Gå til innhold

Mangel på alminnelig høflighet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt opprydning og annonserte flere ting jeg ville gi bort på fb kjøp og salg sider. Fikk mye respons og iløpet av en halvtime var alt gitt bort.

Jeg skrev at de kunne komme og hente snarest og om jeg ikke var hjemme kunne de bare hente sakene sine i garasjen (bor på en liten plass hvor alle kjenner alle). Dette var på søndag - og ingen ha vært å hentet sakene sine :o

Det blir jo litt stress for meg iom at jeg må ha garasjedøren åpen til langt på kveld - sånn I TILFELLE de kommer for å hente, pluss at jeg jo vil ha tingene vekk.

Nei, neste gang kjører jeg alt på tipp selv om det er ting som knapt vises at er brukt. Det er babyutstyr av god kvalitet brukt til et barn som jeg sikkert kunne fått en god del penger for, men da er det vel enda vanskeligere å få folk til å hente det.

Skjønner ikke vitsen med å melde sin interesse når de ikke gidder å hente!

Anonymous poster hash: 1dd6a...0c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da legger du ut tingene en gang til og skriver at den som først henter først får.

Og så setter du opp noen tidspunkt hvor du er hjemme.

Skrevet

Eller du kjører det til Fretex eller gjenbruk. Du kaster det ikke.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Sjekk opp om det finnes noe "hjelp oss å hjelpe" eller "en hjertevenn oss i mellom" der du bor, gjør det det, kontakt de, de henter fortløpende, og gir ut til folk som trenger :)

Skrevet

Jeg vet med meg selv at jeg hadde følt det veldig ekkelt og som et overtramp mot deg om jeg skulle sneket rundt i garasjen din etter ting, selv om det var avtalt, itillegg til at jeg hadde vært redd for å ta med meg feil ting. Selv mener jeg at dette kommer av at jeg er lært opp til å "ha respekt for de eldre", i dette tilfelle andre menneskers eiendom, ikke for at jeg er uhøflig. Men der igjen, pga mine "sperringer" ville jeg avtalt et tidspunkt for henting hvor du var hjemme.

Tror nok bare du må annonsere på nytt "masse fint ble ikke hentet, er hjemme da og da, om andre er interessert!"

Skrevet

Jeg vet med meg selv at jeg hadde følt det veldig ekkelt og som et overtramp mot deg om jeg skulle sneket rundt i garasjen din etter ting, selv om det var avtalt, itillegg til at jeg hadde vært redd for å ta med meg feil ting. Selv mener jeg at dette kommer av at jeg er lært opp til å "ha respekt for de eldre", i dette tilfelle andre menneskers eiendom, ikke for at jeg er uhøflig. Men der igjen, pga mine "sperringer" ville jeg avtalt et tidspunkt for henting hvor du var hjemme.

Tror nok bare du må annonsere på nytt "masse fint ble ikke hentet, er hjemme da og da, om andre er interessert!"

Jeg må si meg enig med BareMas. Jeg hadde ikke hentet tingene, når ingen var hjemme.

Skrevet

Jeg må si meg enig med BareMas. Jeg hadde ikke hentet tingene, når ingen var hjemme.

Men jeg har vært hjemme nesten hele tiden, jeg sendte bare melding når jeg gikk ut og sa at de kunne hente tingene selv om jeg ikke var hjemme. Tingenes sto godt synlig i garasjedøren og det var ikke snakk om at de måtte rote rundt i garasjen for å finne det de skulle ha.

Vi har ingen innsamling her jeg bor og dette gidder jeg ikke, så det ender nok dessverre med at helt brukbare ting blir kastet. Når man leser her inne får man inntrykk av at det er mange som sliter med økonomien, men de kan ikke bo i bygda mi ihvertfall da de kunne spart mange tusen bare ved å gidde å kjøre noen få km.

Anonymous poster hash: 1dd6a...0c1

Skrevet

Jeg har ikke FB. Derimot følger jeg med på FINN om noe blir gitt bort her jeg bor (som også er en bygg, min bygd derimot befinner seg midt i gokk derfor er det sjelden ma er så heldig at noen gir bort noe på FINN).

Men enig med deg, HI, tragiske mennesker som sier de vil ha og lover å hente og så kommer de ikke.

Anonymous poster hash: e3c80...85a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...