Gå til innhold

Var jeg for ung når jeg fikk barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mener ikke nødvendigvis i alder for jeg var 23. Er nå 25 og har en på halvannet år. Kjempe kos og elsker lille tassen over alt!!

Iiiingen av mine venninner har barn og er fortsatt ute hver helg osv.

Når jeg er med de og de snakker om det merker jeg at jeg misunner dem.

Er det rart av meg å bli med ut litt oftere enn 1 gang i året? Har nå vært 3 ganger på byen siden barnet ble født men merker det hadde vært godt å gjøre det litt oftere..

Feil av meg?

Anonymous poster hash: bddb0...0ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som får deg til å virke ung her er at du stiller denne type spørsmål. Har du lyst å gå ut oftere enn 1 gang i året går vel det helt fint så lenge barnet blir passet av noen det kjenner godt og er trygg på.

Skrevet

Ja du var for ung.<br /><br />Men nå mener jeg at det er for ungt å få barn under 25 generelt

Anonymous poster hash: 12ef0...a25

Skrevet

Så lenge du ikke savner det maset med å fly på byen hver helg, så er du ikke for ung :) Da har du modnet og er klar for mammarollen.

Skrevet

Hvis du har et behov for å fly på byen kan du vel bare gjøre det??

Fikk selv barn når jeg var 21 og jeg synes ikke jeg var for ung. Har vært på byen/fest 4 ganger etter han ble født for 6 år siden.

Anonymous poster hash: 6de61...2af
Skrevet

Du merker selv om du er for ung ;)

Jeg føler meg ung, men ikke for ung til å ha barn. Da jeg var 18 var jeg ung, men ikke for ung. Klarte oss helt fint og har en flott stor gutt nå!

Jeg syns nå de som har meninger om andres alder kanskje burde tenke seg litt bedre om ;) De har kanskje ikke skjønt at vi alle er forskjellige.

Skrevet

Jeg tror ung blir et feilt ord, for alder har lite med dette å gjøre. Umoden passer kanskje bedre. Og for umoden til å få barn kan man være som 40-åring også, ikke alle passer til å ha barn noensinne. Det at man liker å gå på byn trenger ikke å ha noe med verken unge år eller umodenhet å gjøre, men interesse. Så lenge du føler deg moden og voksen nok ellers, så synes jeg ikke denne ene detaljen skal få deg til å tvile.

Ellers synes jeg det er veldig pussig at noen, som en over her, kan sitte og mener at alt under en viss alder er for ungt. Hvorfor i alle dager det da? Man er tross alt ulike. Og både biologisk og historisk sett bør egentlig kvinner begynne å få barn når de er rundt 21-23 år.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

En alder beviser ikke om man er moden nok til oppgaven eller ikke. Det er det tanker og handlinger som gjør.

Å gå en tur på byen 1-3 ganger i året spiller jo ingen rolle, så lenge barnet er forsvarlig passet, og man forholder seg til at man er en forelder enda om man er ute på noe (lett å få tak i, ikke drikker seg snydens osv)

Det å være med venner på noe som helst, uten unger, gjør en ikke mindre egnet som mor, eller for ung. Man kan fint holde begge deler, ta en fest i ny og ne, og være mamma, det er ikke enten eller.

Jeg selv var 21 år første gang jeg var gravid, var da klar for morsrollen, ble mor som 22 åring og 23 åring, at jeg har vært på byen/hos venner på fest etter dette, gjør meg ikke til dårlig mor, jeg følger opp hvordan ungene mine har det, og jeg drikker aldri mer enn "nødvendig", så jeg er klar i topplokket og kan trå til om ungene skulle trenge meg, eller de som passer de lurer på noe/trenger noe. Nå nærmer jeg meg 26 år, er ferdig med å få barn, og synes jeg gjør en god jobb som mamma :)

Skrevet

Ikke unormalt å kjenne på det behovet iblandt. Ungen tar heller ikke skade av å få kose seg hos besteforeldre en gang iblandt, mens du får stillet behovet om å bare være deg noen ganger :)

Jeg hadde det slik selv de første årene, iblandt trengte jeg å være med venner og bare føle meg litt fri. Nå derimot er jeg ferdig med byen, gidder rett og slett ikke å dra ut, vil bare slappe av hjemme med familien :)

Anonymous poster hash: 7b751...1b4
Skrevet

Nei, det er ikke feil av deg. Du er ikke en dårlig mor om du går ur på byen sammen med venner. Helt normalt

Jeg er 33 år og går ut på byen med venner når jeg har lyst og det gjør alle andre jeg kjenner som har barn også.

Gå ur og kos deg sammen med vennene dine du

Skrevet

Takk for forskjellige svar. Jeg er samme med pappaen til barnet så det er jo som regel etter leggetid uansett..

men føler av en eller annen grunn på samvittigheten uansett..

tror det er det som plager meg.. at jeg ikke kan gjøre noe uten å få dårlig samvittighet.

Selv om barnet ikke er våken engang.. huff.

Anonymous poster hash: bddb0...0ca
Skrevet

Du er ikke for ung selv om du savner å kunne rase fra deg iblant, for det gjør jeg også. Jeg er 32, og tenker at alle har en lengsel iblant etter å kun tenke på seg selv for noen få timer.

Anonymous poster hash: e28b1...c08

Skrevet

Selvfølgelig kan du gjøre det oftere enn en gang i året. Jeg var "for ung" da jeg fikk barn. Var 21.. Men jeg har alltid trivdes godt i mammarollen.

For meg har det gått litt i perioder hvor ofte jeg har vært ute på byen, og det har kommet litt an på om mine nærmeste venninner har vært single eller ikke :) på sommeren blir det også oftere, ca to ganger i måneden. Har en mann som trives best i sofaen med xboxen på kveldene når barn er i seng, så for oss har det fungert helt supert at han er hjemme og jeg "ute og flyr" ;)

Anonymous poster hash: 4c9ed...c14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...