Gå til innhold

Noen som er gode på glutenfri bakst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min har cøliaki, og jeg skulle gjerne hatt noen alternativ til matpakke. Er litt kjedelig med knekkebrød alltid...

Jeg tenker kanskje matmuffins eller grove vafler. Men jeg vil gjerne lage de sunne. Hun er ikke glad i grønnsaker, så det er nok ingen suksess å putte dette i muffinsene.

Kunne tenkt meg å bruke nøtter og diverse frø, men hun skal selvfølgelig ikke ha "klumper". Men noen frø kan jeg kanskje knuse i blenderen? Hvilke egner seg i så fall til det?

Hvis noen har oppskrifter de vil dele, blir jeg veldig glad.

Anonymous poster hash: 1e660...04f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samboeren min bruker semper whitemix ( den er best) olje, linfrø, glutenfri havre, valnøtter i blenderen, (bare for smakens skyld, dette er ikke for å binde deigen) 1 pk whitemix, 1 pk semper fiber, 1-2 dl olje, 1 pk gjær, salt, bland i det tørre, ca 9 dl vann, heve i damp, tar tid, viktig å unngå trekk 220 grader ca i 40 min (se an skorpa) se oppskrift på whitemixen, dette blir til to brød i form (deigen blir som kakerøre). Det er laktose i sempermelet, men det går bra for han selv om han tåler laktose dårlig.

Anonymous poster hash: 8b030...8b3

Skrevet

Samboeren min bruker semper whitemix ( den er best) olje, linfrø, glutenfri havre, valnøtter i blenderen, (bare for smakens skyld, dette er ikke for å binde deigen) 1 pk whitemix, 1 pk semper fiber, 1-2 dl olje, 1 pk gjær, salt, bland i det tørre, ca 9 dl vann, heve i damp, tar tid, viktig å unngå trekk 220 grader ca i 40 min (se an skorpa) se oppskrift på whitemixen, dette blir til to brød i form (deigen blir som kakerøre). Det er laktose i sempermelet, men det går bra for han selv om han tåler laktose dårlig.

Anonymous poster hash: 8b030...8b3

Whitemix, er det den som bare heter mix? Den med bilde av blant annet kanelsnurrer på?

Anonymous poster hash: 1e660...04f

Skrevet

Most banan gjør bakverk søtt i smak og saftig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...