Gå til innhold

Egg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge holder egg seg? Vi gikk masse egg før jul og nå lurer jeg på om jeg må kaste resten? (De har stått i kjøleskap hele tiden) Hvis de kan brukes - har du noe forslag til hva?

Anonymous poster hash: 3277f...5c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Egg kan holde seg i månedsvis. Du kjenner det med en gang på lukten om de er råtnet når de åpnes

Anonymous poster hash: 4a6ef...676
Skrevet

Dei held seg i månadsvis, minst 2 mnd etter utløpsdatoen, som er sett av EU pga det er problem med Salmonella i egg i andre delar av Europa.  Du kan teste egget ved å ha det i ein bolle med vatn.  Om egget flyt er det dårleg.  Eg har og egg frå jula eg framleis brukar.  Har ikkje teke meg bryet med å teste desse, sidan dei er såpass "ferske"

http://www.matprat.no/matnyttig/pa-kjokkenet-ditt/oppbevaring/egg-holder-seg-lenge

Skrevet

Har eg mange egg til overs blir det pannekaker til middag. Det er nesten ikkje grenser for kor mange egg ein kan ha i pannekakerøre. Det einaste ein risikerar er at pannekakene blir litt omelettaktige. Dette skjedde ikkje på tysdag då eg brukte 6 egg i 8 pannekaker :)

Har aldri opplevd at egg blir dårlige.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Ta vanntesten på de... Fyll en glassbolle med vann, legg ned egg, og se etter, om de ligger helt etter bunn er de tilnærmet ferske, står de oppreist i vannet er de fortsatt fullt brukbare, flyter egget, kast det :) Da får du luket ut om noen av de er råttene eller ikke, uten å måtte lukte etter :)

Eggrøre, omlet, paier, pannekaker, vafler ol.. Paier, pannekakerøre og vaffelrøre kan jo fryses også, så du kan la det svelle slik det skal, og fryse ned, klart til bruk ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...