Gå til innhold

Hvilken side bak i bilen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter de aller minste? Hva er tryggest/vanligst?

På sjåfør, eller passasjer side? Eller kanskje midten viss det er vanlig bilbelte der?

Jeg er førstegangs gravid, og aner ikke hvor i bilen jeg skal sette den lille når jeg har født. Har airbag foran, så det skjønner jeg at jeg ikke skal gjøre.

Noen kloke hoder der ute som kan fortelle meg hvor jeg skal sette barnet?

Anonymous poster hash: ecfb0...d9b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bak passesjersetet har vi vår. Da ser man babyen best når man kjører (har speil).

Anonymous poster hash: 75cce...212

Skrevet

Plassen bak passasjersetet skal visstnok være tryggest .

Anonymous poster hash: 74d4c...21c

Skrevet

Sikrest bak passasjersetet.

Anonymous poster hash: 64753...f27

Skrevet

Midten er sikrest, men ikke alltid det lar seg gjøre. Da er bak passasjersetet nest beste løsning.

Anonymous poster hash: 89e9d...12e
Skrevet

Jeg har vanlig bilbelte i midten bak (ikke bare magebelte, men sånt som setene foran har), er det da tryggest å ha den lille nyfødte i midten? Ser for meg at det kanskje er best. Men hva vet vel jeg? Jeg har aldri sikret ett barn i bilen....

Anonymous poster hash: ecfb0...d9b

Skrevet

Sorry for kupping av tråd, men lurer på noe med dette jeg og ;-)

Nå får heg snart en nyfødt, og har en toåring fra før av... Hvem skal sitte hvor?

Anonymous poster hash: be633...724

Skrevet

Nå får heg snart en nyfødt, og har en toåring fra før av... Hvem skal sitte hvor?

Den som tåler minst på den tryggeste plassen. Dvs baby i midten eller bak passasjer og 2 åringen bak fører eller passasjer(hvis baby i midten)

Skrevet

Den som tåler minst på den tryggeste plassen. Dvs baby i midten eller bak passasjer og 2 åringen bak fører eller passasjer(hvis baby i midten)

Takk :-) det er vel ganske logisk...

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Minste bak passasjersete pga det er enklest, største i midten og mellomste bak fører

Skrevet

Den sikreste plassen for baby er foran på passasjersiden. HVIS airbagen kobles ut.... Ellers er det vel i midten bak.

Anonymous poster hash: 1a168...9b6

Anonymous poster hash: 1a168...9b6

Skrevet

Bak passasjersetet plasserte vi førstemann, for da er han alltid på feil side av andre biler.
Så fikk vi nummer to og det ble "trist" at vi da måtte velge..... men det var mer naturlig at hun ble satt der det var ledig så det ikke ble et valg, enn å velge at sønnen måtte bytte plass.

omg alle tingene en skal bekymre og undre seg over.

Skrevet

Den aller tryggeste plassen er i midten, og alle bilene nå skal vel ha trepunktssele der. 

Grunnen er vel om det skulle oppstå sidekollisjon fra høyre side (i et kryss el lignende), så sitter barnet tryggest i midten enn på høyre side. Men samtidig har det større sjangs om det skulle være sidekollisjon fra venstre. Men en "regel" er vel at det er midten som er trygest, og en grunn til at man sier det :) Da har babyen litt beskyttelse fra alle sidene, men sitter den på høyre side har den omtrent null beskyttelse der. 

Til #7, så er det tryggest med baby i midten og 2-åringen på høyre side. Lar ikke det seg gjøre har du 2-åringen på venstre side og baby på høyre.
Ser at du har fått svar, og er helt enig med det svaret du har fått :)

Anonymous poster hash: 9f3de...f90

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...