Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #1 Skrevet 22. januar 2014 Jeg har ei god venninne som skal gifte seg i sensommer i et lite familiebryllup, så venner er ikke invitert (foruten forlover da). Nå skal det arrangeres utdrikningslag. Det koster meg mellom 4.000 og 5.000 å dra dit når jeg legger sammen totale. Hva selve utdrikningslaget koster, hotell (har ingen jeg kjenner i denne byen, heller ikke den kommende brud), fly etc. Fly er det eneste mulige alternativet. Vi har det veldig stramt økonomisk nå, og et slikt utlegg gjør et stort innhogg i kontoen vår. Men alt er jo alltid en prioriteringssak strengt tatt. Er dette noe jeg bør prioritere? Og er økonomi en "god nok" grunn til å si nei? Synes dette er veldig vanskelig. Vil jo gjerne stille opp også. Noen tanker? Anonymous poster hash: 26138...8fd
HvittHus Skrevet 22. januar 2014 #2 Skrevet 22. januar 2014 Selvfølgelig er økonomi en god nok grunn til å si nei. Jeg personlig hadde aldri klart å bruke så mye av familiens økonomi for en enkelt fest, så jeg hadde meldt avbud.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #3 Skrevet 22. januar 2014 Hvis det er en god venninne hadde jeg reist. Utvilsomt. Anonymous poster hash: 1aeda...ab1
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #4 Skrevet 22. januar 2014 nei, jeg har sluttet å gå i de derre sinnsyke utdrikkingslagene hvor man skal betale 2000 kr for at bruden skal gå gjennom et kobbel av aktiviteter. Min max grense er 5-700 kroner og jeg setter av EN dag. Er jeg ikke i samme by som bruden? Synd, da kan jeg faktisk ikke delta. Jeg prioriterer å reise i selve bryllupet og gi gave. Synes det er ekstremt at enkelte nærmest forventer at man skal bruke nærmere totalt 10000 kroner på å feire dem (gave, klær, reise og utdrikkingslag). Helt greit å melde avbud Anonymous poster hash: 3cfae...610
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #5 Skrevet 22. januar 2014 Økonomi er en god grunn for å ikke komme. Jeg hadde prioritert det veldig høyt hvis det var en veldig nær venninne, men ikke foran alt annet. Jeg ville også hørt med forloveren om hun vet om det er en mulighet for at du kan låne en sofa et sted, så slipper du hvertfall hotell. Jeg var i et utdrikningslag i sommer og da var det en som hadde bestilt hotell for å bo der om natta. Det var egentlig helt unødvendig, for det var mange av oss som bor i området utdrikningslaget var, som hadde hatt en gjesteseng å låne bort, selv til en vi ikke hadde møtt før i utdrikningslaget. Anonymous poster hash: 334e0...c8e
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #6 Skrevet 22. januar 2014 Bruden bør vel ha forståelse for at du/andre ikke kommer i utdrikkingslaget hennes av økonomiske årsaker. På samme måte som du må være forståelsesfull for at brudeparet - sannsynligvis også av økonomiske årsaker - har valgt et "mindre" bryllup (?) som kun forloverne av parets venner er invitert. Jeg hadde lett takket nei. Og, vi har vel i utgangspunktet også god nok råd til at jeg kunne vært med - men jeg ville valgt å prioritere pengene mine på noe annet :-) Så en litt annen økonomisk "årsak".. Anonymous poster hash: 0311e...1e4
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #7 Skrevet 22. januar 2014 Bli hjemme! 👼 Anonymous poster hash: a36cb...bef
moa_tobias Skrevet 22. januar 2014 #8 Skrevet 22. januar 2014 Hadde ikke dratt, med god samvittighet. Bli hjemme:)
Moosh Skrevet 23. januar 2014 #9 Skrevet 23. januar 2014 Jeg ville ikke reist, selv om jeg hadde hatt råd til det. Spesielt når du ikke engang kjenner bruden. Ville heller brukt pengene på noe annet.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #10 Skrevet 23. januar 2014 Jeg ville ikke reist, selv om jeg hadde hatt råd til det. Spesielt når du ikke engang kjenner bruden. Ville heller brukt pengene på noe annet. Ikke kjenner bruden? Hvilken tråd er DU inne på!? 👼 Anonymous poster hash: a36cb...bef
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #11 Skrevet 23. januar 2014 Hmmm..det koster mange tusen, som du egentlig ikke har. Det er i en annen by. Du er ikke invitert i bryllupet... Hadde meldt avbud og sagt at det dessverre blir for dyrt. Anonymous poster hash: eaf9b...d73
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #12 Skrevet 23. januar 2014 Hvis jeg ikke var invitert i bryllupet hadde jeg ikke brukt 5.000,- på utdrikningslag. Synes det er helt sinnsykt hva som forventes av pengebruk på utdrikningslag. Jeg har sluttet å gå i dem som medfører at jeg må reise langt og bruke tusenvis av kroner. Da drar jeg heller på spa og slapper av. Du kan fint bli hjemme! Anonymous poster hash: 184ca...404
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 23. januar 2014 #13 Skrevet 23. januar 2014 Jeg ville ikke reist, selv om jeg hadde hatt råd til det. Spesielt når du ikke engang kjenner bruden. Ville heller brukt pengene på noe annet. Ikke kjenner bruden? Hvilken tråd er DU inne på!? Anonymous poster hash: a36cb...bef Hvilken tråd er DU inne på? Hun sier i hovedinnlegget at hun ikke kjenner noen i byen, inkludert den kommende brud. HI, bli hjemme! Med god samvittighet
Moosh Skrevet 23. januar 2014 #14 Skrevet 23. januar 2014 Jeg ville ikke reist, selv om jeg hadde hatt råd til det. Spesielt når du ikke engang kjenner bruden. Ville heller brukt pengene på noe annet.Ikke kjenner bruden? Hvilken tråd er DU inne på!? 👼 Anonymous poster hash: a36cb...bef . Unnskyld meg, forumpolitiet. Leste "jeg kjenner ingen i denne byen, heller ikke den kommende brud". Men nå ser jeg at der står at bruden er en god venninne.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #15 Skrevet 23. januar 2014 Jeg ville ikke reist, selv om jeg hadde hatt råd til det. Spesielt når du ikke engang kjenner bruden. Ville heller brukt pengene på noe annet. Ikke kjenner bruden? Hvilken tråd er DU inne på!? Anonymous poster hash: a36cb...bef Hvilken tråd er DU inne på? Hun sier i hovedinnlegget at hun ikke kjenner noen i byen, inkludert den kommende brud. HI, bli hjemme! Med god samvittighet Jeg leser det slik at verken HI eller den kommende brud kjenner noen i byen, derfor er det vanskelig med privat overnatting. HI skriver jo at bruden er en god venninne Anonymous poster hash: dbf5f...1c1
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #16 Skrevet 23. januar 2014 Jeg hadde nok prioritert det siden det er en god venninne. Antar at det er reisen som gjør det dyrt og ikke selve festen. Anonymous poster hash: 3f970...9a1
Love my kidz Skrevet 23. januar 2014 #17 Skrevet 23. januar 2014 Du må vurdere hvor nære venner dere er her synea jeg. Er hun verdt det så sier det seg selv at du drar Men tror også du vil møte forståelse for om duikke har råd. Går det ikke så går det ikke.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #18 Skrevet 23. januar 2014 Jeg hadde nok ikke reist. Anonymous poster hash: 0b6aa...bba
Elsker livet Skrevet 23. januar 2014 #19 Skrevet 23. januar 2014 Om du ikke har veldig veldig lyst så syns jeg du skal bli hjemme med god samvittighet. Hadde det vært veldig viktig for bruden hadde du vært invitert i bryllupet. Men det kan jo hende de har valgt å ha familiebryllup pga. økonomien, og det blir omtrent den sammen grunnen som at du ikke drar i utdrikningslaget. Synes ikke at du skal føle deg forpliktet tilå dra.
Gjest Fru Banderas Skrevet 23. januar 2014 #20 Skrevet 23. januar 2014 Aldri i verden om jeg hadde brukt 5.000 på utdrikningslag, invitert i bryllupet eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #21 Skrevet 23. januar 2014 Helt ærlig ville jeg spart pengene og hellere brukt de på en hyggelig opplevelse for familien min. Du er ikke invitert i bryllupet sikkert fordi brudeparet vil spare litt, så tror du vil møte full forståelse for ikke å bruke 4000-5000 for en enkelt dags morro for deg alene :-) Anonymous poster hash: 98ab5...40e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå