Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #1 Skrevet 20. januar 2014 Jeg er 100% sykemeldt, og vært det siden før jul. Det passet veldig dårlig å bli sykemeldt når jeg ble det, men jeg hadde ikke noe valg. Barnet i magen måtte komme først. Jeg trodde damene ville forstå dette, for de har alle 3 barn hver.. Men jeg fikk stygge blikk og kommentarer fra alle.. Jeg har svart på spørsmål som har kommet, og hjulpet til så godt jeg har kunnet. I dag var jeg innom med ny sykemelding, og hjalp til med fler spørsmål og oppgaver.. Jeg var der i 6 timer, og ble totalt utslitt. Ikke noe av det de sa de skulle gjøre hadde blitt gjort, og de forventet at jeg skulle jobbe mye mer i dag, og komme resten av uken. Ingen spurte hvordan det gikk med meg, og jeg følte at jeg overhodet ikke var velkommen der lengre. Det siste jeg fikk høre før jeg gikk var at jeg måtte være mer fleksibel.. Er dette normalt? Er det virkelig sånn man behandler kollegaer som er sykemeldt? Anonymous poster hash: 8c882...44f
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #2 Skrevet 20. januar 2014 Haha, herregud da, det er jo som om de ignorerer sykemeldingen din! IKKE bry deg, ikke forsvar deg og IKKE gjør noe arbeid. (Det har du vel strengt tatt ikke lov til heller når du er sykmeldt.) Dersom du får en kommentar, så svar ordentlig og bestemt, men IKKE gå inn i noen diskusjon. Anonymous poster hash: bb9e3...af7
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #3 Skrevet 20. januar 2014 Nei, dette er ikke normalt i det hele tatt. Man blir sykemeldt fordi man må. Dette skal respekteres. Anonymous poster hash: 27624...e5c
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #4 Skrevet 20. januar 2014 Ikke vanlig og heller ikke lovlig. Er du sykmeldt er du faktisk ikke forsikret når du er på jobb bl.a. Hva sier/gjør lederen din? Anonymous poster hash: 3bd45...59e
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #5 Skrevet 20. januar 2014 Kvinner er verst mot kvinner, og sånn er det på mange arbeidsplasser. De kan ikke overpøve legen din. Hadde sendt sykemeldingen i posten neste gang og holdt meg helt unna til jeg var frisk nok til å sette kaklehønene på plass. Anonymous poster hash: 414b1...899
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #6 Skrevet 20. januar 2014 Ikke vanlig og heller ikke lovlig. Er du sykmeldt er du faktisk ikke forsikret når du er på jobb bl.a. Hva sier/gjør lederen din? Anonymous poster hash: 3bd45...59e Lederen min sier ikke så mye. Han spør meg om jeg kan være tilgjengelig til å svare på spørsmål, og det har jeg sagt ja til. Men han sier ikke noe om noe annet. Virker som han prøver å respektere at jeg er syk. Anonymous poster hash: 8c882...44f
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #7 Skrevet 20. januar 2014 Kjempegode kollegaer!! 👼 Anonymous poster hash: d4ffd...9c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå