Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #1 Skrevet 22. januar 2014 Gutten min blir 3 i april og fikk puslespill fra 3 år til jul Han sliter med vanlige knottepuslespill, men likevel skal han ta frem disse vanskelige. Jeg legger de på øverste hylle og de letteste nederst. Han legger det utover golvet og så er han ferdig. Det blir ingen god mestringsfølelse for han. Viss han ikke får tak i de på sitt rom går han til storesøsters rom. Prøver å si at de blir for vanskelige og viser han noen andre. Kanskje ikkje helt rett måte å gjøre det på? Anonymous poster hash: 1e783...0e6
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #2 Skrevet 22. januar 2014 Min er like gammel, og han sliter med det samme Jeg pleier å sitte med han hele tiden for å rettlede han..Hna må selv legge de på, men jeg sier hvordan. Det er det som funker her. Prøver å få han til å iinne hjørnene først, og resten av kantene. Anonymous poster hash: a1926...792
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #3 Skrevet 22. januar 2014 Men du lar ungen din holde på istedenfor å finne et enklere? HI Anonymous poster hash: 1e783...0e6
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #4 Skrevet 22. januar 2014 Hvis han har lyst til å utforske, så la han få gjøre det Du kan evt legge puslespillet foran han slik det skal legges, men med mellomrom mellom brikkene. Så trenger han bare å feste dem sammen. Du kan snu på noen brikker hvis det skal være litt mer utfordrende. Hvor mange brikker har puslespillet dere har, kan du kjøpe et puslespill med ferre brikker? Anonymous poster hash: caa44...46c
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #5 Skrevet 22. januar 2014 Jenta mi på snart 3 år klarer elsker å pusle. Selv om hun bare får noen få tilby sitte sammen:) la gutten holde på om han vil. Plutselig en dag får han de til! Slik har det vært med jenta vår. Anonymous poster hash: 3cc1e...b5e
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #6 Skrevet 22. januar 2014 Han får i alle fall ingen mestringsfølelse om du fjerner det han vil drive med, og sier "se her, dette er lettere". Prøvd å sette deg ned med han og rettlede han når han vil pusle de? Anonymous poster hash: e26f5...8c5
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #7 Skrevet 22. januar 2014 Puslespillet han holder på med er 15 brikker. Han strever med knotte puslepuslespill med 6 brikker . Føler liksom at han burde få til litt mer avansert, men han synes det er vanskelig og aner ikke hvilken vei de skal ned så han prøver og prøver, og blir veldig glad når han klarer å få ei ned og får ros når han får det til. HI Anonymous poster hash: 1e783...0e6
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #8 Skrevet 22. januar 2014 Ok, jeg hadde latt han holde på til tross for at det er for vanskelig hvis det er det han ønsker. Evt si at "dette er et puslespill som 5-åringer også pusler" for at han ikke skal føle nederlag når han ikke får det helt til. Sett deg ned sammen med han, snakk om fargene og se om han kan finne hjørnene. Synes det er herlig at han vil selv om han møter motstand (det er en egenskap jeg skulle ønske at mannen min hadde litt mer av, hehe) Anonymous poster hash: caa44...46c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå