Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #1 Skrevet 22. januar 2014 Noen morgener er et sant mareritt. Ingenting skal hun ha på seg og kler av seg selv igjen. Må tvinge på klær. Bleien idag tok hun av seg, men hva hjelper d når hun ikke sier ifra selv og ikke vil gå på do m andre enn meg:( Lyst å bare hyle... Ekstra idag siden foreldrene mine leverer og kommer til kaoset og har sine meninger. Legger seg oppi alt sammen osv... Da hjelper det ikke at jeg har fått omgangssyken:( Anonymous poster hash: c64f0...ab8
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #2 Skrevet 22. januar 2014 Legg deg ned og pust rolig ut, hun høres ut som en helt normal 3 åring. De er et rent h...... avogtil, også lyser de opp i neste øyeblikk. Om du fortsatt er bestemt, konsekvent og litt leken i fremgangsmåte, samt enormt med positiv oppmerksomhet når hun oppfører seg, erhjelpsom ect, så skal du se at hun blir helt fantastisk å ha med å gjøre etter trassen er over. Da får du ca et hvileår med den harmoniske 5åringen, (Aah, den tiden var herlig) for 6åringen slår inn for fullt, og du savner stort 3åringens uskyldige anfall av "VIL IKKEEE"!! Du er syk, og da blir alt bare værre, og drit i foreldrene dine, de er bare gamle besservissere. god bedring! Anonymous poster hash: ff239...c34
Jallow B Skrevet 22. januar 2014 #3 Skrevet 22. januar 2014 Her finner vi fram klærne dagen før. Hun får selv velge kjole/tunika/genser, og jeg velger ullundertøyet. Eventuelle farger på ullundertøy får hun også velge selv, så lenge hun er varm nok. Det kan kanskje hjelpe å finne de fram kvelden før, og legge det fram klart? I bhg vår spør de barn som skal bleieslutte om å gå på do ca hver 1,5time, og er ekstra obs på barna også. Hjemme fikk hun gå uten bleie hele tida, selv om det medførte mye vask den første tida.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #5 Skrevet 22. januar 2014 Tisser knapt i trusen men sier heller ikke i fra når hun må på do og har hittil nektet å gå på do med andre enn meg. Morgen og kveld da går hun frivillig m meg, men ellers kan det være en kamp. Sukk jaja sendte m besteforeldre en pose med skift i barnehagen i tilfelle det blir mye styr og de ikke får på bleien. Men trassanfallene er voldsomme. Vi har prøvd dette m å legge fram klær om kvelden men humøret skifter raskt og jeg vet aldri hvordan morgen blir. De dagene vi har god tid går d veldig fint men dagene vi skal tidligere ut skjærer alt seg, til tross for en god natts søvn og god tidsberegning. Anonymous poster hash: c64f0...ab8
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #6 Skrevet 22. januar 2014 Bleie??? Anonymous poster hash: bb089...665
Turtelduen Skrevet 22. januar 2014 #7 Skrevet 22. januar 2014 (endret) 3 åringen er som alle treåringer. Men du må vise hvor skapet skal stå. Jeg klarer ikke at barna holder på sånn, og det har jeg praktisert i alle år. De får ha meninger om klær, men jeg merker fort om det er trass eller ønsker. Sånn overlever jeg med en eller to eller tre i en eller annen form for trassalder. Ikke bry deg om hva andre mener. Gjør det du selv føler er rett og lær deg til å stole på avgjørelsene dine... God bedring! Hilsen snart 7 barnsmor. Endret 22. januar 2014 av Turtelduen
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #8 Skrevet 22. januar 2014 Hehe, kjenner meg sååå igjen. Noen ganger bobler det inni meg, jeg blir så sint og lei og frustrert!!! Anonymous poster hash: 5ca0d...363
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #9 Skrevet 22. januar 2014 Hehe, kjenner meg sååå igjen. Noen ganger bobler det inni meg, jeg blir så sint og lei og frustrert!!!Anonymous poster hash: 5ca0d...363 Går forresten inn på soverommet noen ganger og sparker hardt i veggen. Og hyler høyt ned i dyna. Det hjelper litt:) Anonymous poster hash: 5ca0d...363
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #10 Skrevet 22. januar 2014 Stå opp 15 min tidligere. Det funker her, hun er så pottesur om hun må kles på rett etter at hun står opp. nekter å tisse, nekter alt. Om hun får slappe av litt i sofaen er hun mye mer medgjørlig og kler på seg alt selv. 3 år og 1 mnd. Får velge truse osv kvelden før. Anonymous poster hash: 735c0...a10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå