Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #1 Skrevet 22. januar 2014 Har skrevet om ham før her inne, 18 mnd gammel tvilling som sover elendig om natten. Begynder allerede 20.30 om kvelden, da har han sovet i 2 timer ca. Hyler og holder det gående i timevis. Han kan sove sammen med meg, ingen endring. Kan på det værste våkne hver halve time, andre gange være våken i timevis. Vi har prøvd alt, og ingenting virker. Er fullstendig utalligt og det tærer på hele familien, han vekket sine søsken også innemellom pluss at jeg ikke har sovet på 18 mnd. Ikke tale om noe hjelp til søvn hos legen, han henviste heller til full utredning hos barnelege på sykehus. Vet ikke om jeg er skuffa eller glad.. Flott at legen tar det alvorlig, hader bare sett for meg noen netter med søvn.. Hva tenker dere? Anonymous poster hash: cf865...b5c
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #2 Skrevet 22. januar 2014 Ta kontakt med Karin Naphaug. Anonymous poster hash: 0c59e...a8f
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #3 Skrevet 22. januar 2014 forstår legen. en uting og gi så små barn sovemedisin. du må bare ta det så lenge det pågår,slikt er det og ha barn Anonymous poster hash: 290f1...0db
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #4 Skrevet 22. januar 2014 Jeg tenker at sovemedisin til små barn burde være absolutt siste utvei for det er ikke en langvarig løsning. Så utredning med barnelege først synes jeg er en god ide. Masser av lykke til, håper det løser seg for dere, og at du får sove litt Anonymous poster hash: 121cf...ce4
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #5 Skrevet 22. januar 2014 Jeg synes det er veldig betryggende at en lege ikke gir ut medisiner til en 18 måneder gammel unge! Nå får du undersøkelser, og om det viser seg at ingenting er galt så får dere heller se på andre ting. hvorfor har du ikke sovet på 18 måneder? Kan dere ikke bytte på? Reise vekk litt på skift? Vær litt kreative før dere tyr til medikamenter til småbarn. Skjønner det er tøft, men jeg tror ikke medisiner er løsningen altså! Anonymous poster hash: 736f2...bbd
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #6 Skrevet 22. januar 2014 Forstår at du er trøtt og frustrert.. Men kan også forstå at legen er forsiktig med å dele ut sovemedisin til en så liten tass. Bra dere er henvist videre, det er nok en grunn til at han ikke sover stakkars. Vil anbefale dere å sove på skift, kanskje få en liten sykemelding sånn du får ta igjen litt søvn på dagen? Anonymous poster hash: 4916e...1c2
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #7 Skrevet 22. januar 2014 *utslitt* skulle det stå i starttråden! Jeg har også vært veldig skeptisk til sovemedisin, så jeg er nok egentlig letta selv om desperasjonen holdt på å ta overhånd. Jeg jobber bare 50% så derfor sover jeg med ham, og mannen sover alene. Jeg får sove litt lenger om morgenen i helgene, da tar mannen alle tre, men ingenting kan måle seg med nattesøvn.. Anonymous poster hash: cf865...b5c
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #8 Skrevet 22. januar 2014 Ta kontakt med Karin Naphaug. Anonymous poster hash: 0c59e...a8f Har vært i kontakt med henne, det virker ikke det heller.. Ingenting virker, vi har prøvd alt utenom skrikemetoden. Den blir aldri brukt her i huset Anonymous poster hash: cf865...b5c
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #9 Skrevet 22. januar 2014 Ta kontakt med Karin Naphaug. Det vil være en knekk å komme seg over når dere begynner å følge rådene hennes, men det egentlig ganske fort. Vi slet med dagsøvnen, og hun ga oss masse tips. For å komme ut at den onde sirkelen. Anonymous poster hash: b1a3e...94c
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #10 Skrevet 22. januar 2014 Ta kontakt med Karin Naphaug.Anonymous poster hash: 0c59e...a8f Har vært i kontakt med henne, det virker ikke det heller.. Ingenting virker, vi har prøvd alt utenom skrikemetoden. Den blir aldri brukt her i huset Anonymous poster hash: cf865...b5c Tror faktisk jeg ville gått for en skrikemetode på en 18-mndr gutt som ikke har lært å finne søvnen selv. Han må sove, det er viktig for at han skal vokse seg stor og sterk, og alkurat nå går det utover hele familien. Uansett virker det som han hyler fra seg en god del allerede. Personlig synes jeg det er brutalt å gå ut av rommet, men du kunne kanskje forsøkt å si til han "nå er det natt, smågutter sover" i en rolig stemme, gi han en klem, legge han og ikke plukke han mer. Sett deg på rommet hans eller i døren og bli der uten å plukke han til han sovner, si gjerne i en rolig stemme at du er der, men at det er natt og smågutter skal sove. Viktig å ikke gi seg men holde seg rolig og kjærlig. Du elsker han kjempe høyt, men du kan ikke la en 18-mndr gutt ødelegge nattesøvnen for en hel familie. Han er ikke nyfødt lenger, han må lære å finne søvnen selv. Selv om han ikke vil. Du har da sikkert prøvd det før. Lykke til uansett. Anonymous poster hash: b1a3e...94c
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #11 Skrevet 22. januar 2014 Hvis barnet ikke har vært til utredning hos barnelege så er det vel helt naturlig at dere ikke får sovemedisin til han. Anonymous poster hash: 2b6bd...c1f
Tired mama Skrevet 22. januar 2014 #12 Skrevet 22. januar 2014 Vi hadde veldig god nytte av opp-ned-metoden på våre to eldste. Funker som bare det, selv om det er litt jobb i starten. http://www.barnogsøvn.com/?page_id=62
❤lille stjerne❤ Skrevet 22. januar 2014 #13 Skrevet 22. januar 2014 Jeg synes det var fornuftig å henvise til utredning hos barnelege på sykehus, framfor å bare gi barnet sovemedisin uten å komme til bunns i hvorfor han sover så dårlig over så lang tid. Mye bedre å komme til en barnelege og kanskje finne årsak og løsning. Kan jo være at han har mageproblemer, stille refluks, allergi, låsning i nakken eller annet som gjør at han ikke klarer å sove. Hvis barnelege heller ikke finner noe kan hun/han evt skrive ut sovemedisin til barnet.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #14 Skrevet 22. januar 2014 Jeg synes det var fornuftig å henvise til utredning hos barnelege på sykehus, framfor å bare gi barnet sovemedisin uten å komme til bunns i hvorfor han sover så dårlig over så lang tid. Mye bedre å komme til en barnelege og kanskje finne årsak og løsning. Kan jo være at han har mageproblemer, stille refluks, allergi, låsning i nakken eller annet som gjør at han ikke klarer å sove. Hvis barnelege heller ikke finner noe kan hun/han evt skrive ut sovemedisin til barnet. Helt enig;) gleder meg til å få ham undersøkt. Har prøvd før å få henvisning, da jeg har hatt følelsen av at gutten har et ubehag siden han ble født. Ingen ville høre på meg, han fikk lagt inn dren men det var det. Mer "fant de ikke". Nå får vi full utredning. Vi ba heller ikke om sovemedisin, vi spurte bare om det kunne anbefales for eventuelt å bryte et dårlig mønster. Anonymous poster hash: cf865...b5c
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #15 Skrevet 22. januar 2014 Vi fikk "sovemedisin" til vår når hun var 9 mnd. Jeg kunne heller ønske legen hadde henvist oss videre, for når han endelig gjorde det, ett år etter, så viste det seg at hun hadde reflux og melkeallergi. Hun kunne vært spart mye smerte om hun hadde fått utredning og riktig medisin lenge før. Stakkars unge. Jeg håper legene finner ut hva som plager barnet ditt. Anonymous poster hash: 70bf1...3f7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå