Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #1 Skrevet 23. januar 2014 Babyen min, 8 mnd, har begynt å snu seg på magen i senga om kvelden, nekter å ligge på ryggen. Uansett hvor trøtt hun er, så snur hun seg over på magen så fort hun legges ned. Hun snur seg fint selv, så ser ikke på det at hu sover på magen som noe problem. Det som derimot skaper stor frustrasjon, er at hun ikke finner roen på magen! Står på alle fire og gynger, eller på strake armer og roper, selv om hun nesten sov da hun ble lagt. Noen med erfaring? Går det over? Tar flere timer å legge henne på kvelden etter at dette startet, samtidig som det er på'n igjen hver gang hun har fått pupp om natten. Dette har aldri vært noe problem tidligere. Anonymous poster hash: 3897a...5e6
soleia Skrevet 23. januar 2014 #2 Skrevet 23. januar 2014 Det går over, men er slitsomt når det står på. Mine var slik for kvart nye utviklingstrinn ein periode, om ikkje så ille at det tok fleire timar ved legging. Når dei hadde lært å reise seg opp, så måtte dei reise seg med ein gong dei var litt vakne, slik at dei stod i senga midt på natta og grein fordi dei ikkje fekk sove. Eg kjøpte ein slik pose ein kan feste med sele under madrassa. Var ikkje så mange nettene eg festa selen før dei slutta å reise seg, men brukte sjølve posen lengre.
Moosh Skrevet 23. januar 2014 #3 Skrevet 23. januar 2014 Sånn var det her og, men etterhvert fant han roen selv på magen og nå snur han seg og sovner på magen hver natt.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #4 Skrevet 23. januar 2014 Sånn var det, og til tider fremdeles er, her også. Begynte ved 6-7 måneder. Hun er 10 måneder nå, og nå går i å både gynge på alle fire, sette seg opp (og ikke tørre legge seg ned igjen, og av en eller annen grunn ikke bare snur seg til siden og over på alle fire, som hun vanligvis gjør), og å reise seg opp. Vi begynte med sånn sovepose. Det hjalp i starten, fordi hun da ikke klarte å bevege seg like mye. Men etter et par uker, klarte hun alt sammen i soveposen også, men hun roet seg fortere ned i den. Vi bruker fremdeles soveposen, først og fremst fordi hun blir roligere i den, men også fordi hun er en makk, og sparker/åler seg bort fra dyna. Jeg lar henne holde på, lar henne styre. Begynner hun å gråte, går jeg inn til henne, legger henne over på ryggen, stryker henne over håret, og sier at det er natta nå. Så går jeg ut igjen. I begynnelsen tok det laaang tid, men nå går det mye fortere. Så lenge vi bruker soveposen, vel og merke. Uten den, kan det ta evigheter... Anonymous poster hash: 95a9a...8e1
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #5 Skrevet 23. januar 2014 Vi hadde noe lignende når han var 8 mndr, der han klarte å komme seg opp i sengen ved hjelpe av sprinklene og stod og småhoppet vilt på madrassen. Spratt opp med en gang etter at jeg hadde lagt han. Soveposen hjalp ikke mot det, selv om vi likte den veldig godt fåav andre grunner, Til slutt måtte jeg bare la han holde på til han "falt i søvn" av seg selv, så gikk jeg inn å la han skikkelig i sengen. Tok 2-3 netter for han skjønte at det ikke er så lurt å sovne stående og la seg ned av seg selv. Var i nærheten hele tiden, men han fikk finne ut av situasjonen selv. Anonymous poster hash: bf975...287
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #6 Skrevet 23. januar 2014 Takk for råd. Jeg har holdt på i flere dager med å gå ut og inn, legge ned, sitte, stryke, synge, kun gå inn og legge ned. Det ser ikke ut til at noe hjelper. Hvor får man kjøpt sånne poser? Anonymous poster hash: 3897a...5e6
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #7 Skrevet 23. januar 2014 Poser har de på Ikea, barnas hus, sparkjøp osv. Ulike prisklasser. Det funker veldig bra og hindrer de også å reise seg opp når den tid kommer. Og etter det hundrer de dem å klatre over sprinklene også Anonymous poster hash: 5f392...942
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #8 Skrevet 23. januar 2014 Poser har de på Ikea, barnas hus, sparkjøp osv. Ulike prisklasser. Det funker veldig bra og hindrer de også å reise seg opp når den tid kommer. Og etter det hundrer de dem å klatre over sprinklene også Anonymous poster hash: 5f392...942 Må dessverre skuffe deg, her klarte man ettehvert å klatre ut av sengen med soveposen på. Var veldig søtt med en liten spøkelse som gikk rundt i leiligheten da... Men det gjorde det hele en del vanskeligere, det var sies. Og vi likte særlig at han forble dekket uansett hvor mye han turnet i søvn. Det eneste som fungert med propellen når han hadde en krig mot søvnen (han hadde vel 3 perioder der han jobbet aktivt mot å sovne) var å la han sovne av utmattelse. Jeg satt ved siden av han og snakket rolig til han ved behov, men sluttet fort å plukke han for å legge han igjen for da spratt han like fort opp igjen. Anonymous poster hash: bf975...287
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå