Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #1 Skrevet 22. januar 2014 Jeg kjenner/hører om så mange som har /har fått kreft... Klarer ikke å la være å tenke på at jeg kan være en av dem. Tenker på det hver dag.. Er det vanlig? Anonymous poster hash: 827ee...d31
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #2 Skrevet 22. januar 2014 Jeg og hadde det problemet! Ble syk av det 😞 blei deprimert av tanken 😞 men no har jeg snakket m lege. Har ikke tenkt tanken meir 😃 no kan jeg endelig leve ett normalt liv 😃 kom deg til legen og prat om det!!!! Anonymous poster hash: 96ae0...646
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #3 Skrevet 22. januar 2014 Jeg har også, helt forferdelig å gå rundt å tenke på det. Anonymous poster hash: e10c1...0e2
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #4 Skrevet 22. januar 2014 Jeg også. Jeg kjenner flere som har dødd av kreft, og flere av dem er i min familie. Jeg har egentlig aldri vært spesielt redd for å dø før nå i det siste. Men plutselig så er jeg blitt så redd for det. Sikkert fordi så mange rundt oss har dødd de siste årene. Anonymous poster hash: 81891...891
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #5 Skrevet 22. januar 2014 Ja, jeg tenkte på å ta meg en tur til legen, men det er fordi jeg vil ta en helsesjekk. Jeg er så redd for å dø! men jeg er ikke bare redd for meg selv, er redd for mannen og barna også. Tror det er noe som feiler meg. Har aldri snakket med noen om det. Anonymous poster hash: 827ee...d31
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #6 Skrevet 22. januar 2014 Ok, ser at det er flere som føler det jeg føler. Kanskje det er mer vanligenn j eg trodde? Det er ihvertfall derfor jeg skrev her. For å finne ut om det er noe galt med meg eller om det er vanlig å gå med sånne tanker.. Anonymous poster hash: 827ee...d31
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #7 Skrevet 22. januar 2014 Det er vanlig å være redd for å få kreft. Ingen vil jo det. Bare her på forumet i dag ser vi et hjerteskjærende eksempel på det... Hver enkelt må vurdere hvor store redselen er, blir den for dominerende så trenger man behandling mot angst. Men mye kan gjøres selv hvis man bevisst går inn for å ikke tillate seg selv å henge seg for mye opp i tankene på kreft og sykdom. Når man begynner å tenke på det så må kan kutte tankene, ikke begynne å søke informasjon, ikke gå og gruble på alle detaljer, hva man gjør med livet da osv. osv. Det å gå og bekymre seg for noe som kanskje aldri skjer er bortkastet energi. Så ta styring over egne tanker. Jeg har gått fra å ha veldig redsel for kreft som barn (flere familiemedlemmer som døde av kreft da), har opplevd flere dødsfall grunnet kreft rundt meg som voksen. Og har nå fått påvist en genfeil som visstnok gir meg 80-90 % sjanse for å få kreft. Og jeg har aldri brukt mindre krefter på å tenke på kreft! Jeg prøver å leve så sunt som jeg greier, ut over det er det ikke så mye jeg kan gjøre annet enn å undersøke bryst selv. Får jeg kreft så får jeg ta det når det kommer. Men inntil det eventuelt skjer - jeg har tross alt minst 10-20 % sjanse for at det ikke skjer - så akter jeg ikke å la tankene ødelegge livet mitt. Hvis jeg får kreft så er det ille nok, men jeg nekter å la livet mitt styres av kreft så lenge jeg er frisk Men jeg har gått mange runder med meg selv før jeg fikk et så avslappet forhold til det. Jobb med tankene Anonymous poster hash: 324e7...a00
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #8 Skrevet 22. januar 2014 Mannen min var veldig redd for kreft, spesielt én bestemt type. Det var akkurat den kreftformen han fikk. Før han døde sa han at det eneste han angret på i livet var all tiden han hadde kastet bort på å gå og engste seg. Det er ikke annet man kan gjøre enn å leve så sunt og godt som mulig - man kan ikke gardere seg uansett, så å rundt å være redd hjelper ikke g fører ikke til annet enn å redusere livskvaliteten den korte stunden vi har he rpå jorden. Anonymous poster hash: 20a12...052
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå