Gå til innhold

Kollegaen min skylder meg penger.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi var på julebord med jobben, og tok drosje sammen hjem. For å gjøre det enkelt med betalingen, så betalte jeg de 1000 kronene det kostet. Men det var et spleiselag, noe min kollega også skjønte.

Dagene gikk på jobb, uten at pengene ble nevnt. Jeg tenkte jeg skulle hinte litt, og spurte om hun og mannen  måtte betale noe ekstra for kjøringen helt hjem til dem (de bor veldig avsides til), siden drosjesjåføren var litt usikker og uerfaren mht betaling siden taksameteret ikke funket.
Neida, det måtte de ikke. Men de syntes det var litt dyrt, svarte hun. Langt om lenge så nevner hun pengene de skylder.

Nå er det gått over en måned, uten at hun har gitt uttrykk for å gjøre opp for seg. Jeg er rimelig blakk, og begynner å bli litt irritert. Men synes det er så vanskelig å spørre henne om å betale.

Hvordan be om pengene på en fin måte?

Anonymous poster hash: 0a699...916
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror kanskje jeg hadde valgt å sende en melding da. Skriv at du er blakk og trenger de pengene så fort som mulig. Kanskje send med et kontonr også? Så de kan sette det inn. Jeg synes i allefall det er lettere å skrive ting på mld i stede for å ta det opp face to face :) 

Skrevet

Men jeg sitter på pulten ved siden av henne, så jeg føler det blir litt dumt å sende melding da. Jeg jobber sammen med henne hver dag....

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Spør henne om hun vet når de kan betale igjen deres andel av regningen.. Er ikke så farlig og hvertfall ikke slemt å etterlyse pengene. Og sier man det på rett måte, virker det ikke krevende heller.

Skrevet

Spør henne om hun vet når de kan betale igjen deres andel av regningen.. Er ikke så farlig og hvertfall ikke slemt å etterlyse pengene. Og sier man det på rett måte, virker det ikke krevende heller.

Uff, jeg har så vanskelig for sånt. Har du forslag til en fin måte å spørre på?

Skrevet

Ikke gå rundt grøten.

Bare si:

"Hei, jeg skjønner at du har glemt pengene du skylder meg for drosjen, det er fort gjort, men her er en lapp med kontonummeret mitt, kan du ikke sette over pengene med en gang?"

Anonymous poster hash: e4e51...ce4
Skrevet

"Jeg bare lurte på om du vet når jeg kan få igjen de pengene jeg la ut for taxi etter julebordet? Er ganske blakk nå, så hadde vært greit å vite".

Anonymous poster hash: 812ba...7d6
Skrevet

Takk, jeg er så dårlig med sånne ting. Må bare kvinne meg opp :fnise:

Jeg har hintet innimellom, med at det er skrantent på kontoen og at jeg virkelig gleder meg til lønn, fordi jeg er blakk. Hun viser ingen tegn til å ta dem.

HI

Skrevet

Gi ho en lapp med kontonr og si: Her er kontonummeret mitt. Fint om du setter inn pengene i dag eller i morra for jeg er helt blakk.

Skrevet

Hvis du er blakk og virkelig trenger pengene klarer du å bite tenna sammen og be om pengene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...