Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Disse har et annet navn selv om de ser ut som biscotti eller kuk i dette tilfelle. Men kjært barn har mange navn og disse er usannsynlig gode - pepperkake cantuccini med pistasjenøtter (altså det er ikke sterk pepperkakesmak, mer et lite hint)

http://www.godt.no/#!/artikkel/22667049/ny-vri-paa-italiensk-klassiker-pepperkakecantuccini-med-pistasjenoetter

Jøss, hva er forskjellen på en biscotti og en cantuccini da?

Anbefaler å teste det med å riste nøttene i panna først, det får virkelig frem smaken!

Og pepperkakekrydder? Er det en ferdig blanding det? Slipper ikke inn i mitt hus.... men jeg skal da klare å putte oppi det jeg synes er godt :)

Så mulig jeg gir de en sjanse når jeg er tom for biscotti (og det blir ikke lenge til...)

Skrevet

Innrømmer at jeg har julekuker igjen.

Kanelstenger.

Skal nok få pusla dem i meg før jeg jammenimeg skal prøve de anbefalte nyttårskukene.

Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Pepperkakekrydder er ingen ferdig miks, men noe man lager selv. Eller det er jo ferdig i den forstand at de færreste dyrker verken kardemomme eller nellik selv :)

Det er:

1 ss kanel

1 ss malt ingefær

1/2 ss malt nellik

1/2 ss malt kardemomme

Ha i bolle, miks sammen og tadaaaaaa pepperkakekrydder!

Skal lage de til helgen tenker jeg - da er min triple porsjon med lakris og tyrkisk peppermakroner trolig oppspist

Skrevet

Trine svikter aldri. Jeg har ikke lagd disse før, men de andre oppskriftene hennes som jeg har testet har gitt absolutt perfekt resultat. Så perfekt at jeg har fått en bleikfeit, dissende bolledeigmage på rekordtid, så denne tror jeg jaggu jeg står over.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei, jeg heter bIomstre, og jeg er biscottiker... 3dje runde siden HI ble opprettet står nå i ovnen (rakk det akkurat mellom legging av minste og henting av største).

• 1 måned senere...
Skrevet

Tror jeg er på runde 5 nå, og jeg holder meg nok til vanilje-sitron-ristedemandler en stund til før jeg er klar for varriasjoner  :laugh:  Tenke seg til, jeg lagde en halv posjon med sjokoladedråper den ene gangen, men foretrakk altså de med mandler! Og jeg virkelig ELSKER sjokolade, så jeg er stadig forundret :huh:

Skrevet

Tror jeg er på runde 5 nå, og jeg holder meg nok til vanilje-sitron-ristedemandler en stund til før jeg er klar for varriasjoner  :laugh:  Tenke seg til, jeg lagde en halv posjon med sjokoladedråper den ene gangen, men foretrakk altså de med mandler! Og jeg virkelig ELSKER sjokolade, så jeg er stadig forundret :huh:

Og jeg elsker smaken av revet sitronskall! Ingen over ingen ved siden, tror jeg. Vaffelrøre med revet sitronskall er deilig, for eksempel! Og biscotti:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...