Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #1 Skrevet 22. januar 2014 Er gravid i uke 8, å fikk på mandag medisin mot uvi. Siden klokken 5 i går ettermiddag har jeg hatt smerter i magen, jeg klarer ikke sitte å nesten ikke gå. Er best når jeg ligger. Men nå gjør det kun vondt på høyre side, å det stråler ned i låre å bak i rumpa. Det gjør så sykt vondt, har ringt lege men de kunne ikke hjelpe siden de holder på å ordne noe nytt på kontoret. Fikk beskjed om å ringe legevakta klokka 3...noen som vet hva det kan være? Anonymous poster hash: cfba7...3f7
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #2 Skrevet 22. januar 2014 Du ringer legevakta nå, forklarer hva legekontoret har sagt og spørr hva du skal gjøre. Det kan være mye ikke graviditets eller uvi reelatert, men det er jo greit å få sjekket det ut. Anonymous poster hash: d1aad...523
amandine Skrevet 22. januar 2014 #3 Skrevet 22. januar 2014 Du kan også få veldig vondt av UVI, men for all del, ring legevakten!
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #4 Skrevet 22. januar 2014 nyrebekkenbetennelse? Anonymous poster hash: 8c8bb...f66
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #5 Skrevet 22. januar 2014 Blødde mye nettopp? Men gikk over...har blødd 4 ganger før dette svangerskapet. Det er så vondt, å får ikke hjelp hos legen... Anonymous poster hash: cfba7...3f7
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #6 Skrevet 22. januar 2014 Blødde mye nettopp? Men gikk over...har blødd 4 ganger før dette svangerskapet. Det er så vondt, å får ikke hjelp hos legen... Anonymous poster hash: cfba7...3f7 Kontakt legevakten hvis legen din ikke vil hjelpe deg! Det er sjeldent og legene vil nesten ikke høre på det, men det finnes noen få som får "prolaps"-smerter nedover ene eller begge beina ved uvi. Jeg er akupunktør og har av og til sendt pasienter tilbake til lege med urinprøve. Da har de nettopp vært hos lege som har påstått at pasienten har prolaps. Når pasienten har kommet tilbake med urinprøve har de på legekontoret blitt sinte fordi en akupunktør "kaster bort ressurser på ting hun ikke kan nok om".... De har blitt ganske lange i maska når de har fått fullt utslag på urinprøven... Disse har ofte ikke hatt noen som helst andre uvi-symptomer enn smerter i sete/bein. Og de har ikke hatt prolaps (noe legen kunne funnet ut med en enkel test). Poenget mitt her er at det kan være at du har fått feil antibiotika - i så fall vil du risikere å bli verre. Ca 90 % av alle uvi'er er forårsaket av en og samme bakterie, og det er denne man som regel får antibiotika mot. For de 10 % som har uvi forårsaket av andre bakterier vil ikke første antibiotika ha noen virkning. Så det er en mulighet for at du ikke har fått riktig antibiotika og at du nå opplever en forverring av uvi - med tanke på magesmertene dine så kan det også være tegn på nyrebekkenbetennelse (selv om ryggsmerter er mer vanlig), så ta deg en tur til legevakten! God bedring! Anonymous poster hash: a9f55...ad4
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #7 Skrevet 23. januar 2014 Kan jo opptadere dere med at jeg var gravid utfor livmora, desverre. Hadde gådd for lang tid, så ene eggstokken sprakk. Er nå blitt opperert å blir å ligge her noen dager pga blødninger under opprsj. Er veldig tungt å er veldig lei meg:-( unner ikke noen det samme som meg! Anonymous poster hash: cfba7...3f7
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #8 Skrevet 23. januar 2014 Kan jo opptadere dere med at jeg var gravid utfor livmora, desverre. Hadde gådd for lang tid, så ene eggstokken sprakk. Er nå blitt opperert å blir å ligge her noen dager pga blødninger under opprsj. Er veldig tungt å er veldig lei meg:-( unner ikke noen det samme som meg! Anonymous poster hash: cfba7...3f7 Så trist, HI! Vet du har det tungt og trist nå. Vil bare si at jeg vet om flere som har fått barn med bare en eggstokk intakt... kanskje det kan være litt trøst i det hele, selv om du ikke fikk beholde denne spiren. God bedring, ta vare på deg selv <3 Anonymous poster hash: a9f55...ad4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå