Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #1 Skrevet 21. januar 2014 Har noen av dere designet/bygget eget hus? Har veldig lyst til å gjøre dette selv. Erfaringer? Hvordan ble prisene deres i forhold til å kjøpe et gjennomsnittlig likt hus? Anonymous poster hash: 29fbb...102
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #2 Skrevet 21. januar 2014 Vi har fått pristilbud på et hus på 160m2 på ca 3 mill. Da er det nøkkelferdig. Vi har tomt, og på den må det gjøres en del. Totalt blir det nok 3, 7 mill med dobbel garsje. Det er ikke dyrere enn å kjøpe et relativt nytt hus her jeg bor. Det huset vi ønsker å bygge er nok verdt 4mill før vi rekker å flytte inn... Anonymous poster hash: a34d4...33c
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #3 Skrevet 21. januar 2014 Vi bygget selvtegnet enebolig på 240m2 i år. Inkludert tomt og alt av garasje, møbler, hage etc. kom det på 5,2 mill. Høy standard. Jeg brukte MASSE tid på å planlegge og organisere. Bestemte meg tidlig for hva vi skulle ha og raste rundt på salg og tilbud for å spare penger. Kjempemorsom prosess og gjør det gjerne igjen! Anonymous poster hash: 02e5e...b03
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #4 Skrevet 21. januar 2014 Hvilket "selskap" eller firma brukte dere? Gjorde dere ting selv? Vi bygget selvtegnet enebolig på 240m2 i år. Inkludert tomt og alt av garasje, møbler, hage etc. kom det på 5,2 mill. Høy standard. Jeg brukte MASSE tid på å planlegge og organisere. Bestemte meg tidlig for hva vi skulle ha og raste rundt på salg og tilbud for å spare penger. Kjempemorsom prosess og gjør det gjerne igjen! Anonymous poster hash: 02e5e...b03 Anonymous poster hash: 29fbb...102
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #5 Skrevet 21. januar 2014 Vi bygget selvtegnet enebolig på 240m2 i år. Inkludert tomt og alt av garasje, møbler, hage etc. kom det på 5,2 mill. Høy standard. Jeg brukte MASSE tid på å planlegge og organisere. Bestemte meg tidlig for hva vi skulle ha og raste rundt på salg og tilbud for å spare penger. Kjempemorsom prosess og gjør det gjerne igjen! Anonymous poster hash: 02e5e...b03 Bygget dere selv? Eller evnt hvilket firma?Og hvor lang tid tok det fra byggestart til innflyttingen? Skal også bygge i år og lurer på så masse... Anonymous poster hash: c7b8f...1cc
Turtelduen Skrevet 21. januar 2014 #6 Skrevet 21. januar 2014 (endret) Vi har også bygget fra bunn av. Prisen blir selvfølgelig mye dyrere enn sånne elementhus... Men så sitter vi igjen med et hus som ikke er basert på "papp og papir" holdt jeg på å si Men jeg syns selv det er godt å kjenne på følelsen av å ha et trehus... Kjempe gøy å bygge! Slitsomt, men gøy. Endret 21. januar 2014 av Turtelduen
Turtelduen Skrevet 21. januar 2014 #7 Skrevet 21. januar 2014 Vi har såpass spesielt hus at totalt tok det 1 år å bygge. Vi brukte lokale snekkerfirma.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #8 Skrevet 21. januar 2014 Vi bygget selvtegnet enebolig på 240m2 i år. Inkludert tomt og alt av garasje, møbler, hage etc. kom det på 5,2 mill. Høy standard. Jeg brukte MASSE tid på å planlegge og organisere. Bestemte meg tidlig for hva vi skulle ha og raste rundt på salg og tilbud for å spare penger. Kjempemorsom prosess og gjør det gjerne igjen! Anonymous poster hash: 02e5e...b03 Bygget dere selv? Eller evnt hvilket firma?Og hvor lang tid tok det fra byggestart til innflyttingen? Skal også bygge i år og lurer på så masse... Anonymous poster hash: c7b8f...1cc Vi brukte lokal arkitekt til å utforme søknaden (veldig godt anvendte penger, slapp alt surr) og en lokal entreprenør. Tok 8 måneder å få huset ferdig. Trehus. Kunne sikkert gått fortere, men vi hadde noen tomteutfordringer (kjente) som dro ut tiden litt. Mitt beste tips er å ikke ha dårlig tid, og å ha en god del penger i bakhånd, i tilfellet av uforutsette ting. Det skjer nesten alltid noe, i større eller mindre grad. Anonymous poster hash: 02e5e...b03
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå