Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #1 Skrevet 23. januar 2014 Hvordan kan noen la barna vokse opp under sånn forhold??? Kjenner jeg bli sint og oppgitt over voksne folk som ikke klarer å ta tak i en så håpløs situasjon selv og la barna lide under trange og dårlige boforhold. Anonymous poster hash: b2ac4...d4b
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #2 Skrevet 23. januar 2014 Trangt var det ja, men syns ikke de hadde dårlige boforhold! Syns det virket som en skikkelig koselig familie jeg, og man kunne jo se at foreldrene virkelig brydde seg om barna og ville ha en forandring. Det er ikke alle som er like heldige vet du, og da må man gjøre det beste ut av det man har. Anonymous poster hash: a6ef2...df2
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #3 Skrevet 23. januar 2014 Nei det er greit det, men de har bodd der i 10 år!!! Og fortsatt ser det sånn ut, greit at de ser hyggelige ut, men du lar ikke barna dine vokse opp under sånne forhold! Snakk om å være tiltaksløse... Anonymous poster hash: b2ac4...d4b
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #4 Skrevet 23. januar 2014 De burde flyttet Anonymous poster hash: d7a39...4ee
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #5 Skrevet 23. januar 2014 Det ble veldig fiiiiint Anonymous poster hash: d7a39...4ee
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #6 Skrevet 23. januar 2014 Det var jo en episode for noen år siden med noen som levde i en svinesti... Det var så ekkelt der at helsemyndighetene burde vært der med spett og meisel! Stakkars unger Anonymous poster hash: 07d3d...8c2
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #7 Skrevet 23. januar 2014 Ja mange som lar barn vokse opp under veeeeldig spesielle forhold gitt.. Anonymous poster hash: b2ac4...d4b
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #8 Skrevet 23. januar 2014 Synes ikke det er spesielt ille med 3 soverom til 7 mennesker. Men kjelleren var jo skikkelig ille. Verste episoden var vel det godt voksne paret med en nesten voksen sønn, som hadde bodd på gutterommet i over 20 år! Anonymous poster hash: ae5ff...aac
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #9 Skrevet 23. januar 2014 Må innrømme at jeg har sett mange episoder av Sinnasnekkern der jeg har tenkt at de som får hjelp ikke fortjener det. Kanskje litt stygt å si, men det får så være... Har sett mange jeg heller ville kalt late og tiltaksløse slabbedasker. Får null sympati og forståelse. Innimellom er det heldigvis noen som virkelig fortjener det. Som jeg ser virkelig sliter, men samtidig har prøvd. Men artig program å se på da...blir mange fine hjem Anonymous poster hash: 862d3...d93
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #10 Skrevet 23. januar 2014 Nå synes jeg dere var stygge! Jeg så programmet også, og jeg så noe som virket som ressursterke og oppegående foreldre. Men som dessverre ikke var spesielt praktisk anlagt. De hadde valgt å bo i et spesielt, gammelt og sjarmerende hus. Det har sikkert sine fordeler. Kanskje god beliggenhet, godt nabolag e.l. som veier opp for ulempene med at det var i minste laget. I byer er det ikke uvanlig at søsken deler rom! Jeg fikk inntrykk av at begge jobbet? Med to jobber og 5 barn er det vanskelig å få tid til å pusse opp! I hvert fall hvis man ikke er klar over hva man gir seg ut på og begynner på mer enn man klarer å fullføre. Anonymous poster hash: 20982...883
Von Hertelhofen Skrevet 24. januar 2014 #11 Skrevet 24. januar 2014 Må innrømme at jeg har sett mange episoder av Sinnasnekkern der jeg har tenkt at de som får hjelp ikke fortjener det. Kanskje litt stygt å si, men det får så være... Har sett mange jeg heller ville kalt late og tiltaksløse slabbedasker. Får null sympati og forståelse. Innimellom er det heldigvis noen som virkelig fortjener det. Som jeg ser virkelig sliter, men samtidig har prøvd. Men artig program å se på da...blir mange fine hjem Anonymous poster hash: 862d3...d93 Men det er vel derfor det heter sinnasnekkern. fordi deltakerne er late, treige og uten kompetanse...
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2014 #12 Skrevet 24. januar 2014 Paret var kanskje ikke praktisk anlagt, og hadde ikke klart å skape drømmehjemmet. Men guuud som jeg misunner den kjærligheten de hadde til hverandre. Flott familie, og foreldre som hadde klart å oppdra barna bedre enn de fleste. Anonymous poster hash: ae5ff...aac
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2014 #13 Skrevet 24. januar 2014 Paret var kanskje ikke praktisk anlagt, og hadde ikke klart å skape drømmehjemmet. Men guuud som jeg misunner den kjærligheten de hadde til hverandre. Flott familie, og foreldre som hadde klart å oppdra barna bedre enn de fleste. Anonymous poster hash: ae5ff...aac Eehh... Synes det så ut som et ganske dårlig forhold egentlig jeg.. En mann som ikke hadde tro på at kona kunne noe, hun med selvtillit i "kjelleren" og generelt dårlig kommunikasjon. Det der hadde ikke jeg traktet etter i alle fall! Anonymous poster hash: b2ac4...d4b
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2014 #14 Skrevet 24. januar 2014 Nå synes jeg dere var stygge! Jeg så programmet også, og jeg så noe som virket som ressursterke og oppegående foreldre. Men som dessverre ikke var spesielt praktisk anlagt. De hadde valgt å bo i et spesielt, gammelt og sjarmerende hus. Det har sikkert sine fordeler. Kanskje god beliggenhet, godt nabolag e.l. som veier opp for ulempene med at det var i minste laget. I byer er det ikke uvanlig at søsken deler rom! Jeg fikk inntrykk av at begge jobbet? Med to jobber og 5 barn er det vanskelig å få tid til å pusse opp! I hvert fall hvis man ikke er klar over hva man gir seg ut på og begynner på mer enn man klarer å fullføre. Anonymous poster hash: 20982...883 Synes du virkelig de virket som ressurssterke foreldre... To fjott spør du meg, hun uten selvtillit og han uten både mål og mening med det han prøvde seg på. De hadde bodde der i 10, ti, år og enda ikke fått gjort det ferdig! Da tar du ikke mye hensyn til barn og familie! Anonymous poster hash: b2ac4...d4b
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2014 #15 Skrevet 24. januar 2014 Paret var kanskje ikke praktisk anlagt, og hadde ikke klart å skape drømmehjemmet. Men guuud som jeg misunner den kjærligheten de hadde til hverandre. Flott familie, og foreldre som hadde klart å oppdra barna bedre enn de fleste. Anonymous poster hash: ae5ff...aac Eehh... Synes det så ut som et ganske dårlig forhold egentlig jeg.. En mann som ikke hadde tro på at kona kunne noe, hun med selvtillit i "kjelleren" og generelt dårlig kommunikasjon. Det der hadde ikke jeg traktet etter i alle fall! Anonymous poster hash: b2ac4...d4b Nå synes jeg dere var stygge! Jeg så programmet også, og jeg så noe som virket som ressursterke og oppegående foreldre. Men som dessverre ikke var spesielt praktisk anlagt. De hadde valgt å bo i et spesielt, gammelt og sjarmerende hus. Det har sikkert sine fordeler. Kanskje god beliggenhet, godt nabolag e.l. som veier opp for ulempene med at det var i minste laget. I byer er det ikke uvanlig at søsken deler rom! Jeg fikk inntrykk av at begge jobbet? Med to jobber og 5 barn er det vanskelig å få tid til å pusse opp! I hvert fall hvis man ikke er klar over hva man gir seg ut på og begynner på mer enn man klarer å fullføre. Anonymous poster hash: 20982...883 Synes du virkelig de virket som ressurssterke foreldre... To fjott spør du meg, hun uten selvtillit og han uten både mål og mening med det han prøvde seg på. De hadde bodde der i 10, ti, år og enda ikke fått gjort det ferdig! Da tar du ikke mye hensyn til barn og familie! Anonymous poster hash: b2ac4...d4b Enig med deg. Han kunne vel heller tilbringt alle ettermiddagene i kjelleren, helst hun også. Barna kunne vel klart seg selv, gått alene til alle fritidsaktiviteter, laget middag, lagt seg selv. Flott hus = lykkelig familie Anonymous poster hash: ae5ff...aac
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2014 #16 Skrevet 24. januar 2014 Paret var kanskje ikke praktisk anlagt, og hadde ikke klart å skape drømmehjemmet. Men guuud som jeg misunner den kjærligheten de hadde til hverandre. Flott familie, og foreldre som hadde klart å oppdra barna bedre enn de fleste. Anonymous poster hash: ae5ff...aac Eehh... Synes det så ut som et ganske dårlig forhold egentlig jeg.. En mann som ikke hadde tro på at kona kunne noe, hun med selvtillit i "kjelleren" og generelt dårlig kommunikasjon. Det der hadde ikke jeg traktet etter i alle fall! Anonymous poster hash: b2ac4...d4b Har vi sett samme programmet? Var helt klart ekte kjærlighet mellom mor og far, og i hele familien. Anonymous poster hash: ae5ff...aac
Peggy Sue Skrevet 24. januar 2014 #17 Skrevet 24. januar 2014 Den verste episoden var den med guttungen som måtte ned på bensinstasjonen for å gå på do. Faren klarte ikke en gang å få orden på sanitæranlegget engang. Da burde man faktisk ikke være forelder. Håper noen i barnevernet så episoden og tok tak i problemet. Når faren ikke engang klarer å ordne et toalett til ungen sin ser jeg lett for meg at det kan være mange andre ting det skorter på.
magica fra tryll Skrevet 24. januar 2014 #18 Skrevet 24. januar 2014 Paret var kanskje ikke praktisk anlagt, og hadde ikke klart å skape drømmehjemmet. Men guuud som jeg misunner den kjærligheten de hadde til hverandre. Flott familie, og foreldre som hadde klart å oppdra barna bedre enn de fleste. Anonymous poster hash: ae5ff...aac Eehh... Synes det så ut som et ganske dårlig forhold egentlig jeg.. En mann som ikke hadde tro på at kona kunne noe, hun med selvtillit i "kjelleren" og generelt dårlig kommunikasjon. Det der hadde ikke jeg traktet etter i alle fall! Anonymous poster hash: b2ac4...d4b Nå synes jeg dere var stygge! Jeg så programmet også, og jeg så noe som virket som ressursterke og oppegående foreldre. Men som dessverre ikke var spesielt praktisk anlagt. De hadde valgt å bo i et spesielt, gammelt og sjarmerende hus. Det har sikkert sine fordeler. Kanskje god beliggenhet, godt nabolag e.l. som veier opp for ulempene med at det var i minste laget. I byer er det ikke uvanlig at søsken deler rom! Jeg fikk inntrykk av at begge jobbet? Med to jobber og 5 barn er det vanskelig å få tid til å pusse opp! I hvert fall hvis man ikke er klar over hva man gir seg ut på og begynner på mer enn man klarer å fullføre. Anonymous poster hash: 20982...883 Synes du virkelig de virket som ressurssterke foreldre... To fjott spør du meg, hun uten selvtillit og han uten både mål og mening med det han prøvde seg på. De hadde bodde der i 10, ti, år og enda ikke fått gjort det ferdig! Da tar du ikke mye hensyn til barn og familie! Anonymous poster hash: b2ac4...d4b Enig med deg. Han kunne vel heller tilbringt alle ettermiddagene i kjelleren, helst hun også. Barna kunne vel klart seg selv, gått alene til alle fritidsaktiviteter, laget middag, lagt seg selv. Flott hus = lykkelig familie Anonymous poster hash: ae5ff...aac Hva mener du?? At hvis man har et flott hus, så er man en lykkelig familie????
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2014 #19 Skrevet 24. januar 2014 Paret var kanskje ikke praktisk anlagt, og hadde ikke klart å skape drømmehjemmet. Men guuud som jeg misunner den kjærligheten de hadde til hverandre. Flott familie, og foreldre som hadde klart å oppdra barna bedre enn de fleste. Anonymous poster hash: ae5ff...aac Eehh... Synes det så ut som et ganske dårlig forhold egentlig jeg.. En mann som ikke hadde tro på at kona kunne noe, hun med selvtillit i "kjelleren" og generelt dårlig kommunikasjon. Det der hadde ikke jeg traktet etter i alle fall! Anonymous poster hash: b2ac4...d4b Nå synes jeg dere var stygge! Jeg så programmet også, og jeg så noe som virket som ressursterke og oppegående foreldre. Men som dessverre ikke var spesielt praktisk anlagt. De hadde valgt å bo i et spesielt, gammelt og sjarmerende hus. Det har sikkert sine fordeler. Kanskje god beliggenhet, godt nabolag e.l. som veier opp for ulempene med at det var i minste laget. I byer er det ikke uvanlig at søsken deler rom! Jeg fikk inntrykk av at begge jobbet? Med to jobber og 5 barn er det vanskelig å få tid til å pusse opp! I hvert fall hvis man ikke er klar over hva man gir seg ut på og begynner på mer enn man klarer å fullføre. Anonymous poster hash: 20982...883 Synes du virkelig de virket som ressurssterke foreldre... To fjott spør du meg, hun uten selvtillit og han uten både mål og mening med det han prøvde seg på. De hadde bodde der i 10, ti, år og enda ikke fått gjort det ferdig! Da tar du ikke mye hensyn til barn og familie! Anonymous poster hash: b2ac4...d4b Enig med deg. Han kunne vel heller tilbringt alle ettermiddagene i kjelleren, helst hun også. Barna kunne vel klart seg selv, gått alene til alle fritidsaktiviteter, laget middag, lagt seg selv. Flott hus = lykkelig familie Anonymous poster hash: ae5ff...aac Hva mener du?? At hvis man har et flott hus, så er man en lykkelig familie???? Det var ment som ironi fra min side Anonymous poster hash: ae5ff...aac
*Miss Marple* Skrevet 24. januar 2014 #21 Skrevet 24. januar 2014 Paret var kanskje ikke praktisk anlagt, og hadde ikke klart å skape drømmehjemmet. Men guuud som jeg misunner den kjærligheten de hadde til hverandre. Flott familie, og foreldre som hadde klart å oppdra barna bedre enn de fleste. Anonymous poster hash: ae5ff...aac Eehh... Synes det så ut som et ganske dårlig forhold egentlig jeg.. En mann som ikke hadde tro på at kona kunne noe, hun med selvtillit i "kjelleren" og generelt dårlig kommunikasjon. Det der hadde ikke jeg traktet etter i alle fall!Anonymous poster hash: b2ac4...d4b Nå synes jeg dere var stygge! Jeg så programmet også, og jeg så noe som virket som ressursterke og oppegående foreldre. Men som dessverre ikke var spesielt praktisk anlagt. De hadde valgt å bo i et spesielt, gammelt og sjarmerende hus. Det har sikkert sine fordeler. Kanskje god beliggenhet, godt nabolag e.l. som veier opp for ulempene med at det var i minste laget. I byer er det ikke uvanlig at søsken deler rom! Jeg fikk inntrykk av at begge jobbet? Med to jobber og 5 barn er det vanskelig å få tid til å pusse opp! I hvert fall hvis man ikke er klar over hva man gir seg ut på og begynner på mer enn man klarer å fullføre. Anonymous poster hash: 20982...883 Synes du virkelig de virket som ressurssterke foreldre... To fjott spør du meg, hun uten selvtillit og han uten både mål og mening med det han prøvde seg på. De hadde bodde der i 10, ti, år og enda ikke fått gjort det ferdig! Da tar du ikke mye hensyn til barn og familie!Anonymous poster hash: b2ac4...d4b Enig med deg. Han kunne vel heller tilbringt alle ettermiddagene i kjelleren, helst hun også. Barna kunne vel klart seg selv, gått alene til alle fritidsaktiviteter, laget middag, lagt seg selv. Flott hus = lykkelig familieAnonymous poster hash: ae5ff...aac Hva mener du?? At hvis man har et flott hus, så er man en lykkelig familie???? Eller så var hun ironisk Men en mellomting er vel best. De fleste klarer å få et hus beboelog samtidig som de følger opp barna sine.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2014 #22 Skrevet 24. januar 2014 Litt tafatte og treige, men når man har såpass mange barn og et travelt liv og lar ting hope seg opp/ikke kommer igang så blir det lett sånn. Var ikke drømmesituasjon med romfordeling osv, men ikke noen krise heller synes jeg da. Vet om mange som bor trang, barna må dele rom osv. Anonymous poster hash: e27b4...d35
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2014 #23 Skrevet 24. januar 2014 Paret var kanskje ikke praktisk anlagt, og hadde ikke klart å skape drømmehjemmet. Men guuud som jeg misunner den kjærligheten de hadde til hverandre. Flott familie, og foreldre som hadde klart å oppdra barna bedre enn de fleste. Anonymous poster hash: ae5ff...aac Eehh... Synes det så ut som et ganske dårlig forhold egentlig jeg.. En mann som ikke hadde tro på at kona kunne noe, hun med selvtillit i "kjelleren" og generelt dårlig kommunikasjon. Det der hadde ikke jeg traktet etter i alle fall! Anonymous poster hash: b2ac4...d4b Nå synes jeg dere var stygge! Jeg så programmet også, og jeg så noe som virket som ressursterke og oppegående foreldre. Men som dessverre ikke var spesielt praktisk anlagt. De hadde valgt å bo i et spesielt, gammelt og sjarmerende hus. Det har sikkert sine fordeler. Kanskje god beliggenhet, godt nabolag e.l. som veier opp for ulempene med at det var i minste laget. I byer er det ikke uvanlig at søsken deler rom! Jeg fikk inntrykk av at begge jobbet? Med to jobber og 5 barn er det vanskelig å få tid til å pusse opp! I hvert fall hvis man ikke er klar over hva man gir seg ut på og begynner på mer enn man klarer å fullføre. Anonymous poster hash: 20982...883 Synes du virkelig de virket som ressurssterke foreldre... To fjott spør du meg, hun uten selvtillit og han uten både mål og mening med det han prøvde seg på. De hadde bodde der i 10, ti, år og enda ikke fått gjort det ferdig! Da tar du ikke mye hensyn til barn og familie! Anonymous poster hash: b2ac4...d4b Enig med deg. Han kunne vel heller tilbringt alle ettermiddagene i kjelleren, helst hun også. Barna kunne vel klart seg selv, gått alene til alle fritidsaktiviteter, laget middag, lagt seg selv. Flott hus = lykkelig familie Anonymous poster hash: ae5ff...aac Ha ha ha! Ja selvfølgelig! Dess finere fasade og mer orden på materielle ting, dess lykkeligere er man, vettu... (heldigvis tok i hvert fall jeg ironien her!) Mor i huset hadde dårlig tillit til seg selv som snekker. Er det så rart da? Er dere selvsikre på at dere klarer å fikse et trapperekkverk helt på sparket, MED et filmteam som filmer alle tabbene dere gjør? Jeg så ingen tegn til at hverken hun eller ungene hadde dårlig selvtillit ellers. Anonymous poster hash: 20982...883
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2014 #24 Skrevet 24. januar 2014 Lurer på hvordan jeg hadde sett ut på tv, om jeg plutselig fikk et brekkjern i hånden, og beskjed om å skifte kjøkkenvindu innen en time... hehehe. Tror det hadde blitt litt problematisk å fremstå som handy, smart og fresh i tillegg Anonymous poster hash: ae5ff...aac
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2014 #25 Skrevet 24. januar 2014 Paret var kanskje ikke praktisk anlagt, og hadde ikke klart å skape drømmehjemmet. Men guuud som jeg misunner den kjærligheten de hadde til hverandre. Flott familie, og foreldre som hadde klart å oppdra barna bedre enn de fleste. Anonymous poster hash: ae5ff...aac Eehh... Synes det så ut som et ganske dårlig forhold egentlig jeg.. En mann som ikke hadde tro på at kona kunne noe, hun med selvtillit i "kjelleren" og generelt dårlig kommunikasjon. Det der hadde ikke jeg traktet etter i alle fall! Anonymous poster hash: b2ac4...d4b Nå synes jeg dere var stygge! Jeg så programmet også, og jeg så noe som virket som ressursterke og oppegående foreldre. Men som dessverre ikke var spesielt praktisk anlagt. De hadde valgt å bo i et spesielt, gammelt og sjarmerende hus. Det har sikkert sine fordeler. Kanskje god beliggenhet, godt nabolag e.l. som veier opp for ulempene med at det var i minste laget. I byer er det ikke uvanlig at søsken deler rom! Jeg fikk inntrykk av at begge jobbet? Med to jobber og 5 barn er det vanskelig å få tid til å pusse opp! I hvert fall hvis man ikke er klar over hva man gir seg ut på og begynner på mer enn man klarer å fullføre. Anonymous poster hash: 20982...883 Synes du virkelig de virket som ressurssterke foreldre... To fjott spør du meg, hun uten selvtillit og han uten både mål og mening med det han prøvde seg på. De hadde bodde der i 10, ti, år og enda ikke fått gjort det ferdig! Da tar du ikke mye hensyn til barn og familie! Anonymous poster hash: b2ac4...d4b Enig med deg. Han kunne vel heller tilbringt alle ettermiddagene i kjelleren, helst hun også. Barna kunne vel klart seg selv, gått alene til alle fritidsaktiviteter, laget middag, lagt seg selv. Flott hus = lykkelig familie Anonymous poster hash: ae5ff...aac Ha ha ha! Ja selvfølgelig! Dess finere fasade og mer orden på materielle ting, dess lykkeligere er man, vettu... (heldigvis tok i hvert fall jeg ironien her!) Mor i huset hadde dårlig tillit til seg selv som snekker. Er det så rart da? Er dere selvsikre på at dere klarer å fikse et trapperekkverk helt på sparket, MED et filmteam som filmer alle tabbene dere gjør? Jeg så ingen tegn til at hverken hun eller ungene hadde dårlig selvtillit ellers. Anonymous poster hash: 20982...883 Dessverre så er denne generasjonen "husmordrømmere" uten hjerne blitt retningsgivende for hvordan man skal ha det. Man får det trøkka nedover ørene i alle blader, aviser, den "lykkelige idyllen" med utearbeidende mann og hjemmeværende, ihjelbleika, silikonopererte kone som henger opp "vise ord" på veggene, baker cupcakes i sexy forkle og pynter barna med Gant og Gucci. Utrolig overfladisk og urealistisk fremstilling. Jeg jobber fullt siden jeg tjener mye mer enn mannen. ungene driver med aktiviteter som krever tid og deltagelse fra foreldre, ikke bare sende dem med buss (som ikke går her forresten) til treninger og aktiviteter, men faktisk være med dem. Oppfølging av lekser, vi prioriterer mye kjærestetid på kvelden, så nei, jeg har verken tid eller lyst til å fremstå som fotballfrue, bakekakesøte eller kosemoseoverdose eller hva de bloggerne prøver å fremstå som. Anonymous poster hash: ec35e...aef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå