Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #1 Skrevet 20. januar 2014 Jeg er ikke syk, pleier alltid å fryse så innimargen mye!Så nå sitter jeg her med iskalde hender og føtter, og skjønner virkelig ikke hvordan det er mulig. Har på meg både ullklær og joggeklær, lester og ullpledd over. Slik har jeg hatt det hver eneste dag i lang lang tid nå.I tillegg har jeg mister uendelig mye hår, er sliten og trett hele tiden, en del svimmel og svimt av ett par ganger. Har også liten matlyst, de siste dagene har jeg kun spist ett par-tre knekkebrød hver dag, og tanken på mat får meg til å kaste opp. Vært til legen og tatt blodprøver, men har ikke hørt noe. Da regner jeg med at alt er greit, men burde vel ringe og purre på for å høre om det er noe eller ikke. Har glemt å fortelle alt til legen, bare fortalt at jeg har mistet mye hår.Dette har egentlig bare blitt verre og verre, men jeg kommer meg på jobb uten noe problem. Er bare det at jeg HELE tiden fryser! Energi har jeg når jeg vil, men sliter uendelig med å sove på nettene. Og når eg først sovner, så kan jeg sove i mange mange timer, og fremdeles være trett, sur og grinete når jeg våkner. Anonymous poster hash: cb642...583
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #2 Skrevet 20. januar 2014 Hvis du spiser dårlig og beveger deg lite han det i seg selv gjøre at du fryser lett. For meg høres det mest ut som om du mangler ett eller annet i kroppen, men det er nesten umulig å si. Hva testet legen deg for da? Anonymous poster hash: 3269a...b26
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #3 Skrevet 20. januar 2014 trener du? jeg er også en frysepinne, men aktivitet gjør at jeg blir varmere i kroppen. 10 x3 spensthopp, og jeg får tilbake varmen i kroppen. gå tur i rask gange hver dag. jeg har lavt blodtrykk og tror det henger sammen med det. har også sjekket hos legen, men manglet dessverre ingenting.. Anonymous poster hash: 72ee2...364
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #4 Skrevet 20. januar 2014 Jeg hadde også frøset hvis jeg ikke hadde greid å få i meg mer mat enn det du gjør. Du burde nok fortelle alt til legen og be om en mer helhetlig vurdering. Høres ut som meg for noen år tilbake. Utbrent, deprimert og etterhvert ble jeg undervektig pga for lite inntak av mat. Kvalm konstant. Anonymous poster hash: 0883f...d42
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #5 Skrevet 20. januar 2014 Hvis du spiser dårlig og beveger deg lite han det i seg selv gjøre at du fryser lett. For meg høres det mest ut som om du mangler ett eller annet i kroppen, men det er nesten umulig å si. Hva testet legen deg for da? Anonymous poster hash: 3269a...b26 Stoffskifte, vitaminer, allergier, HB og alt mulig. Tappet mange glass, men synes det er så rart at jeg ikke har fått noe svar. Men somsagt, er ikke rart jeg ramler om når jeg ikke spiser. Men klarer ikke tanken på mat, og håret forsvinner. Ble en del oppfeitning i julen, og vil si jeg spiste meg godt opp, men det ble ikke noe bedre av den grunn desverre. Anonymous poster hash: cb642...583
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #6 Skrevet 20. januar 2014 Sist jeg målte hadde jeg et blodtrykk på 116/63 om jeg ikke husker helt feil.Hi Anonymous poster hash: cb642...583
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #7 Skrevet 20. januar 2014 Ikke så rart du mister hår, om du ikke spiser....................... Anonymous poster hash: 085d8...1bd
Tjofsen Skrevet 20. januar 2014 #8 Skrevet 20. januar 2014 Ville ringt legekontoret for å sjekke om det er noe som vises på blodprøvene.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #9 Skrevet 20. januar 2014 Men frysingen, jeg også er frysepinne. Som å lese om meg selv, fryser selv om det er 27 grader ikke :-) Alltid iskald på hender og føtter.. Anonymous poster hash: 085d8...1bd
soleia Skrevet 20. januar 2014 #10 Skrevet 20. januar 2014 Høyres ut som lavt stoffskifte, men det bør visast på blodprøvene du har teke. Synes du skal ringe til legekontoret og forhøyre deg om blodprøvene, og fortelje om alle plagene du har. Nokon gonger kan resultatet ligge i grenseland for om ein tilrår behandling, og då vil det spele inn at du er såpass plaga.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #11 Skrevet 20. januar 2014 Hvor lenge er det siden du var hos legen og spiste du skikklig mat i julen og ikke bare kaker og snop? Noen blodprøver tar det over en uke å få svar på så om du nettopp har vært hos legen er det ikke sikkert alle svarene har kommet enda. Anonymous poster hash: 3269a...b26
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #12 Skrevet 20. januar 2014 Hvor lenge er det siden du var hos legen og spiste du skikklig mat i julen og ikke bare kaker og snop? Noen blodprøver tar det over en uke å få svar på så om du nettopp har vært hos legen er det ikke sikkert alle svarene har kommet enda. Anonymous poster hash: 3269a...b26 Var i oktober, så begynner jo å bli en ganske god stund siden. Men latskapen har tatt meg, så har ikke orket å gjøre noe med det. Men må vel hute meg til å ringe imorgen, bare for å få et svar i det minste på om alt ser greit ut eller ei. Nei i julen spiste jeg nesten ingenting godis. Spiste grove rundstykker eller brødskiver (hjemmebakt) til både frokost og kvelds Masse lunsj Masse feit og god julemat i digre porsjoner Men jeg kjente ingen endring på formen selv om jeg hadde 2-3 uker hvor jeg virkelig spiste mye i forhold til normalt. Er 167 og veier 67 kg, så har jo heldigvis noen kilo og gå på itilfelle det skulle bli riktig så ille med dette matstyret. Hadde en lik periode rett før jul hvor kroppen hadde det jeg vil si er "spisenekt". prøver å spise, men hele meg bare vrenger seg med tanke på mat. Kanksje jeg får ned noen få biter mat, men det er ikke stort. Hi Anonymous poster hash: cb642...583
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #13 Skrevet 20. januar 2014 Hvor lenge er det siden du var hos legen og spiste du skikklig mat i julen og ikke bare kaker og snop? Noen blodprøver tar det over en uke å få svar på så om du nettopp har vært hos legen er det ikke sikkert alle svarene har kommet enda. Anonymous poster hash: 3269a...b26 Var i oktober, så begynner jo å bli en ganske god stund siden. Men latskapen har tatt meg, så har ikke orket å gjøre noe med det. Men må vel hute meg til å ringe imorgen, bare for å få et svar i det minste på om alt ser greit ut eller ei. Nei i julen spiste jeg nesten ingenting godis. Spiste grove rundstykker eller brødskiver (hjemmebakt) til både frokost og kvelds Masse lunsj Masse feit og god julemat i digre porsjoner Men jeg kjente ingen endring på formen selv om jeg hadde 2-3 uker hvor jeg virkelig spiste mye i forhold til normalt. Er 167 og veier 67 kg, så har jo heldigvis noen kilo og gå på itilfelle det skulle bli riktig så ille med dette matstyret. Hadde en lik periode rett før jul hvor kroppen hadde det jeg vil si er "spisenekt". prøver å spise, men hele meg bare vrenger seg med tanke på mat. Kanksje jeg får ned noen få biter mat, men det er ikke stort. Hi Anonymous poster hash: cb642...583 Hvis sist gang du var hos legen var i oktober og du ikke er bedre enda skal du ringe nå i dag slik at du får en time ganske raskt. Jeg har ingen anelse om hva som feiler deg. Jeg tror det kan være alt fra B-vitaminmangel, kreft eller depresjon til lavt stoffskifte. Få det sjekket. Anonymous poster hash: 3269a...b26
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå