Gå til innhold

Dårlig oppførsel av "stemor"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min far har ny kjæreste. Planlegger visst å forlove seg. Jeg bor i et annet land så kontakten mellom oss begrenses naturlig nok litt. Men mine to yngre halvsøsken bor i samme by som sin far og kjæresten. De bor ikke sammen men har vært sammen i snart to år. Hun viser enda ingen tegn til å bli kjent med sine "stebarn". Jeg personlig kunne ikke brydd meg mindre egentlig men jeg blir oppgitt og litt trist på mine søskens vegne. Med rette?

Hun hadde bursdag for noen måneder siden. Da hadde eldste på tjue kjøpt blomster fra seg og yngste(11). De hørte ingenting. Ikke en sms engang.

Dette kan umulig være vanlig oppførsel fra denne kjæresten? Hun er godt voksen så ingen mulighet for å skylde på umodenhet. Og jeg VET at mine søsken ikke har oppført seg dårlig. Da hadde min far sagt noe. Hun inviterer ham stadig med på besøk for å møte hennes familie. Aldri blir de invitert med.

Jeg har stemor selv(mine søskens mor) og aldri noensinne har hun holdt på sånn. Hun var så inkluderende og hensynfull som man kan få bli.

Burde jeg si noe til pappa?

Anonymous poster hash: 0aa67...bc5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja det syns jeg!

skjønner overhode ikke hvordan enkelte vil videre i et forhold der egne barn og annen nær familie blir ekskludert.

har selv erfart det, satt flere barn rundtom og lurte på hvorfor pappa, onkel, tante ikke var glad i oss. nå var vi yngre enn det dine søsken er, regner likevell ikke med at avvisningen svir noe mindre!

lykke til!

Skrevet

Definitivt! Si hvordan du og dine opplever det. Han skal jo muligens gifte seg med det trollet :-(

Skrevet

Taifitte eller? De er jo udregelige.

Anonymous poster hash: 53270...d55
Skrevet

Ja, hun burde jo takket for blomster! Samtidig synes jeg det er opp til din far å introdusere henne for sine barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...