Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #1 Skrevet 21. januar 2014 Jeg har sagt opp jobben min. På min siste lønning i februar skal jeg også få feriepengene jeg har opptjent. Hvert år blir vi trekt i feriepengene for den 5.ferieuka. Spørsmålet mitt er enkelt og greit: kam de trekke meg for den 5. Ferieuka? (Skal ikke ha ferie ved denne bedriften i år) Blir helt grønn og skjelven ved økonomispørsmål Svar kun hvis du vet vær så snill Anonymous poster hash: 89963...9cd
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #2 Skrevet 21. januar 2014 Ja det vil jeg tro. Vi blir alltid trekt for 5 uker ferie i junilønningen men jeg sitter da alltid igjen med mer penger enn en vanlig lønn. Anonymous poster hash: f9778...ae6
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #3 Skrevet 21. januar 2014 Du skal ha lønn for den tiden du har jobbet og feriepenger av grunnlaget ditt. Trekk for den 5 ferieuka, og for de 4 første er bare aktuelt når du får feriepenger på et annet tidspunkt enn når du har ferie. Anonymous poster hash: 9a979...ea7
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #4 Skrevet 21. januar 2014 Hvis du ikke har hatt noe ferie i år (2014), skal du ikke trekkes for ferie. Du vil bli trekt for ferie hos en eventuell ny arbeidsgiver. Anonymous poster hash: 34c28...ecb
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #5 Skrevet 21. januar 2014 Du får utbetalt de feriepengene du har til gode. Det trekket du snakker om er i forhold tili der du jobber. I år vil du ikke få noen feriepenger. MEN du har krav på å ta ferie. Du må avtale med ny arbeidsgiver hvor mye ferie du skal ta når. Anonymous poster hash: 5a4dc...291
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå