Nebbdyret Skrevet 20. januar 2014 #1 Skrevet 20. januar 2014 For kven står på kjøkkenet kl 23.30 med nyinnkjøpt cacas slikkepott termometer og auga i kryss etter to vekers særs manglande nattesøvn grunna tannframbudd med minsten? Jau eg. Kvifor spør du? Fordi det einaste som har fått meg gjennom siste vekene sin hektiske timeplan har vore draumen om lemon curd i vaniljemuffins etter å ha lest om Blomstre sitt kakeprosjekt og fått oppskrifta på Helle Høygir sin lemon curd...
bIomstre Skrevet 21. januar 2014 #2 Skrevet 21. januar 2014 (endret) Unskyld... Det var selvfølgelig ikke meningen. Men ble de bra? Jeg lot meg også friste av slikepottermometer, men bare i et liite sekund. Har vært for mye på lab med eksakte mål og temperaturer til at jeg gidder det på kjøkkenet, der lar jeg slump og lykke råde (nesten helt sant, har vekt)! PS: hvis du ikke vil ha fler fristelser, så ikke åpne inlegget "Nyttårskuker"! Endret 21. januar 2014 av bIomstre
Gjest Helle_Høygir Skrevet 21. januar 2014 #3 Skrevet 21. januar 2014 Hehe unnskyld fra meg også Forøvrig hvis du vil toppe de muffinsene så kan du lage en kjapp krem med melis, smør, Philadelphia og en skvett sitronsaft (smak til) . Ost og sitron helt til slutt og miks inn ost kun i 1 min ellers skiller det seg, tar vel i underkant av 5 min hele greia og vips har du digg sitronkremfrosting på toppen Du skjønner jeg kan ikke noe for det - jeg har bikka over og blitt bakenerd
amandine Skrevet 22. januar 2014 #4 Skrevet 22. januar 2014 Åha - her ble det bananmuffins i går, men akk og arg husker ikke hvem oppskriften kom fra? Ikke bli fornærmet! Doppler eller Blomstre? *rødme*
bIomstre Skrevet 22. januar 2014 #5 Skrevet 22. januar 2014 Åha - her ble det bananmuffins i går, men akk og arg husker ikke hvem oppskriften kom fra? Ikke bli fornærmet! Doppler eller Blomstre? *rødme*Doppler har æren http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/144043458-sjokoladesubstitutt-desperasjonsniva-ca-1000/
amandine Skrevet 22. januar 2014 #6 Skrevet 22. januar 2014 Åha - her ble det bananmuffins i går, men akk og arg husker ikke hvem oppskriften kom fra? Ikke bli fornærmet! Doppler eller Blomstre? *rødme*Doppler har æren http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/144043458-sjokoladesubstitutt-desperasjonsniva-ca-1000/ De er deilige, iallefall! Og så fint å bruke bananer til! Hver gang noen har blitt overmodne i fruktfatet(for alle spiser dem helst litt grønne og faste, og blir de liggende vil ingen ha dem) skreller jeg dem og fryser ned. Så blir det muffins med jevne mellomrom:-)
bIomstre Skrevet 23. januar 2014 #7 Skrevet 23. januar 2014 Åha - her ble det bananmuffins i går, men akk og arg husker ikke hvem oppskriften kom fra? Ikke bli fornærmet! Doppler eller Blomstre? *rødme*Doppler har æren http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/144043458-sjokoladesubstitutt-desperasjonsniva-ca-1000/ De er deilige, iallefall! Og så fint å bruke bananer til! Hver gang noen har blitt overmodne i fruktfatet(for alle spiser dem helst litt grønne og faste, og blir de liggende vil ingen ha dem) skreller jeg dem og fryser ned. Så blir det muffins med jevne mellomrom:-) Bananlager i frysen her også. Supert for laktosepyser å kjøre i blenderen til softis!
Nebbdyret Skrevet 25. januar 2014 Forfatter #8 Skrevet 25. januar 2014 (endret) Vel trur det var skjebnen. Rakk ikkje muffins den dagen eller dagen etter. Mn så måtte eg bu med ei venninne som vart sjuk og då kunne eg muntre ho opp med muffins (blei Toro *rødme*) og heimelaga lemoncurd. Og dei var heilt nydelige!! Vel verdt å vente på i to veker og drømme om kvart våkent augeblikk. So neste veke når venninna mi er betre og eg har betre tid blir det ny porsjon. Og då skal eg definitivt prøve den kremen din også Helle Høygir. Men trur eg ventar med å lese "nyttårskuker", trur mannen er en smule oppgitt over alt kakesnakket i det siste ;-) Endret 25. januar 2014 av Nebbdyret
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå