Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #1 Skrevet 23. januar 2014 Turen er bestilt og betalt, men har nå blitt gravid. Hva gjør jeg da?.. Anonymous poster hash: 18386...9cc
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #2 Skrevet 23. januar 2014 Vet ikke? Drar? Anonymous poster hash: fd470...83f
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #3 Skrevet 23. januar 2014 Ja, det var planen min, men er det forsvarlig mtp fly og slikt? Har de ikke regler?.. Anonymous poster hash: 18386...9cc
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #4 Skrevet 23. januar 2014 Varierer fra flyselskap til flyselskap, men du kan vel fly opptil 4-5 uker før termin om jeg ikke tar feil? Anonymous poster hash: 55774...13f
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #5 Skrevet 23. januar 2014 Man vet aldri hvilken form man er i når man er 7 mnd på vei. Noen er i topp form, andre ikke. Jeg la mange planer om ting jeg skulle gjøre i svangerskapet, men endte opp med elendig form, og alvorlig svangerskapsforgiftning, så var sofasittende og sykehusinnlagt de siste 4 mnd. Så neste gang har jeg lært meg å ikke legge for mange planer Ihvertfall ikke planer som ikke kan avlyses uten at det blir for dyrt Anonymous poster hash: 7ba2f...422
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #6 Skrevet 23. januar 2014 Man vet aldri hvilken form man er i når man er 7 mnd på vei. Noen er i topp form, andre ikke. Jeg la mange planer om ting jeg skulle gjøre i svangerskapet, men endte opp med elendig form, og alvorlig svangerskapsforgiftning, så var sofasittende og sykehusinnlagt de siste 4 mnd. Så neste gang har jeg lært meg å ikke legge for mange planer Ihvertfall ikke planer som ikke kan avlyses uten at det blir for dyrt Anonymous poster hash: 7ba2f...422 Det er helt sant at man ikke vet hvordan man blir Men dette var lang fra planlagt, men turen har vært planlagt i bortimot et halvt år.. Anonymous poster hash: 18386...9cc
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #7 Skrevet 23. januar 2014 Man vet aldri hvilken form man er i når man er 7 mnd på vei. Noen er i topp form, andre ikke. Jeg la mange planer om ting jeg skulle gjøre i svangerskapet, men endte opp med elendig form, og alvorlig svangerskapsforgiftning, så var sofasittende og sykehusinnlagt de siste 4 mnd. Så neste gang har jeg lært meg å ikke legge for mange planer Ihvertfall ikke planer som ikke kan avlyses uten at det blir for dyrt Anonymous poster hash: 7ba2f...422 Det er helt sant at man ikke vet hvordan man blir Men dette var lang fra planlagt, men turen har vært planlagt i bortimot et halvt år.. Anonymous poster hash: 18386...9cc Det hjelper jo ikke det grann at turen er planlagt og bestilt om du blir dårlig i svangerskapet! Skjønner virkelig ikke sammenhengen mellom de to... Men du får se det an da,ingenitng er sikkert i et svangerskap... Anonymous poster hash: fd470...83f
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #8 Skrevet 23. januar 2014 Jeg er i samme situasjon, skal 2 uker til Italia når jeg er 8 mnd på vei... Dårlig planlagt, men satser på at jeg er i god form. Viktig å ha med helseattest fra lege, ellers kan du bli nektet å fly. Anonymous poster hash: 23670...1bf
☆☆☆ Skrevet 23. januar 2014 #9 Skrevet 23. januar 2014 Om flyselskapet finn det greit ser eg inhen grunn til å ikkje reise. Ta med engelskspråklig dokumentasjon på blodscreening osv i tilfelle du skulle ha behov for helsetenester.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #10 Skrevet 23. januar 2014 Man vet aldri hvilken form man er i når man er 7 mnd på vei. Noen er i topp form, andre ikke. Jeg la mange planer om ting jeg skulle gjøre i svangerskapet, men endte opp med elendig form, og alvorlig svangerskapsforgiftning, så var sofasittende og sykehusinnlagt de siste 4 mnd. Så neste gang har jeg lært meg å ikke legge for mange planer Ihvertfall ikke planer som ikke kan avlyses uten at det blir for dyrt Anonymous poster hash: 7ba2f...422 Det er helt sant at man ikke vet hvordan man blir Men dette var lang fra planlagt, men turen har vært planlagt i bortimot et halvt år.. Anonymous poster hash: 18386...9cc Det hjelper jo ikke det grann at turen er planlagt og bestilt om du blir dårlig i svangerskapet! Skjønner virkelig ikke sammenhengen mellom de to... Men du får se det an da,ingenitng er sikkert i et svangerskap... Anonymous poster hash: fd470...83f Oj, litt hissig eller?...Poenget mitt er jo at jeg funderer på hva jeg skal gjøre, hva som gjelder for flyreiser og slikt. Jeg er fullstendig klar over at det ikke har noen sammenheng, Nå er det nå en gang slik at jeg er gravid og har bestilt, nå må jeg finne ut hva jeg gjør med det. Anonymous poster hash: 18386...9cc
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #11 Skrevet 23. januar 2014 Om flyselskapet finn det greit ser eg inhen grunn til å ikkje reise. Ta med engelskspråklig dokumentasjon på blodscreening osv i tilfelle du skulle ha behov for helsetenester. Tusen takk for svar, det var det jeg lurte på Anonymous poster hash: 18386...9cc
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #12 Skrevet 23. januar 2014 Man vet aldri hvilken form man er i når man er 7 mnd på vei. Noen er i topp form, andre ikke. Jeg la mange planer om ting jeg skulle gjøre i svangerskapet, men endte opp med elendig form, og alvorlig svangerskapsforgiftning, så var sofasittende og sykehusinnlagt de siste 4 mnd. Så neste gang har jeg lært meg å ikke legge for mange planer Ihvertfall ikke planer som ikke kan avlyses uten at det blir for dyrt Anonymous poster hash: 7ba2f...422 Det er helt sant at man ikke vet hvordan man blir Men dette var lang fra planlagt, men turen har vært planlagt i bortimot et halvt år.. Anonymous poster hash: 18386...9cc Det hjelper jo ikke det grann at turen er planlagt og bestilt om du blir dårlig i svangerskapet! Skjønner virkelig ikke sammenhengen mellom de to... Men du får se det an da,ingenitng er sikkert i et svangerskap... Anonymous poster hash: fd470...83f Oj, litt hissig eller?...Poenget mitt er jo at jeg funderer på hva jeg skal gjøre, hva som gjelder for flyreiser og slikt. Jeg er fullstendig klar over at det ikke har noen sammenheng, Nå er det nå en gang slik at jeg er gravid og har bestilt, nå må jeg finne ut hva jeg gjør med det. Anonymous poster hash: 18386...9cc Nei,overhodet ikke hissig, men skjønner ikke hvorfor du ikke bare finner det ut selv..?Spør flyselskapet du skal fly med?Finn ut hvor nærmeste sykehus er når du er der nede? Anonymous poster hash: fd470...83f
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #13 Skrevet 23. januar 2014 Man vet aldri hvilken form man er i når man er 7 mnd på vei. Noen er i topp form, andre ikke. Jeg la mange planer om ting jeg skulle gjøre i svangerskapet, men endte opp med elendig form, og alvorlig svangerskapsforgiftning, så var sofasittende og sykehusinnlagt de siste 4 mnd. Så neste gang har jeg lært meg å ikke legge for mange planer Ihvertfall ikke planer som ikke kan avlyses uten at det blir for dyrt Anonymous poster hash: 7ba2f...422 Det er helt sant at man ikke vet hvordan man blir Men dette var lang fra planlagt, men turen har vært planlagt i bortimot et halvt år.. Anonymous poster hash: 18386...9cc Det hjelper jo ikke det grann at turen er planlagt og bestilt om du blir dårlig i svangerskapet! Skjønner virkelig ikke sammenhengen mellom de to... Men du får se det an da,ingenitng er sikkert i et svangerskap... Anonymous poster hash: fd470...83f Oj, litt hissig eller?...Poenget mitt er jo at jeg funderer på hva jeg skal gjøre, hva som gjelder for flyreiser og slikt. Jeg er fullstendig klar over at det ikke har noen sammenheng, Nå er det nå en gang slik at jeg er gravid og har bestilt, nå må jeg finne ut hva jeg gjør med det. Anonymous poster hash: 18386...9cc Nei,overhodet ikke hissig, men skjønner ikke hvorfor du ikke bare finner det ut selv..?Spør flyselskapet du skal fly med?Finn ut hvor nærmeste sykehus er når du er der nede? Anonymous poster hash: fd470...83f Åå, så jeg skulle ikke spurt om dette her inne? Anonymous poster hash: 18386...9cc
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #14 Skrevet 23. januar 2014 Man vet aldri hvilken form man er i når man er 7 mnd på vei. Noen er i topp form, andre ikke. Jeg la mange planer om ting jeg skulle gjøre i svangerskapet, men endte opp med elendig form, og alvorlig svangerskapsforgiftning, så var sofasittende og sykehusinnlagt de siste 4 mnd. Så neste gang har jeg lært meg å ikke legge for mange planer Ihvertfall ikke planer som ikke kan avlyses uten at det blir for dyrt Anonymous poster hash: 7ba2f...422 Det er helt sant at man ikke vet hvordan man blir Men dette var lang fra planlagt, men turen har vært planlagt i bortimot et halvt år.. Anonymous poster hash: 18386...9cc Det hjelper jo ikke det grann at turen er planlagt og bestilt om du blir dårlig i svangerskapet! Skjønner virkelig ikke sammenhengen mellom de to... Men du får se det an da,ingenitng er sikkert i et svangerskap... Anonymous poster hash: fd470...83f Oj, litt hissig eller?...Poenget mitt er jo at jeg funderer på hva jeg skal gjøre, hva som gjelder for flyreiser og slikt. Jeg er fullstendig klar over at det ikke har noen sammenheng, Nå er det nå en gang slik at jeg er gravid og har bestilt, nå må jeg finne ut hva jeg gjør med det. Anonymous poster hash: 18386...9cc Nei,overhodet ikke hissig, men skjønner ikke hvorfor du ikke bare finner det ut selv..?Spør flyselskapet du skal fly med?Finn ut hvor nærmeste sykehus er når du er der nede? Anonymous poster hash: fd470...83f Åå, så jeg skulle ikke spurt om dette her inne? Anonymous poster hash: 18386...9cc Jo det kan du selvsagt,men nå tolker jeg det sånn at du har egentlig bestemt deg for å dra likevel,så hvorfor spørre her inne da?Om du har bestemt deg,så må du nå snakke med flyselskapet /jordmor/lege om hva du trenger å ta med deg.mange her inne som synser,så du får ikke akkurat riktige svar bestandig. Anonymous poster hash: fd470...83f
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #15 Skrevet 23. januar 2014 Man vet aldri hvilken form man er i når man er 7 mnd på vei. Noen er i topp form, andre ikke. Jeg la mange planer om ting jeg skulle gjøre i svangerskapet, men endte opp med elendig form, og alvorlig svangerskapsforgiftning, så var sofasittende og sykehusinnlagt de siste 4 mnd. Så neste gang har jeg lært meg å ikke legge for mange planer Ihvertfall ikke planer som ikke kan avlyses uten at det blir for dyrt Anonymous poster hash: 7ba2f...422 Det er helt sant at man ikke vet hvordan man blir Men dette var lang fra planlagt, men turen har vært planlagt i bortimot et halvt år.. Anonymous poster hash: 18386...9cc Det hjelper jo ikke det grann at turen er planlagt og bestilt om du blir dårlig i svangerskapet! Skjønner virkelig ikke sammenhengen mellom de to... Men du får se det an da,ingenitng er sikkert i et svangerskap... Anonymous poster hash: fd470...83f Oj, litt hissig eller?...Poenget mitt er jo at jeg funderer på hva jeg skal gjøre, hva som gjelder for flyreiser og slikt. Jeg er fullstendig klar over at det ikke har noen sammenheng, Nå er det nå en gang slik at jeg er gravid og har bestilt, nå må jeg finne ut hva jeg gjør med det. Anonymous poster hash: 18386...9cc Nei,overhodet ikke hissig, men skjønner ikke hvorfor du ikke bare finner det ut selv..?Spør flyselskapet du skal fly med?Finn ut hvor nærmeste sykehus er når du er der nede? Anonymous poster hash: fd470...83f Åå, så jeg skulle ikke spurt om dette her inne? Anonymous poster hash: 18386...9cc Jo det kan du selvsagt,men nå tolker jeg det sånn at du har egentlig bestemt deg for å dra likevel,så hvorfor spørre her inne da?Om du har bestemt deg,så må du nå snakke med flyselskapet /jordmor/lege om hva du trenger å ta med deg.mange her inne som synser,så du får ikke akkurat riktige svar bestandig. Anonymous poster hash: fd470...83f [/acron Ja, selvsagt reiser jeg om jeg kan.. Men det er jo alltid greit å høre andres erfaringer når det gjelder ting jeg ikke har vært ute for før? Anonymous poster hash: 18386...9cc
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #16 Skrevet 23. januar 2014 Jeg er i samme situasjon, skal 2 uker til Italia når jeg er 8 mnd på vei... Dårlig planlagt, men satser på at jeg er i god form. Viktig å ha med helseattest fra lege, ellers kan du bli nektet å fly. Anonymous poster hash: 23670...1bf Legen min fortalte meg en skrekkhistorie om et norsk par som fikk en prematurt baby på en gresk øy. Å reise langt på ferie så seint i svangerskapet ville jeg vært forsiktig med. Tenk hvis fødselen setter igang. Kjenner folk som har født 7 uker for tidlig, de ante ingenting om at barnet skulle komme så tidlig før fødselen plutselig startet. Jeg er glad i å reise, men hadde ikke dratt på ferie i utlandet så seint. Hadde bare vært bekymret og ikke klart å slappe av. Book om turen og reis tidligere. Anonymous poster hash: 0f3bc...092
.Lillemy. Skrevet 23. januar 2014 #17 Skrevet 23. januar 2014 Jeg var på gran canaria en uke i uke 30-31. Ingen problem det, var i fin form. Vil anbefale deg støttestrømper til flyturen og ta med helsepapirer.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #18 Skrevet 23. januar 2014 Jeg var på Lanzarote da jeg var 6-7 mnd på vei, ikke noe problem. Anonymous poster hash: cfee6...85d
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2014 #19 Skrevet 24. januar 2014 Jeg skal selv til utlandet når jeg er 6-7 mnd på vei! Skjønner at det ikke er helt sikkert vi får reist, må jo selvsagt avlyse om jeg har svangerskapsforgiftining, eller det er fare for tidlig fødsel mm.. Har vært gravid en gang før og husker hvordan formen var så langt i svangerskapet; vondt bekken, svimmel osv. Selv om formen ikke var super, tror jeg flyturen hadde gått bra. Men skjønner jo at formen kan bli annerledes nå Dit vi skal er det ikke så varmt, heldigvis. Så det er flyturen jeg er spent på, også litt nervøs for om det skulle skje noe med lille i magen når vi er der. Jeg har tenkt å sjekke ut hvor nærmeste sykehus er, evt om der er norskt legesenter i nærheten(bor mange nordmenn der). Det er anbefalt å ha med seg helsekortet, samt europeisk helsetrygdkort(så slipper man å betale for evt behandling hos lege/sykehus). Når det gjelder flyreisen, bør du kontakte flyselskapet og høre hvilke regler de har for gravide. Det kan hende du må ha legeerklæring. Lykke til Anonymous poster hash: ddc50...d2b
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2014 #20 Skrevet 24. januar 2014 Jeg er i samme situasjon, skal 2 uker til Italia når jeg er 8 mnd på vei... Dårlig planlagt, men satser på at jeg er i god form. Viktig å ha med helseattest fra lege, ellers kan du bli nektet å fly. Anonymous poster hash: 23670...1bf Legen min fortalte meg en skrekkhistorie om et norsk par som fikk en prematurt baby på en gresk øy. Å reise langt på ferie så seint i svangerskapet ville jeg vært forsiktig med. Tenk hvis fødselen setter igang. Kjenner folk som har født 7 uker for tidlig, de ante ingenting om at barnet skulle komme så tidlig før fødselen plutselig startet. Jeg er glad i å reise, men hadde ikke dratt på ferie i utlandet så seint. Hadde bare vært bekymret og ikke klart å slappe av. Book om turen og reis tidligere. Anonymous poster hash: 0f3bc...092 Vi skal jo ikke akkurat ut i bushen... Kun 3 timer flytur, og 30 min til nærmeste storby fra der vi skal bo. Regner med de har sykehus i Italia også, det blir jo født barn der og tross alt Anonymous poster hash: 23670...1bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå