Gå til innhold

Avhengig av kreditt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har hatt maaange smålån, totalt 250.000kr. Før jul arvet vi dette beløpet og fikk endelig kvittet oss med gjelden!

Mannen min hadde blant annet et kredittkort han skulle ha i forbindelse med jobbutgifter, men vi klarte aldri å holde oss tro og brukte opp 15.000 i kreditt på kort tid der også. Reisepengene som kom fra jobb gikk alltid ut i det store sluket.

Jeg har sagt at vi nå må ha nulltoleranse for alt av kreditt, for å ikke havne på det kjøret igjen.

I dag maser han derimot igjen om å ordne seg kreditt på 3000kr, bare så han har å legge ut på jobbreise.

Det knyter seg i magen min, han har virkelig ikke forstått alvoret!

Vi kan heller ha et ekstra bank-kort der vi kan sette inn 3000kr nå, foreslår jeg.

Men nei, han vil ha kredittkort- for da får han jo bonuspoeng også. Så skal han såklart overføre hver gang han får tilbake pengene fra jobb.

Jeg aner ikke mine arme råd for å få han til å skjønne alvoret.

Kan noen hjelpe meg?

Anonymous poster hash: adc1a...6de

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har tips til hvordan mannen kan få åpnet øynene sine😪

Skrevet

Da får du "sette ned foten" og si at om han skaffer deg kredittkort og gjeld så blir det separat økonomi og han får betale gjelda si sjøl PLUSS bidra til faste utgifter.

Anonymous poster hash: 68bd7...f87
Skrevet

Opprett en egen konto, hvor du setter over de pengene (om du har de) og sier at han kan bruke de som kreditt. De må betales tilbake når han får lønn. Du får si til han at han må spare opp litt penger på egen konto til dette formålet, det er billigst å låne penger av seg selv ;)

Skrevet

Banke vett i skallen hans? Sjekk posten hver dag og klipp kortet i tusen biter, slik at han ikke får brukt noe. Såååå mange bonuspoeng sparer han vel ikke?

• 2 uker senere...
Skrevet

Da har han klart å benytte 1500 kr på kredittkortet. Jeg gir faen meg opp!!!

Har jeg, som hans kone, noe mulighet til å få sperret dette kredittkortet? Alt var nedbetalt.

Hi

Skrevet

Forrige jobbreise overførte vi 3000kr til bankkortet hans. Men så klarte han faen meg å bruke 1500kr på en gave til meg, parkering og bensin!!!! Fant det tilfeldigvis ut når jeg åpnet posten hans. Hadde et håp om å se at kreditten endelig var slettet.

Hi

Skrevet

Din mann reiser tydeligvis mye i jobben.

Han tjener sikkert tre gangern det du gjør. 3000 er ikke mye penger. Han bruker jo sikkert mer enn det på en reise! Slutt å syt og ta deg sammen!

Anonymous poster hash: 8e690...c30

Skrevet

Ok?? Min mann har på krona det samme utbetalt som meg hver mnd, men har mye flere utgifter bla til sin bil og hobbyer.

Hi

Skrevet

Poenget mitt er at 3000kr er vel ikke mye penger for dere? Han får jo ikke brukt mer enn det? Hvis reiseutgiftene kommer på rundt samme sum og han får tilbake de pengene, ser jeg ikke problemet. Jeg ville heller latt han styre mc selv og bruke det til reise. Hvis han ikke betaler tilbake på kortet og går tom, er det hans problem. Da må han betale ned, før han kan bruke mer. Med en grense på 3000, kan ikje dette gå galt. Bare pass på st han ikke hever grensen igjen.

Ok?? Min mann har på krona det samme utbetalt som meg hver mnd, men har mye flere utgifter bla til sin bil og hobbyer.

Hi

Anonymous poster hash: 8e690...c30

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Min mann har egen jobbkonto hvor han fikk 10.000 av arbeidsgiver som skal brukes til jobbturer. Nå er jo de pengene skiftet ut for lengst, men jeg ville tilbudt han 3000 på en ege jobbkonto, som han selvsagt må betale tilbake når han får lønn. Kreditt er ikke gratis!! Han har jo åpenbart et vanskelig forhold til penger når han bare måååå bruke....

Skrevet

Det er kun dumme mennesker som er avhengig av kreditt.

Anonymous poster hash: 5dc0b...465
Skrevet

Klipp i stykker alt av kredittkort!!!!! Ta ALDRI imot er kredittkort igjen!

Stå på ditt og gi deg ikke!! Ellers kan der bli Luksusfellen neste!

Om du er den mest økonomiske av dere, tar DU full kontroll på økonomien. Mannen fører hele sin lønn over på deg og du gir han lommepenger.

Hilsen en som har en mann som har hatt 1 mill i kredittkortgjeld!

Anonymous poster hash: f8ff0...401

Skrevet

Det er kun dumme mennesker som er avhengig av kreditt. Anonymous poster hash: 5dc0b...465

Så hyggelig du er da...

Anonymous poster hash: da570...fa8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...