Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #1 Skrevet 22. januar 2014 Alt er bare kaos i hodet mitt nå, og trenger å få luftet tankene mine et sted... Jeg og mannen er gift og har tre små barn sammen. På grunn av komplikasjoner både før og etter forrige fødsel (baby er 3 mnd), har vi ikke hatt et fungerende sexliv på en god stund. Den siste tiden (egentlig det siste halve året, når jeg tenker meg om), har mannen blitt mer mentalt fraværende, stirrer ut i lufta, har ikke lyst/overskudd til noe. Sitter ekstremt mye på telefon og pc, gjerne utover natten, noe som resulterer i at han er stuptrøtt og sover mye på dagen. Han er veldig flink med barna, men faller ofte bort når han leker med dem og klarer ikke å være mentalt tilstede. Jeg har tidligere hatt en vond klump i magen og vært redd for at han skjuler noe for meg, en følelse som har kommet og gått de siste årene. For et par måneder siden fant jeg noen meldinger fra en tidligere flamme på telefonen hans, hvor de prøvde å avtale et møte for å ta en kaffe sammen. Vet ikke om de har møttes, men de virket ganske ivrige begge to. Ellers stod det ingenting som tydet på utroskap eller noe å konkret "ta de på", så konfronterte han ikke. Siden jeg har hatt mistanke har jeg sjekket telefonen hans, og det virker ikke som om de har hatt kontakt i det siste. Men da jeg skulle låne telefonen hans for å ringe ser jeg at hun tilfeldigvis har ringt han mens han var på jobbreise i byen hun bor i. Mistenker derfor at de har utvekslet flere meldinger, men at de er slettet. I natt har han sittet og chattet med en dame jeg ikke aner hvem er på Wordfeud. Han spurte henne ut om kvinners behov for sex, og at han virkelig trengte at en kvinne hadde lyst på han og kroppen hans. Alt var skrevet med en intensitet og aggresivitet som skremmer meg, jeg klarer ikke helt å kjenne igjen den mannen vi har her hjemme. Det er så mye her som skurrer, men jeg har jo ingen bevis for at han har vært/er/har tenkt til å være utro. Og dere som mener jeg bør prate med han; jeg har virkelig prøvd. Men det er som om jeg ikke kommer gjennom, alt er visst helt fint i følg han. Har også veldig lite lyst til å innrømme at jeg har vært på telefonen hans, da det er noe jeg skammer meg over.. Hva gjør jeg nå? Anonymous poster hash: 6bac8...009
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #2 Skrevet 22. januar 2014 Det trenger ikke være utroskap, det kan hende han bare kjeder seg i hjel og "tenner" litt på å prate med andre damer. Komplementer utveksles, tanker og lyster kanskje, men der stopper det. Eller, der bør det stoppe. Noen blir helt oppslukt, har vært der selv, og det endte i brudd. Når det ikke går an å løsrive seg fra fantasiene.. Anonymous poster hash: ccd69...727
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #3 Skrevet 22. januar 2014 Tja, jeg har erfart at det lønner seg å følge magefølelsen på slike ting. Om det er år(?) siden dere har hatt et fungerende sexliv, kan jeg vel kanskje skjønne en viss frustrasjon....Hvordan er kjærlighetslivet ellers? Er dere bare en fungerende praktisk innretning? Anonymous poster hash: 39ab3...4d5
monson Skrevet 22. januar 2014 #4 Skrevet 22. januar 2014 Sånn det helt første som slo meg var at han kanskje kan være deprimert.. I hvertfall i de første avsnittene du skriver her.. Og det kan jo også henne at han faktisk har endt opp med en "fødselsdeprisjon", også håndterer han deprisjonen på en destruktiv måte.. Det kan ikke være muligheter for at han er deprimert? Men, har jo såklart ikke nokk opplysninger til å evnt si at dette høres helt klart ut som en deprisjon. Men, fra det første du nevnte her, så var hvertfall deprisjon noe av det som slo meg.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #5 Skrevet 22. januar 2014 Etterforsk FØR du begynner å mase å spørre han ut. Om han skjønner at du mistenker noe, blir han bare flinkere til å skjule sporene sine og dermed blir det vanskelig å ta han på noe som helst. Det første du kan gjøre er å bestille detaljert telefonregning. Da ser du hvem han har sent sms til og hvem han ringer til. Om de har et forhold så vil jeg tro at det er MYE telefon og tekst melding kontakt mellom dem, spesielt når han er utenbys. Har han fb ? Har han nylig lagt til noen nye damer ? Har du sjekket samtaleloggen han ? Er han plutselig begynt å bli forfengelig ? dusjer og barbere seg oftere, eller når han skal "ut", har han begynt å handle seg nye og kanskje mer moteriktige og stilige klær ? Går oftere til frisøren, bruker parfyme osv... Har han begynt å endre på rutiner ? Jobber mer overtid, jobber oftere kveld, oftere "kurs" i andre byer ? Har han begynt å trene eller endret tidspunkt for trening eller andre hobbyer ? Er han plutslig blitt "sosial", tatt opp kontakten med nye eller gamle venner ? Anonymous poster hash: ee022...160
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #6 Skrevet 22. januar 2014 Det er veldig slitsomt å tenke slik om mannen sin. Hadde det vært meg hadde jeg begynt å sjekke loggen på pcen, sett på mailen hans, facebooken og loggen på tlf.. Jada sikkert mange som er uenige med meg, men jeg hadde gjort det for å slippe å lure. Å få dem til å innrømme noe som dette kan være vanskelig. Finner du noe ta bilder av det med mobilen eller kamera.. Bildebevis kan de ikke nekte på, men hvis du konfronterer ham og han har slettet loggen og meld så kan han bare nekte.. Jeg hadde ikke godtatt at min mann sexpratet med andre damer på nettet! Men alle er forskjellige og føler seg kanskje at det er ok, vi er alle forskjellige Det kan jo også være at du er ekstra sårbar fordi dere ikke har hatt ett fungerende sexliv den siste tiden.. Og det dukker flere tanker opp pga dette. Jeg syns forferdelig synd på deg som sitter med en baby på 3 mnd og må lure på dette om din kjære.. Det kan ikke være noe lett.. var sikkert ikke mye hjelp i det jeg skrev, men utenom å spørre ham rett ut er dette den måten jeg hadde gjort det på. Er han på reisejobb, sjekk bankutskriften på nettbanken om dere har felles økonomi.. gu jeg høres jo ut som en ekspert snik hehe, men skriver bare det jeg tenker er måter du kan finne ut av det på.. En siste ting jeg kom på... En gammel flamme og dere har 3 barn sammen.. hvorfor i helsikken prater han med henne? selv meldinger.. Jeg hadde villet tatt ham for dette, men skjønner dilemmaet med å avsløre at du var på mobilen og at du sikkert vil ha litt mer "bevis".. Hvis du sier det til ham nå før du har virkelig funnet noe.. skjuler han jo ting bare bedre.. Sender deg en klem, for dette kan ikke være lett for deg Anonymous poster hash: 956b6...f69
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #7 Skrevet 22. januar 2014 Etterforsk FØR du begynner å mase å spørre han ut. Om han skjønner at du mistenker noe, blir han bare flinkere til å skjule sporene sine og dermed blir det vanskelig å ta han på noe som helst. Det første du kan gjøre er å bestille detaljert telefonregning. Da ser du hvem han har sent sms til og hvem han ringer til. Om de har et forhold så vil jeg tro at det er MYE telefon og tekst melding kontakt mellom dem, spesielt når han er utenbys. Har han fb ? Har han nylig lagt til noen nye damer ? Har du sjekket samtaleloggen han ? Er han plutselig begynt å bli forfengelig ? dusjer og barbere seg oftere, eller når han skal "ut", har han begynt å handle seg nye og kanskje mer moteriktige og stilige klær ? Går oftere til frisøren, bruker parfyme osv... Har han begynt å endre på rutiner ? Jobber mer overtid, jobber oftere kveld, oftere "kurs" i andre byer ? Har han begynt å trene eller endret tidspunkt for trening eller andre hobbyer ? Er han plutslig blitt "sosial", tatt opp kontakten med nye eller gamle venner ? Anonymous poster hash: ee022...160 Vi tenker visst likt hilsen f69 Anonymous poster hash: 956b6...f69
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #8 Skrevet 22. januar 2014 Snakker dere sammen om at dere ikke har et sexliv? Eller er det manglende sexlivet "den usynlige elefanten" på soverommet hver kveld? Du må prate med ham om dette, ønsker ikke også du et fungerende sexliv? Sex er så mye mer enn penetrering, dere kan gi hverandre oralsex og nyte hverandres kropper uten at "komplikasjonsområdet" berøres. Og hva skal gjøres med disse komplikasjonene, har du og sykehuset en plan videre? Anonymous poster hash: d1cd6...398
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #9 Skrevet 22. januar 2014 Takk for svar alle sammen! Når det kommer til sexen: Vi har sex alt mellom en gang i uka til en gang hver 14. dag, prøvde første gang når babyen var 6 uker. Før fødselen hadde jeg blødninger som gjorde at vi måtte avstå noen måneder. Nå har jeg akkurat grodd ordentlig sammen (om ruptur er en komplikasjon?), og trenger litt tid til å komme tilbake til der vi var før vi fikk barn. Han har alltid hatt et stort behov for sex og kunne sikkert hatt det flere ganger om dagen. Jeg har også lurt på om han kan være deprimert, og prøvd å spørre han om han ikke kunne hatt nytte av å snakke med noen andre enn meg om det, men han bagatelliserer det bare. Vet ikke helt hva mer jeg kan gjøre? Det beste hadde jo vært om han hadde innsett det selv og oppsøkt hjelp uten at jeg presset han til det. (Det er flere i omgangskretsen vår som har påpekt det samme). Når det kommer til telefonregning: Kan jeg bestille en detaljert telefonregning uten at han får vite om det? Synes det er fryktelig ubehagelig å snike rundt sånn, men vet ikke helt hvordan jeg ellers skal få klarhet i ting. Fryktelig ubehagelig å gå rundt med en klump i magen som jeg gjør nå.. Ellers ter han seg stort sett som vanlig. Eneste jeg har reagert på er at han kan være voldsomt detaljert i beskrivelser av hva f.eks han har gjort når han har vært ute på reise. Han reiser mye i jobben, og det er bortimot umulig for meg å kontrollere hva han gjør på disse turene. Jeg tviler ikke på at han ønsker et liv med meg og barna, men jeg klarer ikke følelsen av å gå rundt og være usikker på om han skjuler noe for meg. Anonymous poster hash: 6bac8...009
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #10 Skrevet 22. januar 2014 Vet du, jeg får lyst til å se dette litt fra mannen din sin side. Han ønsker nok å føle seg _begjært_, men er tvert imot avvist og fungerer kanskje kun som far og 'bread winner'? Det spiller ingen rolle hva årsaken er, fødselskomplikasjoner eller ei, du kunne jo ha _begjært_ ham likevel. NOE kunne dere sikkert ha gjort, som kos og sex uten samleie og sånt. Det later ikke som om du har grunnlag for å tro at han er utro, men noe er helt klart 'feil' i forholdet mellom dere. Han ser nok ikke vitsen i å prate om det heller, han vil nok ha handling og begjær fra deg, ikke flere ord. Nå høres det jo ut som jeg tar hans parti her, det gjør jeg ikke. Det er tre mnd siden fødsel, dere har tre barn og det har vært komplikasjoner. Suck it up, liksom! Likevel vil jeg tippe han føler seg tilsidesatt og avvist, og du kan teste det ved å være spesielt kjærlig og åpenbart ha lyst på ham i en periode. Etterpå kan du ta opp temaet og høre om han er mer villig til å fortelle hva han går og tenker på for tiden. Bare et innspill, altså. Anonymous poster hash: c4087...fe1
monson Skrevet 22. januar 2014 #11 Skrevet 22. januar 2014 Takk for svar alle sammen! Når det kommer til sexen: Vi har sex alt mellom en gang i uka til en gang hver 14. dag, prøvde første gang når babyen var 6 uker. Før fødselen hadde jeg blødninger som gjorde at vi måtte avstå noen måneder. Nå har jeg akkurat grodd ordentlig sammen (om ruptur er en komplikasjon?), og trenger litt tid til å komme tilbake til der vi var før vi fikk barn. Han har alltid hatt et stort behov for sex og kunne sikkert hatt det flere ganger om dagen. Jeg har også lurt på om han kan være deprimert, og prøvd å spørre han om han ikke kunne hatt nytte av å snakke med noen andre enn meg om det, men han bagatelliserer det bare. Vet ikke helt hva mer jeg kan gjøre? Det beste hadde jo vært om han hadde innsett det selv og oppsøkt hjelp uten at jeg presset han til det. (Det er flere i omgangskretsen vår som har påpekt det samme). Når det kommer til telefonregning: Kan jeg bestille en detaljert telefonregning uten at han får vite om det? Synes det er fryktelig ubehagelig å snike rundt sånn, men vet ikke helt hvordan jeg ellers skal få klarhet i ting. Fryktelig ubehagelig å gå rundt med en klump i magen som jeg gjør nå.. Ellers ter han seg stort sett som vanlig. Eneste jeg har reagert på er at han kan være voldsomt detaljert i beskrivelser av hva f.eks han har gjort når han har vært ute på reise. Han reiser mye i jobben, og det er bortimot umulig for meg å kontrollere hva han gjør på disse turene. Jeg tviler ikke på at han ønsker et liv med meg og barna, men jeg klarer ikke følelsen av å gå rundt og være usikker på om han skjuler noe for meg. Anonymous poster hash: 6bac8...009 Hmm, ja hvordan få en mann som "ikke har lyst" eller ser hennsikt med psykolog til å gå til psykolog.. :-/ Om han har et godt forholdt til sin mor eller far (evnt andre han har et godt forhold til) hør om de kan nevne psykolog for han ? Eller si at du er faktisk ganske bekymret, og sier at han må.. Når det gjelder telefonregninger, så kan du bare ringe telefon oppratøren og si at du ønsker en logg, eller gå inn på mine sider (tror jeg). Men, om han har jobb tlf så vet jeg ikke om det funker. Med mindre det er han som betaler for regningene, og sender kvitering til arb.giver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå