Gå til innhold

Hvorfor mener dere at lærere syter mye?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 

De aller fleste lærere syter når det blir snakk om å røre ved arbeidsavtalen deres. Lønna er god, og de har mye fritid, så det er forståelig at de kjemper med nebb og klør for å beholde godene. Problemet er at de ikke er villige til å oppnå goder fordelt etter innsats. Det er også et problem at UNIO tar ut streik hver gang de ikke får umiddelbart gjennomslag for sine ønsker. At foreldre med små barn må kalkulere inn lærernes streik i hvert års planlegging av bruk av feriedager er helt bak mål.Anonymous poster hash: 51c04...280

 

 

Mye fritid? Lærere jobber nøyaktig like lenge som alle andre i det offentlige. De arbeider flere timer i uka enn andre i det offentlige og får derfor avspasering når elevene har ferie. Nå er det også sjelden at lærere faktisk har fri mens elevene har ferie, ettersom de svært ofte må sitte med arbeidsoppgaver som ikke lar seg gjøre i en vanlig arbeidsdag.

nei, et lærerårsverk har faktisk færre timer enn andre årsverk i det offentlig. Det er ikke stor forskjell, men litt færre timer er det.

Hvor mange timer lærere faktisk jobber i løpet av et år er jo en annen diskusjon.

 

Anonymous poster hash: ecb54...9ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

 

 

 

 

Jeg tilhører samme forbund som lærerne, utdanningssamfunnet,og HVET ENESTE ÅR er det lærerne som kommer ut av forhandlingene som vinnere.De får høyere lønn,høyere ansinitet og bedre utgangspunkt,mens vi barnehagelærere bare dilter etter, taper hvert jævla år og får bare peanuts når lederne i utdanningsforbundet får inn alle kravene de har fra lærerne. da er kampen avblåst mens vi andre sitter like forvirret tilbake som sist år,og året før der,og året før der igjen...

 

Lærerne har det iallefall hundre ganger bedre enn oss taperne av noen barnehagelærere!

 

Anonymous poster hash: b90cf...6af

Veldig sant

 

Anonymous poster hash: f1701...809

både og...

 

dette året er jeg redd vi barnehagelærere blir solgt billig til fordel for lærerne sin arbeidstidsavtale, men tidligere år har vi førskolelærere hatt større prosentvis lønnsvekst og tatt innpå lærerne i lønn...

 

arbeidstidsavtalen vår er en vits og der gjorde utdanningsforbundet en slett jobb og jeg opplevde slettes ikke at lærerne støttet oss slik det nå forventes at vi skal støtte dem.

Lærerene støtter ikke barnehagelærerene nei.

 

Utdanningsforbundet glemmer at en stor del av medlemmene er førskolelærere. Bare se på bladet fra utdanningsforbundet, veldig lite som gjelder barnehage/førskolelærere. Mitt går stort sett rett i søpla

 

Anonymous poster hash: f1701...809

må vel innrømme at jeg ikke leser så mye i utdanning jeg heller. Skimmer gjennom og leser det som er bhg relatert. Fort gjort ;-)

 

Men det er til dels vår egen feil. Vi er så forbasket snille...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er så gode vilkår, hvorfor er det lærerflukt da?

 

Anonymous poster hash: 34215...9e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er oppvokst med far som er norsk- og engelsklærer. Å rette stiler og innleveringer fra 25 elever, gi tilbakemelding på innhold, struktur og rettskriving tar vel en halv time per elev ca? Altså 12 timer per klasse. I snitt en innlevering i mnd på hvert fag. 2-3 klasser. 20 timer kveldsarbeid bare på retting? I tillegg kommer alt det andre; forberedelser, planlegging osv. Synes ikke lærerne syter, jeg!

 

Anonymous poster hash: 288cf...486

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...