Gå til innhold

turnus vernepleier aleneforsørger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som jobber turnus som aleneforsørger? Er det mulig? Får man tilpasset turnus? Jeg har lyst å utdanne meg som vernepleier, men er redd jeg ikke vil kunne jobbe som det pga jeg er alene med barn. .

Anonymous poster hash: 256ea...15e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der jeg jobber får man ikke tilrettelagt turnus, men det er jobb kun hver 4 helg, samt i snitt en aftenvakt i uka. Og det klarer de fleste (som har litt familie eller en barnefar med samvær). Forøvrig er det flere fra kullet mitt som i dag er alene med barn og/eller jobber på steder uten turnusarbeid. På skole, i barnehage, som saksbehandlere, koordinator innen ulike områder osv. Tror faktisk det er lettere å få turnusfri jobb som vernepleier, en om man er hjelpepleier, sykepleier, barnevernspedagog, omsorgsarbeider eller lignende. 

Anonymous poster hash: af4f3...615
Skrevet

Takk for svar. .Flere?

Skrevet

Jeg har noen venner som er vernepleiere. Kan virke som flere av de har hyppige seinvakter.Jeg er sykepleier og har som regel 1 seinvakt i ukedagene, mens vernepleierne har både 2 og 3. Så kommer arbeidshelgene i tillegg. Noen har hver 3. og andre hver 4.

Anonymous poster hash: 5b9b1...d2c
Skrevet

Så det er en stor sjanse å ta da, om man er alene med barn?! Hvilke jobber har de som ikke jobber turnus da? Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre om det ikke blir vernepleier, det er eneste utdanning i nærheten jeg kunne tenkt meg. .har ikke lyst til å flytte heller. ...dere som er vernepleier, hva gjør dere? Llønn? Trives du? Men først og fremst, er det umulig som aleneforsørger? ?

Skrevet

Dytt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...