Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #1 Skrevet 22. januar 2014 Kjære, erfane mødre. Kan dere hjelpe meg? Jeg holder på å lage lapskaus. Har fulgt denne oppskriftenhttp://mat.tv3.no/oppskrifter/hellstrom-rydder-opp-hjemme/hellstroms-lys-lapskaus Nå har jeg kokt svineknoken (uten lokk) med vann som akkurat dekket, tatt ut svineknoken og puttet oppi grønnsakene. Problemet er at det ligner mer en suppe enn en lapskaus. Burde jeg ta ut grønnsakene og redusere kraften mer? Kan jeg redusere kraften med grønnsakene i, eller vil grønnsakene bli grøt? Eller vil den bli bra uansett med så mye vann? Anonymous poster hash: 8fa57...5c5
Mamma4livet Skrevet 22. januar 2014 #2 Skrevet 22. januar 2014 Kjære, erfane mødre. Kan dere hjelpe meg? Jeg holder på å lage lapskaus. Har fulgt denne oppskriftenhttp://mat.tv3.no/oppskrifter/hellstrom-rydder-opp-hjemme/hellstroms-lys-lapskaus Nå har jeg kokt svineknoken (uten lokk) med vann som akkurat dekket, tatt ut svineknoken og puttet oppi grønnsakene. Problemet er at det ligner mer en suppe enn en lapskaus. Burde jeg ta ut grønnsakene og redusere kraften mer? Kan jeg redusere kraften med grønnsakene i, eller vil grønnsakene bli grøt? Eller vil den bli bra uansett med så mye vann?Anonymous poster hash: 8fa57...5c5 Ta en øse og ta ut en god del kraft. Denne kan du spare til en annen dag. Dersom det blir behov for å få mer veske så har du bare i noe av det du har satt til side.
Mamma4livet Skrevet 22. januar 2014 #3 Skrevet 22. januar 2014 Skulle det bli litt lite smak så kan du ha en buljongterning i.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #4 Skrevet 22. januar 2014 Takk for hjelp Jeg var litt redd for at det skulle smake lite hvis jeg tok ut kraft og ikke reduserte, vil helst unngå buljong når jeg for en gangs skyld lager maten helt frs bunden av. Men skal forsøke å gjøre som du skrev, takk for at du tok deg tid Anonymous poster hash: 8fa57...5c5
Mamma4livet Skrevet 22. januar 2014 #5 Skrevet 22. januar 2014 Takk for hjelp Jeg var litt redd for at det skulle smake lite hvis jeg tok ut kraft og ikke reduserte, vil helst unngå buljong når jeg for en gangs skyld lager maten helt frs bunden av. Men skal forsøke å gjøre som du skrev, takk for at du tok deg tid Anonymous poster hash: 8fa57...5c5 Dersom du har god tid så kan du redusere kraften. La det putre uten lokk til den er redusert til det halve. Det gir best smak. Husk å ta ut grønnsakene.
elinna Skrevet 22. januar 2014 #6 Skrevet 22. januar 2014 Dersom du har god tid så kan du redusere kraften. La det putre uten lokk til den er redusert til det halve. Det gir best smak. Husk å ta ut grønnsakene. Ok, da gjør jeg det! Skal ikke ha det før i ettermiddag, så har god tid
elinna Skrevet 22. januar 2014 #7 Skrevet 22. januar 2014 Glemte at jeg hadde anonymknappen inne på det første innlegget, men det er altså jeg som er HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå