de smarteste på dette området. Kake er mye mer fristende enn vanlig matpakke.

hi

Skrevet

Lasagne, vafler, pizza, wraps.

Er jo greit med vafler og wraps hvis de er sunne. 

Mye kan lages sunt, hvorfor velge usunt som lunsj? 

Så det blir verre på videregående?  :pisk:

Jeg ser at vi er på vei mot USA, til og med i skolen.

hi

De vaflene er ikke sunne nei.

Kjøper de innimellom selv.

Sjokkerende å se at enkelte kjøper vafler til frokost hver dag istedenfor rundstykker :S

Skrevet

Varm måltidene i kantinen er heller ikke sunne.

Det går i pizza,lasange osv

Skrevet

En ting er om det er et tilbud om kake, men om det kommer i stedenfor tilbud om sunn mat blir det helt feil.

Anonymous poster hash: de031...e30

Skrevet

Sikkert litt treig, men hva er det som er så usunt med pizza og lasagne? Hva er det egentlig dere spiser til middag om dagen da? Kokt laks og agurksalat og havregrøt??

Skrevet

På min videregående skole så selges ikke kake istedenfor brødskiver og rundstykker,men blir solgt itellegg til vanlig mat.

Her også ser jeg flere som velger vafler til frokost istedenfor vanlig frokost.

Skrevet

Det er frivillig å kjøpe. Ingen tvinges til det.

Anonymous poster hash: 7f12f...039
Skrevet

Sikkert litt treig, men hva er det som er så usunt med pizza og lasagne? Hva er det egentlig dere spiser til middag om dagen da? Kokt laks og agurksalat og havregrøt??

Iiiik, er du klaaaaar over hvor mange karbohydrater det er i pizza og lasagne? Og karbohydrater er som du vet, djevelens verk.

Skrevet (endret)

Jeg overlevde på sommerbolle og coca cola hver eneste dag på videregående. Var tynn som en spiker og ikke god form. Drev med kampsport.

Den dag igjen dag har jeg fortsatt ingen problem med kolesterol, diabetes o.l.

For å si det slik: min generasjon var hakket verre. 80-talls barn som vokste opp på rød saft og toro.

Endret av Fae
Skrevet

Iiiik, er du klaaaaar over hvor mange karbohydrater det er i pizza og lasagne? Og karbohydrater er som du vet, djevelens verk.

Ja uff... Hadde visst glemt det jeg :P
Skrevet

Ungdomsskoleelever vet ikke sitt eget beste, så å forvente at de kjøper kaken etter de har spist matpakka er en utopi. Det klages konstant på at nordmenn har blitt tykkere, at vi må være forbilder for barna våre og spise så og så mye frukt og grønt hver dag, så selger de kake hver fredag på ungdomsskolen? På videregående er de i alle fall hakket mer opplyste og bevisste. Jeg hadde faktisk klaget til rektor.

Anonymous poster hash: 81639...e3b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...