Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #1 Skrevet 21. januar 2014 Jeg har akkurat blitt mamma. Nå vil jeg på trilletur, men er så redd!! Synes det er skummelt om babyen hyler og ikke trives. Hva må jeg passe på før vi går ut på tur?? Ja, vet jeg spør dumt, men har aldri vært borti en baby før... Anonymous poster hash: b9ba5...30a
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #2 Skrevet 21. januar 2014 Gi mat og skifte bleie før du går. Ha med div i stelleveska. Anonymous poster hash: f16b6...598
Modesty Blaise. Skrevet 21. januar 2014 #3 Skrevet 21. januar 2014 Start med en kort tur i nabolaget. Da ser du kjapt hvordan babyen trives. Sansynligvis går det kjempebra, og ellers så er det bare å gå hjem igjen. Jeg syns også det var skummelt i begynnelsen, men det til veldig kort tid før både jeg og knøttebøtt fant ut hva vi trivdes med. Lykke til, og kos deg
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #4 Skrevet 21. januar 2014 Jeg var akkurat like usikker - livredd for om babyen skulle hyle og skrike. Fortalte om dette da hs var på besøk, så min første tur ut alene ble til helsestasjonen på åpen dag, da hadde jeg liksom et mål med turen, og fikk hjelp i tillegg dit jeg skulle. Det gikk fint, ungen hylte på helsestasjoen, men ikke i vognen. Du vil ofte legge merke til andre med barnevogner der barna skriker litt, det er helt normalt Det vil også skje deg, men når du er kommet over den første lille kneika vil du føle deg trygg og det vil gå helt fint.Lykke til Anonymous poster hash: 5fac8...a75
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #5 Skrevet 21. januar 2014 Det er nok veldig normalt Og det går seg til Anonymous poster hash: 85d6e...c34
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #6 Skrevet 21. januar 2014 Det går seg til som de andre skriver, start med korte turer. Jeg husker at mine egne behov lett ble glemt, mor må også gå på do og ha mat! Og ikke minst søvn. Anonymous poster hash: e6877...a5d
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #7 Skrevet 21. januar 2014 Så lenge babyen har pupp og bleie så er den fornøyd. Det er viktigere at du husker deg selv. Anonymous poster hash: 5e248...1b1
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #8 Skrevet 21. januar 2014 Jeg har akkurat blitt mamma. Nå vil jeg på trilletur, men er så redd!! Synes det er skummelt om babyen hyler og ikke trives. Hva må jeg passe på før vi går ut på tur?? Ja, vet jeg spør dumt, men har aldri vært borti en baby før... Anonymous poster hash: b9ba5...30a Enig med de over her! Og så vil jeg si at ingen spørsål er dumme når du aldri har hatt baby før! Og du kommer nok inn i det til slutt! Anonymous poster hash: 5e67c...2e0
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #9 Skrevet 21. januar 2014 Hi her. Tusen takk for råd og gode ord, alle sammen! Jeg skiftet på ham, ammet, kledde på meg selv mens han lå i vogga, kledde på ham, og trillet en tur på ca 25 minutter. Det gikk supert, han sov hele ttiden. Deilig at det gikk så bra, da er det lettere å gjøre det neste gang. Hadde ikke forestilt meg at slike ting skulle føles så uoverkommelige..! Har psyket meg opp til fødsel, og ikke tenkt særlig på det som kommer etterpå... Anonymous poster hash: b9ba5...30a
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #10 Skrevet 21. januar 2014 Hi her. Tusen takk for råd og gode ord, alle sammen! Jeg skiftet på ham, ammet, kledde på meg selv mens han lå i vogga, kledde på ham, og trillet en tur på ca 25 minutter. Det gikk supert, han sov hele ttiden. Deilig at det gikk så bra, da er det lettere å gjøre det neste gang. Hadde ikke forestilt meg at slike ting skulle føles så uoverkommelige..! Har psyket meg opp til fødsel, og ikke tenkt særlig på det som kommer etterpå... Anonymous poster hash: b9ba5...30a Tror det er normalt å nesten glemme alt som kommer etterpå! Så bra trilleturen gikk fint da! Anonymous poster hash: 5e67c...2e0
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #11 Skrevet 21. januar 2014 Ååå nå begynte jeg å savne den første tiden med baby... der man famler seg frem i blinde og ikke har den fjerneste anelse om hva man driver med (hvertfall var det sånn for meg). Og oppdager en helt ny verden. Samtidig er jeg sjeleglad for at jeg er ferdig med den tiden. Anonymous poster hash: 772e2...b06
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #12 Skrevet 21. januar 2014 Synest du er kjempetøff jeg, som gikk ut alene med baby til tross for at du var så redd for det. Husker jg var akkurat like redd som deg, og her måtte min mor komme og draaaaa både vogn,baby og meg ut av døren etter 4 uker i "hula mi". Anonymous poster hash: 97ca3...23e
Lillababy Skrevet 21. januar 2014 #13 Skrevet 21. januar 2014 Gratulerer med baby Heilt normalt å kvi seg til ting. Eg kvidde meg ikkje akkurat til vogn, men hugser eg kvidde meg veldig til å kjøra bil med det vesle vidunderet Helsestasjonen var første plass eg reiste også :)Viss babyen grin i vogna er det ofte pga ein rap. Det er ein del som meiner (og heldigvis ikkje på denne fine tråden, kor du kun har fått fine svar) at babyane berre kan gråta, at dei sovner nok til slutt viss dei har fått mat og bleie. Men viss babyen gråter er det lurt å ta den opp etter ikkje altfor lang tid, viss den har ein rap som ikkje har komt opp er det jo veldig ubehagelig å ligga, og ikkje vil dei sova heller då. mamma fortalte meg ein ekkel historie. Det var ein liten baby som grein i vogna kor mora ikkje ville vera "hysterisk" og lot den ligga medan ho rugga og rugga på vogna for å trøsta. Til slutt skjønte ho at det ikkje hjalp, gråten var hysterisk. Då var det ei rotte i babyposen... Ekkel historie, men den syns eg var fin å ha med meg i bagasjen då eg fekk min første. kan aldri skjemma vekk ein baby med trøst, nærhet og kjærlighet.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #14 Skrevet 21. januar 2014 Bra jobba! Anonymous poster hash: 1f3c2...661
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #15 Skrevet 21. januar 2014 Ha ha ha, det er morsomt å bli minnet på den første tiden med førstemann - jeg var helt lik å komme meg ut meg ungen var stort og skummelt og jeg ble stressa av ingen ting. Jeg hadde også bare tenkt på fødsel, så alt etterpå var var litt "blankt". Synes du var flink jeg, mannen dro meg ut på første turen - den gikk til naboen og der snudde vi, babyen gråt og jeg holdt på å svime av (mistet en del blod under fødsel). Kose deg videre! Anonymous poster hash: aca31...11a
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #16 Skrevet 21. januar 2014 Det å komme meg ut på tur, var ikke noe skummelt for meg, for jeg fikk første midt på sommeren, så mannen startet 4 uker ferie den dagen jeg fødte, sånn at de første turene gikk vi sammen. Det jeg syns var skummelt, var å skulle være alene en hel dag. Jeg kunne ikke skjønne hvordan jeg skulle klare å passe på babyen med amming og bleieskift i tillegg få i meg selv nok mat og drikke. De ukene han var hjemme, måtte han alltid finne vann til meg etter jeg hadde satt meg ned for å amme, for jeg ble ekstremt tørst mens jeg ammet og det husket jeg aldri før jeg satt der. I tillegg var det vanskelig å holde sønnen min våken lenge nok til at han fikk spist ordentlig, så ofte passet jeg på at han holdt puppen godt nok (vi hadde en del startvansker med ammingen), mens mannen masserte bein osv for å holde han våken. Den første dagen alene gikk så raskt at jeg syns mannen kom hjem før jeg hadde rukket å være alene i det hele tatt, så det meste man gruer seg til går bra! Anonymous poster hash: 433cb...0a8
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #17 Skrevet 21. januar 2014 kjære vene. snakk om og være hystrisk Anonymous poster hash: f2cb1...f79
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #18 Skrevet 21. januar 2014 Gratulerer med baby og trilletur:-) Tror alle får mye rare tanker og redsler da man får barnet hjem og har ansvaret selv. Var kjemperedd min skulle ramle ut av vogna, helt ulogisk viste jeg jo. Rutiner og alt kommer etterhvert da dere har gjort ting flere ganger, og blir kjent. Og du lærer og vite hva gråten betyr, så blir du ik like stressa av gråten. Anonymous poster hash: 798c5...4d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå