Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #1 Skrevet 22. januar 2014 Hvor lenge fullammet du? Hvor lenge ammet du på dagen før fastføde ble gitt? Og fra og til når ammet du bare kveld/natt/morgen? Anonymous poster hash: 02646...894
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #2 Skrevet 22. januar 2014 Fullammet til hun var 7 mnd. Ammet morgen/midt på dagen/kveld til hun ble 11 mnd. Da måtte vi kutte tvert på grunn av en medisin jeg måtte ta.... Det gikk veldig greit det. Ammet om morgenen, og så var det slutt. Hun "spurte" ikke etter puppen en eneste gang etter det, men lurte litt når hun så puten hun alltid lå på når vi ammet Litt mer sårt for meg at det ble slik en brå slutt.... Hun begynte å få smaksprøver og fast føde fra 7 mnd alder. Hun har fått MME fram til 2.5 årsalder, etter anbefaling fra lege. Anonymous poster hash: d7667...bf4 Anonymous poster hash: d7667...bf4
Ziiona Skrevet 22. januar 2014 #3 Skrevet 22. januar 2014 Fullammet til 4 mnd. Da fikk hun litt smaksprøver, men melken var hovedmat til 6 mnd. Ammet morgen, kveld og på dag mellom faste måltider til hun var ca 1 år (sluttet en uke før ettårsdagen, for da var hun ikke interessert lengre).
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #4 Skrevet 23. januar 2014 Med første fullammet jeg til hun var 8mnd, begynte med smaksportionervved 6mnd men totalt uiteressert, hehe. Ammet morgen, kveld og natt til hun var 1år, pluss midt på dagen til hun var ca 10 og ville spise vanlig mat. Ammet morgen til hun var 1 år og 8mnd ca. Hun fikk selv styre det hele, når hun ikke ville mer dagtid sluttet vi med det osv. med nr 2 fullammet jeg til han var 6mnd. Han elsket mat og det gikk ganske fort til jeg bare ammet natt.ca 1 gang per natt til han var 1,5, da fikk han spysjuke og på 2 uker fikk han ikke i seg annet enn brystmelk. ammet plutselig døgnet rundt for at hsn skulle få i seg næring. Etter det sluttet jegvhelt, fikk nok, hehe nr 3 tenker jeg fullamne til 6mnd så får vi se hva som skjer! Anonymous poster hash: 1b31b...b0b
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #5 Skrevet 23. januar 2014 Fullammet tilnærmet til ca 10 mnd. med litt smaksprøver. Ammet til 18 mnd da jeg dessverre måtte slutte på grunn av sykehusopphold. Til tros for tøff start i livet er hun nå sjelden syk (skolejente). Anonymous poster hash: e6af8...e58
☆☆☆ Skrevet 23. januar 2014 #6 Skrevet 23. januar 2014 Fullamma til 6 mnd med eldste. Ved 7 mnd kutta eg amming til x 3/dag (frå ca 5-6) då ho nekta å ete meir enn ei skei eller to pr måltid. Ved 8 mnd nekta ho pupp meir, og det var greit.
Gjest lemon-aid Skrevet 23. januar 2014 #7 Skrevet 23. januar 2014 Fullammet i minst 5 uker.. Deretter pumpet jeg ut og gav på flaske, og fikk mindre melk. Ble for tungvindt, så jeg sluttet og gikk over til MME
moota m storebror&lillebror Skrevet 23. januar 2014 #8 Skrevet 23. januar 2014 Fullammet storesøster til hun var 4 mnd som var anbefalt da. Ammet så vanlig en stund og ga mat som tillegg. Begynte etterhvert med grøt til kvelds og byttes så ut et og et måltid med mat. Ammet bare om kvelden til hun var 7 1/2 mnd. Da var det tomt for melk hos meg. Fullammet lillebror til ca 8 mnd. Fikk han ikke til å ta fast føde pga så masse sykdom. Han tok lang tid å få i fast føde så ble ofte ammet både før og etter mat. Når han var passert 9 mnd ville han ikke ha mm. Det var full puppenekt plutselig en dag og da ble han nødt å bare spise fast føde. Det gikk helt fint
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #9 Skrevet 23. januar 2014 Fullammet 3 mndr. Deretter 1 flaske mme daglig i tillegg, frem til innføring av fastføde 5 mndr gammel. Gradvis mindre amming på dagtid derfra, fra 7 mndr kunne jeg bare amme liggende i mørket, så amming på dagtid forsvant av seg selv. Ammeslutt ca. 9 mndr gammel. Anonymous poster hash: f7e58...e4a
Light of my life Skrevet 23. januar 2014 #10 Skrevet 23. januar 2014 Fullammet til 5 mndr, delammet tom 8 mnd.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #11 Skrevet 23. januar 2014 Delammet til 4 mnd. Fikk aldri nok melk, men ammet hele døgnet og måtte gi ekstra flaske når det var tomt i puppen Anonymous poster hash: 657ea...e97
Tjofsen Skrevet 23. januar 2014 #12 Skrevet 23. januar 2014 Fullammet til ca 6 mnd. Ammet morgen og kveld til hun var 20 mnd.
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 23. januar 2014 #13 Skrevet 23. januar 2014 Jeg ammet til han var nesten 2
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #14 Skrevet 23. januar 2014 Fullammet til 5 mnd. Ga fast føde før amming, ellers var han ikke interessert. Sluttet helt like etter 1-årsdagen. Anonymous poster hash: faeae...89b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå