Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #1 Skrevet 20. januar 2014 Og jeg gruer meg enormt!! Noe med erfaringer? Anonymous poster hash: 17894...894
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #2 Skrevet 20. januar 2014 Tok gbp for snart 2 år siden. Ikke angra ett sekund. Ikke det samme, men nært nok. Har vært litt plaget i ettertid, men kan ikke sammenlignes med plagene jeg hadde før. Det går så bra, lykke til Anonymous poster hash: 6e492...f93
bIomstre Skrevet 20. januar 2014 #3 Skrevet 20. januar 2014 Nei, men vet at vektoperasjon.no har eget forum med masser av erfaringsdeling. Så sjekk ut det. -Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #4 Skrevet 20. januar 2014 Godt å høre. Jeg synes gbp er en langt skumlere operasjon. Og den vil jeg IKKE ha. Så derfor går jeg for sleeve. Men gruer meg veldig uansett :/ hi Anonymous poster hash: 17894...894
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #5 Skrevet 20. januar 2014 ...og jeg syntes sleeve hørtes for skummel ut. Fra utlandet har de dårlig erfaring med sleeve, det ser ut for at gbp har bedre langtidseffekt og færre langtidskomplikasjoner enn sleeve. Men så hadde jeg 42 i bmi så det var bare gbp som var alternativ for meg der jeg opererte, så mulig jeg har selektert ut informasjon som passer meg Anonymous poster hash: 6e492...f93
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #6 Skrevet 20. januar 2014 De har ikke dårlig erfaring med sleeve nei. De hadde bare ikke nok "langtidsdokumentasjon". Men dette gleder kun noen få land. USA har jo drevet med sleeve i mange, mange år- lenge før Norge begynte med det. (de har også begynt å droppe andre typer slankeoperasjoner grunnet komplikasjoner) De mente en stund at sleeve ikke hadde god nok effekt med tanke på vektnedgang iforrhold til GBP, og ble ofte brukt som ledd nr 1 for ekstremt overvektige som skulle ta gbp senere. Men så viste det seg at sleeve hadde like god effekt som gbp, og med langt færre komplikasjoner både kort og langtids. Norge henger litt etter med tanke på sleeve, da Norge (som alltid) er litt treige med nye greier:p Norge er veldig flinke til å holde på gamle tradisjoner. Men heldigvis er det flere og flere som anbefaler sleeve nå. Det er større sjangse for lekkasje rett etter en sleeve, da grosåret er større- men dette er gjerne noe som blir oppdaget raskt, og blir fikset. Kan jo selvsagt skje skumle ting ved sleeve også. Ingen operasjoner er risikofritt. Men etter 30 dager er man ganske så "safe" ved en sleeve. Er det grodd, så er det grodd rett å slett. Men ved gbp er det maaaasse langtidskomplikasjoner. Tarmslyng, brokk, mangelsykdommer, ekstrem dumping, pluttselige lekasjer osvosv. Man er aldri trygg. Jeg vil ikke risikere å få komplikasjoner om 15år liksom. Anonymous poster hash: 17894...894
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #7 Skrevet 20. januar 2014 I Australia er de sluttet med sleeve nå pga dårlige erfaringer, både pga komplikasjoner og dårligere effekt, så jeg vet ikke. Anonymous poster hash: 6e492...f93
Gjest lillehi Skrevet 20. januar 2014 #8 Skrevet 20. januar 2014 Hei😃 jeg tok GS for tre år siden, og har ikke angret en dag! Har ikke hatt noen store problemer i ettertid, det verste var de to ukene etter operasjonen når du bare kan spise suppe/annet flytende. Var drittlei alt som lignet på suppe i lang tid etterpå😝 Jeg har gått ned 70 kg og har fått et nytt liv. Det finnes en Facebook gruppe som heter "vi som er slankeopperert", der kan du få mange tips og råd. Lykke til, bare tenk på at selv om du må regne med litt ubehag er det begynnelsen på et helt nytt liv😃 Hvis du lurer på noe er det bare å sende en PM😃 Klem😃
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #9 Skrevet 20. januar 2014 Jeg tok Gastric Sleeve for snart et halvt år siden. Operasjonen gikk greit, men de 2-3 første dagene etterpå var jeg veldig kvalm, og kastet opp alt jeg prøvde å få ned. Utpå dag 3 etter operasjonen begynte formen og stige, og etter det har det gått særdeles bra Jeg har ingen plager eller bivirkninger. Kan spise all slags mat, men i mye mindre porsjoner enn tidligere. Har gått ned ca 20 kg på 5 mnd. Går heldigvis ganske sakte, slik at huden rekker og følge med. Vil ønske deg masse lykke til! Hvis det går like greit for deg som for meg, så vil du i alle fall ikke angre Anonymous poster hash: 99f54...3cd
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #10 Skrevet 20. januar 2014 Godt å høre <3 Jeg ønsker veldig gjerne å bli gravid etter operasjonen også. Man skal vente i helst et år. Så håper det året går fort ! hi Anonymous poster hash: 17894...894
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #11 Skrevet 20. januar 2014 Følger med på tråden da jeg er i tenkeboksen ang å ta det opp med legen:/ Men er skremmende på mange måter. Mener ikke kuppe tråden men hvordan er veien frem mot dette? Lang ventetid? Eller tar du kanskje privat? Anonymous poster hash: 4ea8f...b4c
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #12 Skrevet 20. januar 2014 Jeg tok det opp med legen min først, for å høre hva hun mente om en slik type operasjon. Hun var veldig positiv til det, og ville gjerne sende en henvisning til sykehus for operasjon til meg. Det ville da ha tatt opptil 2 år før operasjonen ville vært et faktum, så jeg valgte derfor heller å ta det privat. Det tok bare vel 1 mnd fra jeg bestemte meg, til operasjonen var utført. Anonymous poster hash: 99f54...3cd
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #13 Skrevet 20. januar 2014 Jeg har gått offentlig. Blir to år i februar nå. Men det kunne tatt litt over et år, hadde jeg vært flinkere med vektnedgang. Her i Tr.heim er de veldig strenge med tanke at man MÅ gå ned ti kg selv før operasjonen. Og jeg har slitt med dette. Ellers er det kurs, samtaler med sykepleier, gastroskopi, oksygentester osvosv. Skikkelig gjennomgang. Dette synes jeg er positivt, da alt blir skjekket først. Anonymous poster hash: 17894...894
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #14 Skrevet 20. januar 2014 ...og jeg syntes sleeve hørtes for skummel ut. Fra utlandet har de dårlig erfaring med sleeve, det ser ut for at gbp har bedre langtidseffekt og færre langtidskomplikasjoner enn sleeve. Men så hadde jeg 42 i bmi så det var bare gbp som var alternativ for meg der jeg opererte, så mulig jeg har selektert ut informasjon som passer meg Anonymous poster hash: 6e492...f93 kan jeg bare spørre hvor mye du veide og hvor høy du var ? Anonymous poster hash: a1a87...2de
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #15 Skrevet 20. januar 2014 Jeg tok sleeve! Veldig fornøyd angrer ikke et sekund!! Lykke til Anonymous poster hash: cb4e9...0d1
Siljeski24 Skrevet 18. mars 2014 #16 Skrevet 18. mars 2014 Og jeg gruer meg enormt!! Noe med erfaringer? Jeg har tatt det. Er 23 år, tok det for 2 år siden. Det er uten tvil den beste avgjørelsen jeg noen gang har tatt. Livet mitt ble snudd på hodet ja, jeg gikk fra ingen selvtilitt og triste dager hvor jeg var sur på meg selv for og aldri klare å gå ned i vekt.. Hadde ingen livsgnist i det hele tatt.. I dag er jeg gladere enn aldri før, det har gitt meg livet tilbake!! Anonymous poster hash: 17894...894
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #17 Skrevet 18. mars 2014 ...og jeg syntes sleeve hørtes for skummel ut. Fra utlandet har de dårlig erfaring med sleeve, det ser ut for at gbp har bedre langtidseffekt og færre langtidskomplikasjoner enn sleeve. Men så hadde jeg 42 i bmi så det var bare gbp som var alternativ for meg der jeg opererte, så mulig jeg har selektert ut informasjon som passer meg Anonymous poster hash: 6e492...f93 Jeg må bare le. Har du virkelig LEST før du kommer med dette? De holder på å gå bort ifra GBP i USA, siden det er så utrolig mange langtidskomplikasjoner! Jeg blir så sinna når jeg leser det du skriver. Det er HELT feil! De jobber nå med å forbedre sleeven. Altså å ikke fjerne magesekken, men stifte den igjen. Det som er "farlig" med sleeve er lekkasje etter opr. Siden opr såret er større enn en gbp. MEN en lekkasje skjer skjeldent, og er lett å merke, samt fikse. Når sleeve er grodd, så er det grodd! Med gbp kan du risikere tarmslyng, mangelsykrommer, brokk og det å pluttselig dumpe av all mat du spiser. Til og med VANN kan man dumpe av. Det er såååå mange som sliter etter noen år med gbp. De aller fleste har det greit første årene, men etterhvert kommer det bare flere og flere komplikasjoner frem. Og en siste, men veldig viktig ting. Når man tat gbp, så hindrer man næringsopptak. Hva om man blir alvorlig syk senere i livet, og må gå på medisiner/tabletter. Er det ikke da litt viktig at kroppen tar opp disse medisinene? Det gjør de i LITEN grad ved gbp. Men ved sleeve, er alt som før, bare at man har plass til mindre! Jeg har selv tatt sleeve, og har ikke angret en eneste dag. Har brukt fire år på å lese meg opp på gbp og sleeve før jeg bestemte meg. Så tro meg. Jeg VET hva jeg snakker om.. Gbp burde vært "utryddet".. Det ødelegger så mange liv! Velg sleeve! Anonymous poster hash: 17894...894
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #18 Skrevet 18. mars 2014 Jeg tok sleeve form6 mnd siden og har ikke angret en dag. Er utrolig heldig og har ingen plager. Jeg spiser og tåler alt, har energi og livsglede. Eneste bivirkninger jeg har hatt var et vannvittig hårtap fra ca 3-5 mnd etter operasjonen, men det harngitt seg og nå vokser håret som bare det. Jeg var 108 kg og 168 høy (bmi på 38,5). Har nå tatt av ca 25 kg og har nå stått stille på vekten i snart 2 mnd. Men til tross for et platå når det gjelder kiloene så minker jeg, og jeg bruker nå 10 nr mindre buksestørrelser fra står 52 til 42! Har enda 10 kg minst jeg har lyst å ha av, men er egentlig så fornøyd. Men det er ikke bare solskinnshistorier med sleeve heller. Noen sliter med å få i seg nok mat, noen blir dårlig av nesten alt og noen mister all energi. Det er veldig viktig å sette seg inn i mulige bivirkninger og veie det opp mot de problemer man har som overvektig. Anonymous poster hash: 28711...758
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #19 Skrevet 18. mars 2014 Hæ??? Tar man virkelig en OPERASJON hvis man veier det? Jeg er 161, veide 95 kg, hadde ALDRI falt meg inn å operere pga det?.... (Sammenligner med 168 og 108). Anonymous poster hash: 849b9...310
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #20 Skrevet 18. mars 2014 Hæ??? Tar man virkelig en OPERASJON hvis man veier det? Jeg er 161, veide 95 kg, hadde ALDRI falt meg inn å operere pga det?.... (Sammenligner med 168 og 108). Anonymous poster hash: 849b9...310 Ja, 'man' gjør tydeligvis det da? Har du generelt problemer med å skjønne at andre har andre utfordringer og gjør andre valg enn deg? Anonymous poster hash: 28711...758
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #21 Skrevet 18. mars 2014 Jeg tok for 4 år siden! Angrer ikke jeg heller Kjempe bra Eneste er at jeg hadde en del gallestein da jeg var gravid etter operasjonen.. Masse lykke til ! Anonymous poster hash: cb4e9...0d1
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #22 Skrevet 18. mars 2014 Gallestein kommer ikke av operasjonen. Men av generell vektnedgang Går man mye ned i vekt, så er det større sjangse for gallestein. Operasjon eller ei Anonymous poster hash: 17894...894
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #23 Skrevet 18. mars 2014 Gallestein kommer ikke av operasjonen. Men av generell vektnedgang Går man mye ned i vekt, så er det større sjangse for gallestein. Operasjon eller ei Anonymous poster hash: 17894...894 JA! Vet deet.. MEN er mange som får gallestein pga operasjonen... Er faktisk en "bivirking" Anonymous poster hash: cb4e9...0d1
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #24 Skrevet 18. mars 2014 Det er ikke en bivirkning av operasjonen. Men en bivirkning av vektnedgang Anonymous poster hash: 17894...894
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #25 Skrevet 18. mars 2014 Det er ikke en bivirkning av operasjonen. Men en bivirkning av vektnedgang Anonymous poster hash: 17894...894 Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Du er FLIIIIIIIIIIIIIIIIINK Anonymous poster hash: cb4e9...0d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå