Gå til innhold

Medlem av su i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

finnes det noen retningslinjer for hva ansatte i su har som oppgave? Styrern sier vi skal støtte henne i alt og ellers holde kjeft, 

Stemmer det??

Anonymous poster hash: f557d...53c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er medlem i su og nei, vi har ingen regel om å støtte styrer i ett og alt. I vår barnehage skal vi sammen bli enige.

Loven sier:

§ 4.Foreldreråd og samarbeidsutvalg

For å sikre samarbeidet med barnas hjem, skal hver barnehage ha et foreldreråd og et samarbeidsutvalg.

Foreldrerådet består av foreldrene/de foresatte til alle barna og skal fremme deres fellesinteresser og bidra til at samarbeidet mellom barnehagen og foreldregruppen skaper et godt barnehagemiljø. Er det i forskrift etter § 15 satt maksimalgrense for foreldrebetaling, kan bare foreldrerådet samtykke i foreldrebetaling ut over dette.

Samarbeidsutvalget skal være et rådgivende, kontaktskapende og samordnende organ. Samarbeidsutvalget består av foreldre/foresatte og ansatte i barnehagen, slik at hver gruppe er likt representert. Barnehagens eier kan delta etter eget ønske, men ikke med flere representanter enn hver av de andre gruppene.

Barnehageeieren skal sørge for at saker av viktighet forelegges foreldrerådet og samarbeidsutvalget.

Skrevet

Takk for svar, det skal sies at styreren i vår bhg er en diktator i ett og alt, så det er vel lederen det kommer an på også...

Skrevet

Styrer har ikke stemmerett i noe som helst i SU.

Anonymous poster hash: 5d0b0...937
Skrevet

sier du det? Jøss, hun mener hun er fullverdig medlem... står litt uklart i vedtektene om det er med eller uten stemmerett. Men regner med at hun uansett klikker i vinkel dersom jeg skulle si noe;)

Huff... dårlig sjef er virkelig noe herk!

Skrevet

sier du det? Jøss, hun mener hun er fullverdig medlem... står litt uklart i vedtektene om det er med eller uten stemmerett. Men regner med at hun uansett klikker i vinkel dersom jeg skulle si noe;)

Huff... dårlig sjef er virkelig noe herk!

I vår barnehage sitter styrer som representant for eier og da har jeg forstått det som at hun har stemmerett på lik linje som de andre, men hun er uansett veldig flink til å ta imot tips fra andre og jeg kan aldri tenke meg at hun styrer hva de ansatte skal mene.

Anonymous poster hash: adca4...dcf

Skrevet

Hos oss har ikke styrer stemmerett i SU. Hun kan komme med forslag og diskutere sammen med oss foreldre og ansatte, men ikke stemme over forslag. Vi har også med en politiker på SU - møtene, slik at vi kan legge frem saker direkte til oppvekstkomiteen i kommunen. Vi ser at styrer noen ganger tar litt vel styring, spesielt over de ansatte, men oss foreldre klarer hun ikke å styre. Vi er 2 "sterke" foreldre som representerer foreldrene, så vi lar oss ikke pille på nesen ;)

Anonymous poster hash: ee1ae...4b7

Anonymous poster hash: ee1ae...4b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...