Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #1 Skrevet 21. januar 2014 Da er det et døgn siden jenta mi på snart 3 år tisset sist. Hun har drukket ca 400ml med veske i dag. Og hun har spist appelsin og drukket litt biola. I går drakk hun også en del. Har snakket med lege og fått beskjed om å vente å se det ann. Men nå føler jeg meg litt rådvill.. Hun er i grei form men får takvise smerter i magen innimellom. Håper virkelig noen har tips til meg. Ps: Har skrevet en tråd før i dag også:http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/144113727-hva-kan-dette-v%C3%A6re/#entry146047743 Anonymous poster hash: c9838...2ed
Elsker livet Skrevet 21. januar 2014 #2 Skrevet 21. januar 2014 Har du prøvd diverse for å få henne til å tisse. Sette på vasken, legge varme kluter over blæra f.eks?
Elsker livet Skrevet 21. januar 2014 #3 Skrevet 21. januar 2014 Er hun hard i magen vil det også lettere stoppe vannlatningen. Så prøv evt. et mikrolax.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #4 Skrevet 21. januar 2014 Tusen takk for svar. Ja har prøvd både med rennende vann og lunken klut. Har prøvd å gå på potte og prøver å gi mye veske. Det virker som at hun holder igjen. Har prøvd å lokke med at hun skal få klistermerker om hun tisser. Men det kommer ikke noe. Hi Anonymous poster hash: c9838...2ed
Elsker livet Skrevet 21. januar 2014 #5 Skrevet 21. januar 2014 Har du badekar? Og kan du kjenne at blære er full, slik at du evt. kan kjenne om hun skulle ha tisset i badekaret? Jeg hadde nok prøvd det i så fall. Er ofte lettere for barn å tisse i vann.
PrinsesseHengepupp Skrevet 21. januar 2014 #6 Skrevet 21. januar 2014 Leste den andre tråden, og jeg mistenker også UVI. Det mest effektive (langt raksere virkning enn antiviotika) er i såfall å kjøre på med tranebærekstrakt. Kjøp både juice og kapsler og få i henne. Juicen kan søtes ekstra med sukker om den blir streng for henne, det viktigste er at hun får i seg virkestoffene og væsken. Tranebær virker direkte i blæren og urinveiene, mens en evt penicillinkur uansett vil ha effekt etter minst to-tre døgn. Hilsen ei som hadde kronisk UVI fra bleieslutt og til langt ut i tenårene.
geitemarken Skrevet 21. januar 2014 #7 Skrevet 21. januar 2014 Det er ikke veldig mye væske hun har fått i seg på et døgn. Men jeg ville helt klart ha konferert legevakt og hørt med de. Man bør passe på når det har gått såpass lang tid.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #8 Skrevet 21. januar 2014 Takk for svar. Ca en time etter jeg skrev dette innlegget kom det heldigvis tiss. Og det kom myyyye. Hele bleia var full. Hun hadde helt tydelig vondt når hun tisset, men fikk heldigvis tømt blæren. Hun har ikke tisset etter dette. Men har et håp om at vi får tatt prøve av henne i morgen. Da får vi medisin om det viser seg å være uvi. Skal også kjøpe tranebærjuce og gi henne det. Anonymous poster hash: c9838...2ed
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #9 Skrevet 21. januar 2014 Ville ringt legevakt. 24 timer siden siste vannlatning er mye. Både mtp dehydrering, nyrefunskjon eller full blære som ikke tømmes kan også være uheldig. God bedring og lykke til. Anonymous poster hash: 738d0...152
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #10 Skrevet 21. januar 2014 Ville ringt legevakt. 24 timer siden siste vannlatning er mye. Både mtp dehydrering, nyrefunskjon eller full blære som ikke tømmes kan også være uheldig. God bedring og lykke til. Anonymous poster hash: 738d0...152 Ta deg bryet, og lese hele tråden 👼 Anonymous poster hash: 0dcc3...156
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #11 Skrevet 21. januar 2014 Det som også kan lette tissingen, er å la henne stå i dusjen med så mye varmt vann som hun kan tåle.. Spyl litt"oppi der".. Varme hjelper mot uvi, og særlig når man skal tisse. Har selv hatt uvi og nyrebekkenbetennelse, og å spyle seg "oppi der" mens man tisser, det funket som bare det:) Anonymous poster hash: 1cf97...7cb
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #12 Skrevet 21. januar 2014 Jeg slepte ei på 3,5 til legen engang etter at hun ikke tissa på halvannet døgn. Lite de gjorde med det gitt. Fikk beskjed om å prøve å skaffe en urinprøve... Gikk enda et par timer så tisset hun masse. Da var alt til normalen igjen, ikke uvi eller noe annet. Bare holdt seg i evigheter.. Føltes mer traumatisk ut for oss voksne enn for barnet ☺️ De kidsa ass 😉 Anonymous poster hash: 61b27...057
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #13 Skrevet 23. januar 2014 Tusen takk for så mange svar. Hun tisset ca som normalt natt til i går, men etter det kom det bare noen få dråper resten av dagen. Hun har ikke tisset i natt men i dag kl 12, kom det en god del men det var litt mørkere på farge enn normalt. Vi startet på antibiotika i går. I dag før hun tisset klaget hun på at hun hadde vondt på siden av magen og bak i ryggen. Hun drikker som normalt (eller mer), men spiser dårlig. Hun har ikke feber. Hun har grei allmenntilstand, men er ekstra sutrete og kosete. Er så usikker på hva vi gjør videre. Hvor lenge tar det før antibiotikaen virker? Bør jeg ta kontakt med lege igjen? Hi Anonymous poster hash: c9838...2ed
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #14 Skrevet 23. januar 2014 Jeg ville mistenkt UVI! Det er ikke bra for blæren om den blir overfyllt, og det kan fort bli infeksjoner. Ring legen, nå begynner det smått å haste! Anonymous poster hash: ece46...3f8
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #15 Skrevet 23. januar 2014 Oi, beklager men leste ikke svaret ditt. Er det en annen lukt av urinen? Det kan ta ett par tre dager før det begynner å virke, men det er veldig avhengig av person til person. Sålenge det er kommet noe er det bedre enn ingenting, men prøv å finn ut om hun får tømt blæren helt eller ikke. Det er nemlig viktig mtp bakterier og unngå forverrelse. Bare gi mye drikke og legge tilrette for at hun kan gå på toalettet hele tiden. Har du en badebalje eller badekar? Dette kan hjelpe på.Sålenge hun får i seg væske er det bra, om hun ikke psier så veldig godt er ikke det helt krise. Det viktigste er at hun ikke blir dehydrert. Og er det UVI så er det viktig å drikke mye så bakteriene kan bli "utskylt". Anonymous poster hash: ece46...3f8
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #16 Skrevet 23. januar 2014 Tusen takk for svar. Kan ikke si det luktet annerledes av urinen, men må innrømme at jeg ikke luktet spesielt på den. Hun sovnet litt på fanget mitt. Og da hun våknet hadde hun veldig vondt i magen. Hun hadde ikke tisset, men plutselig fikk hun en skikkelig diarebleie. Måtte ta henne i dusjen for det var bæsj over alt. Nå er jeg litt usikker igjen. Kan det være magesyken oppi det hele? Eller er det fordi Hun har fått så mye veske? Hun har drukket mye de siste dagene, men det har kommet minimalt med urin. Kan det da komme som avføring istede? Hi Anonymous poster hash: c9838...2ed
Elsker livet Skrevet 23. januar 2014 #17 Skrevet 23. januar 2014 Tusen takk for svar. Kan ikke si det luktet annerledes av urinen, men må innrømme at jeg ikke luktet spesielt på den. Hun sovnet litt på fanget mitt. Og da hun våknet hadde hun veldig vondt i magen. Hun hadde ikke tisset, men plutselig fikk hun en skikkelig diarebleie. Måtte ta henne i dusjen for det var bæsj over alt. Nå er jeg litt usikker igjen. Kan det være magesyken oppi det hele? Eller er det fordi Hun har fått så mye veske? Hun har drukket mye de siste dagene, men det har kommet minimalt med urin. Kan det da komme som avføring istede? Hi Anonymous poster hash: c9838...2ed Ring legevakten igjen du, kan hende hun trenger en annen type antibiotika. Det kan være omgangssyken og det kan være reaksjon på medisinene. Har ikke hørt at mangel på vannlating gir løs mage.
Honningmelon Skrevet 23. januar 2014 #18 Skrevet 23. januar 2014 Jeg ville også kontaktet legen igjen pga at hun klager på magesmerter. Det er ikke uvanlig at en må bytte antibiotika. Jenta mi måtte det sist.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #19 Skrevet 23. januar 2014 Kan små barn få nyresten? Jeg synes det høres ut som det, om det ikke skulle være UVI. Anonymous poster hash: 9632c...3b0
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #20 Skrevet 23. januar 2014 Tusen takk for svar igjen. Vi har ikke kontaktet lege, da hun ikke klaget på magen etter at hun hadde bæsjet. Men nå når hun skulle i seng var bleien helt tørr igjen. Nå var magen stor og hard igjen og hun klaget over vondt midt på magen og på begge sidene. Vi ser det ann til i morgen og tar kontakt ned lege da, om hun ikke har bedret seg. Vi skulle egentlig på hyttetur denne helgen, men det ser ikke ut til at jeg og minstemor drar. Skummelt å være langt oppe på fjellet om hun blir dårligere. Hi Anonymous poster hash: c9838...2ed
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #21 Skrevet 23. januar 2014 Nå kan hun jo ha hatt både magesmerter og vondt i ryggen pga at hun måtte tømme tarmen sånn, og slik noen sier så kan noen reagere på antibiotikaen også. Men når hun har uvi og ryggsmerter så bør man mistenke nyrebekkenbetennelse også. Så blir hun dårligere i natt så ring legevakten. Ta en tur til legen i morgen tidlig uansett. God bedring til vesla Anonymous poster hash: 5bdae...ed0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå