Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #1 Skrevet 21. januar 2014 Vi skal flytte treåringen til en bhg nærmere oss, både pga lang reisevei og at vi er misfornøyde med den bhg hun går i nå. Dette tenker vi å søke om fra 1. august slik at hun får gå ferdig et bhg-år der hun er nå. Så har vi en høstbaby som ikke har krav på plass før august 2015, men sin vi ønsker skal starte januar 2015. Men setter vi Jan 15 til ønsket oppstartsdato kommer vi ikke med i hovedopptaket. For å komme med i hovedopptaket må babyen starte bør han er ca 12 mnd og plassen må brukes minst 40%. Men hvis vi setter 1. Januar er det mindre sjans for å få plass da vi ikke kommer med i hovedopptaket. Risikerer da å måtte gå i ulønnet perm til aug 15. Dette går så vidt rundt økonomisk ved å leve veldig stramt og ha alle lån avdragsfrie etc. Men jeg savner allerede jobben min og tror jeg ville kjedet meg veldig hjemme så lenge . Så hva gjør vi? Syns jo egentlg 12 mnd er for lite ved barnehagestart. Har noen hatt et ettåring i bhg bare to dager i uka? Hvordan fungerte det? Anonymous poster hash: 7ba55...a5b
jostine Skrevet 21. januar 2014 #2 Skrevet 21. januar 2014 Nå er det jo stor forskjell på 1 og 2 åringer, men vi har plass kun to dager i uka til vår 2 åring, innkjøringen tok lang tid men nå går det greit. Det er jo anbefalt å ha minst 3 dager i uka dersom man ønsker deltidsplass. Her fikk vi kun 40% så vi hadde ikke noe valg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå