Gå til innhold

Trenger bilsete-tips. Liten jente, 2 år, 9,5 kg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen anbefalinger til meg? 

- Jeg har en liten og nett jente, hun fyller snart to år, veier litt over 9 kg, ca 80 cm. Setet må være bakovervendt, og lett å feste med bilsele.

Jeg har et Besafe izi Kid sete i den ene bilen, det er kjempefint, men jeg synes det er tungvindt å flytte på det, og besteforeldrene til barna får bekymringsrynker de gangene de må ta stilling til dette. Jeg trenger et sete til bil nr to, som er bakovervendt og litt lettere å håndtere.

Jeg blir svimmel i denne bilsetejungelen, og når jeg i tillegg leter etter brukt pga pris, så er jeg nå ør.

Råd mottas med stor takknemlighet. :)

Anonymous poster hash: 2916a...847
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dessverre ingen bedre sete å anbefale... Så en artikkel i vg for noen uker siden. 8 av 10 bakovervendte seter strøk. Det du har var en av de to som overlevde testen...

Det er tungt, men skal du veie opp tung mot sikkerhet?

Skrevet

Har dessverre ingen bedre sete å anbefale... Så en artikkel i vg for noen uker siden. 8 av 10 bakovervendte seter strøk. Det du har var en av de to som overlevde testen...

Hm, den testen så jeg ikke. Det er jo skummelt om setene som selges i butikkene ikke består. Husker du hvilket annet sete som besto? Ellers så holder jeg meg til tungvindt og sikkert, og får heller tak i et helt likt. Takk for svar.

Anonymous poster hash: 2916a...847

Skrevet

Man må lese sånne tester litt kritisk. Hva er grunnen til at noen styrker? Ofte er det ting som risiko for feilmontering osv. hvis du selv er sikker på at du monterer det riktig så er jo ikke det relevant for deg. Jeg har for øvrig ingen tips ang det du spurte om...

Anonymous poster hash: 53c8d...1f1

Skrevet

Izi plus er litt lettere å montere enn kid :)

Skrevet

Ja vet en må ta sånne tester kritisk ;) Men det var med hvir lett de var å feste feil, hva de tålte bla. Mins jeg... Det var en svensk test. Og de er litt lengre enn oss på sikkerhet i bil. De testet kjempe mange europeiske. Men av norske var det få som besto...

Skrevet

Besafe two way elite? Det klarer besteforeldre å feste her. Enkelt og bakover ( kan snus også etterhvert om nødvendig)

Anonymous poster hash: 8c71e...bfa

Skrevet

Jeg har izi combi x3 og den er ikke med i testen i det hele tatt. Så...

Skrevet

Cybex Sirona. Best i test. Kan brukes både bakovervendt og forovervendt. Fra 0-18 kg. Festes med isofix, så er bare å smette på plass i alle biler med isofix. 

Anonymous poster hash: 8831e...3f5
Skrevet

Cybex Sirona. Best i test. Kan brukes både bakovervendt og forovervendt. Fra 0-18 kg. Festes med isofix, så er bare å smette på plass i alle biler med isofix. 

Beklager, jeg kom på rett etter at jeg skrev det, at du hadde skrevet at det måtte kunne festes med bilbeltene.

Skrevet

Her blir frøkena 2år til sommeren og veier 8kg. Jeg kjøpte ny stol når vi byttet fra babystolen for jeg syntes ikke noe om besafen til henne. Var kjempefornøyd med den til storebror som var en del større og tyngere. Vi kjøpte cybex sirona og er superfornøyd med det sete :) Passer utmerket til vår lille frøken :)

Anonymous poster hash: 04fd7...d6d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...