Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #1 Skrevet 22. januar 2014 Vi har erfaring med reising med baby fra tidligere, men det er lenge siden og babyen var litt større. Denne gangen vil baby være 2-2,5 mnd gammel når vi skal reise til Kroatia. Noen som har gode tips til reisen å dele? Vi skal bo på et lite og rolig sted hvor vi er godt kjent, har egen leilighet med AC. Babyen skal selvfølgelig ha rolige dager og oppholde seg i skyggen. Trives den ikke ute/i varmen så blir det at vi bytter på å være inne i sval luft med babyen mens den andre er ute med de store barna. Vi tenker å ha med lette klær, reisetrille med myggnett og parasoll samt bilstol og det babyen trenger av klær og helsetepper. Regner med den blir fullammet og dersom det skulle være noe har de både NAN, Hipp og sykehus i nærheten. Er det lurt å ha med bæresele, eller blir det for varmt og klamt? Til flyturen/flyplassen er det kanskje smart uansett. Noen som vet om bæretøy som egner seg godt i varme? Noe annet vi bør tenke på/ta med? Og er det forresten noen som har reist med en så liten baby? Hvordan var det? Ble den slapp eller urolig i varmen? Hvordan var flyturen? Anonymous poster hash: db851...cab
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #2 Skrevet 22. januar 2014 Bil hjemme,der barnet føler seg trygt,er en uting og dra bort når de er så små. dette er dere behov ikke babyens. og de sier også at ting som syden og Thailand er grusomt for babyer og små barn. Anonymous poster hash: 9e421...95b
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #3 Skrevet 22. januar 2014 Vel, vi kommer til å reise så lenge babyen er frisk. Den kommer nok ikke til å føle seg utrygg sammen med familien sin i rolige og trygge omgivelser og som sagt så blir en av oss inne/i skygge med babyen hvis den ikke trives i varmen, så den kommer ikke til å lide noen nød. Vi har som sagt bare gode erfaringer med baby og småbarn som har storkost seg i varmen tidligere. Spørsmålet var om det var noen som hadde gode tips å komme med, ikke formaninger om å bli hjemme. Anonymous poster hash: db851...cab
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #4 Skrevet 22. januar 2014 vi dro også på ferie med en så liten baby og det var ikke noe problem.. Veldig lurt å ha med bæresele for å bruke på flyplassen, for det blir veldig tungt å gå å bære på en liten en så lenge, pluss du har hendene frie, men anbefaler ikke å bruke bæresele der nede når det er sol. vi fikk streng beskjed av hs at han ikke skulle få noe sol på seg. ( han lå mest i vogna og sov i skyggen ved siden av også.) kan også være veldig lurt å ha med seg vann koker og noen sprøyter, for de burde få i seg litt vann.. ellers tror jeg det vil gå veldig fint.. god tur.. Anonymous poster hash: c37be...803
Jallow B Skrevet 22. januar 2014 #5 Skrevet 22. januar 2014 Du kan fint bruke bæresele der nede også, men hverken du eller barnet er vant til den type varme, så sånn sett er vogn lurere og tryggere. Gi nok veske, gjerne vann i ny og ne, og følg med på barnets temperatur og allmenntilstand. Går nok helt fint Svale, lyse klær er også lurt.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #6 Skrevet 22. januar 2014 Jeg er vant til varmen, og jeg kommer ikke til å gå rundt i sola med babyen i bæreselen, men i butikker, på restaurant om kvelden ol kan det være greit. Anonymous poster hash: db851...cab
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #7 Skrevet 22. januar 2014 Jeg hadde ikke gamblet på å bestilt tur ihvertfall: Hva om babyen er kolikkbarn? Min baby hadde ikke det, men vær hjemmekjær som få, og han hadde IKKE kost seg på tur, det vet jeg helt sikkert.. Anonymous poster hash: 343a2...852
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #8 Skrevet 22. januar 2014 Jeg har aldri vært på sydenferie med min lille Men vi har vært mye på flytur! Amming opp og ned er lurt. Små leker og bøker som de kan underholdes med, er supert Lette klær som ikke strammer er også godt tips Anonymous poster hash: b6b20...d5b
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #9 Skrevet 22. januar 2014 Mit beste tips er å bli hjemme. Dere kan selvfølgeig få er fin tur, men med så små barn kan det skje mye jeg ikke ville likt å måtte takle i et fremmed land der jeg hverken har fastlege, helsestasjon eller en mor å spørre om råd. Husk også at dere må rekke å skaffe pass og at det anbefales at alle har vaksiner mot difteri, stivkrampe, kikhoste og poliomyelitt. Anonymous poster hash: 6c986...916
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #10 Skrevet 22. januar 2014 Hadde absolutt ordnet meg med et bæretøy. Det blir litt varmt, men samtidig har du hendene fri. Særlig på flyplass osv, som kan være litt voldsomt med tanke på inntrykk for den lille. Da er inntil mor eller far en god ide. Ta med bilsete inn på flyet. Da har du et sted å plassere babyen litt. Som regel går det greit å få et ekstra sete ved siden av deg. Bare spør! Ta med det dere trenger av bleier. Det er som regel både dyrt og dårlig i andre land. De kan du pakke i vogna som går som spesialbagasje i tillegg til den vanlige bagasjen. Jeg liker at dere tar forbehold om babyens helsetilstand! Det hadde aldri gått i vår situasjon. God tur! Anonymous poster hash: 61428...cac
Appelsinpiken Skrevet 22. januar 2014 #11 Skrevet 22. januar 2014 Vi var på gran canaria når minste var 2 mnder. Bæretøy må du ha, vi brukte ergobaby. Ta med vogna hjemmefra, i den kan du også pakke med alt du trenger av bleier. Ta med mme og flasker i tilfelle du skulle bli syk. Gi babyen vann i tillegg til mm. Ha med nok bleier og skift til både deg og babyen i håndbagasjen. Ta med løse, tynne og lyse klær til babyen. Og kos dere masse på tur
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå