Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #1 Skrevet 20. januar 2014 Blir sykemeldt fra i morgen, legen kunne ikke skrive ut sykemelding i dag da jeg må møte opp personlig på legekontoret så jeg blir jo selvsagt ikke å ringe før i morgen og si at jeg er syk. Og det beste er at jeg har tenkt og ringe så sent som mulig for og informere om dette da det kan bli problemer med og skaffe vikar! Hehe ja og jeg er slem jente, men det er fordi sjefen har vært slem med meg! Anonymous poster hash: c6669...e83
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #2 Skrevet 20. januar 2014 Dust. Skjønner hvorfor sjefen ikke behandler deg bra. Sånne folk som deg er pyton å jobbe med. Anonymous poster hash: 5b225...5cd
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #3 Skrevet 20. januar 2014 Du er ikke slem. Du er dum. Du plikter å gi beskjed så tidlig som mulig om sykefravær. Noe annet kan faktisk koste deg jobben. Anonymous poster hash: 26ac7...fb5
DaenerysStorm Skrevet 20. januar 2014 #4 Skrevet 20. januar 2014 Vel... Med enkelte sjefer hadde jeg gjort det samme selv
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #5 Skrevet 20. januar 2014 Plikter?? Vel nå har jeg kun snakket med legen min på telefon og da fikk jeg beskjed om og komme i morgen på time og før det kunne ikke legen skrive ut sykmelding så strengt tatt kan jeg faktisk ikke sykemelde meg selv slik flere her har påpekt! Anonymous poster hash: c6669...e83
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #6 Skrevet 20. januar 2014 Plikter?? Vel nå har jeg kun snakket med legen min på telefon og da fikk jeg beskjed om og komme i morgen på time og før det kunne ikke legen skrive ut sykmelding så strengt tatt kan jeg faktisk ikke sykemelde meg selv slik flere her har påpekt! Anonymous poster hash: c6669...e83 Du kan gi beskjed om at du føler deg for syk til å jobbe. Det regner jeg jo med at du gjør. De fleste har også mulighet til å bruke egenmelding de første 3 dagene. Anonymous poster hash: 26ac7...fb5
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #7 Skrevet 20. januar 2014 Men du vet jo at du er syk. Hvis du har kollegaer det hår utover hvis de ikke får satt inn vikar for deg, så synes jeg det er fryktelig dårlig gjort å ikke si i fra nå. Da "straffer" du jo ikke sjefen din, men kollegaene dine. Håper forresten ikke du er ansatt hos meg med de holdningene der. Anonymous poster hash: 3a198...3d9
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #8 Skrevet 20. januar 2014 Skal du ikke være på jobb idag? Hvor lenge ble du sykemeldt da? Det er ikke sjefen det går mest utover, det er jobb kollegene dine. Anonymous poster hash: a22b0...8a4
Gjest 5 andre Skrevet 20. januar 2014 #9 Skrevet 20. januar 2014 Plikter?? Vel nå har jeg kun snakket med legen min på telefon og da fikk jeg beskjed om og komme i morgen på time og før det kunne ikke legen skrive ut sykmelding så strengt tatt kan jeg faktisk ikke sykemelde meg selv slik flere her har påpekt! Anonymous poster hash: c6669...e83 Men er du hjemme fra jobb i dag, eller klarer du å jobbe? Er du syk eller sint på sjefen? Skjønner ikke svaret til legen din heller. Om du er syk i dag og har tatt kontakt med legekontoret, kan de sykemelde deg i dag selv om de ikke har ledig time før i morgen. Så lenge det kan dokumenteres at du har vært i kontakt med de, skal det holde. Men det gjenstår selvfølgelig p vente til i morgen før du vet om legen mener du er syk nok til å kvalifisere til sykemelding. Rar holdning du har allikevel. En ting er at du er sur på sjefen, men det rammer også andre.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #10 Skrevet 20. januar 2014 Nei jeg har fri i dag, men det var for sent å få legetime da jeg ringte ikke tidlig nok og det er ikke livstruende, men heller smittebærende. Hvor lenge jeg blir sykemeldt er vel opp til legen og finne ut i morgen, men får vel først noen dager før det blir forlengelse. Kan dessverre ikke bruke egenmelding da jeg benyttet meg av det forrige uke og det må gå 16 nye dager før jeg benytter meg at neste! Går nok ikke mest utover mine kollegaer da det er sjefen som har ansvar for og sette inn vikar. Anonymous poster hash: c6669...e83
Gjest 5 andre Skrevet 20. januar 2014 #11 Skrevet 20. januar 2014 Men din barnslige innstilling gjør ikke at sjefen din kommer til å behandle deg noe penere i framtiden - heller tvert i mot. Siden du tydeligvis skal fortsette å jobbe der, hvorfor gjøre det mer muggent? Prøver du å opparbeide deg en langtidssykemelding i framtiden pga. dårlig arbeidsmiljø og påfølgende depresjon?
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #12 Skrevet 20. januar 2014 Arbeidsmiljøet bl.mine kollegaer er godt, men sjefen har en rekke ganger beskylt meg for og ha mobilen på lyd og i lommen på jobb og det har jeg ikke og det har hendt sjefen sin mobil ringer og da er det ikke snakk om og ha på lydlys/ lavere lyd. I tillegg har jeg engang blitt satt i store øyne fordi noen penger var forsvunnet og da hadde jeg ikke vært på jobb på mange dager grunnet fri i turnus og da var det meg vedkommende skulle skylde på?? Fikk også engang kritikk for og ha hatt en samtale med skolen der mine barn går og det hadde vært en uventet hendelse og da fikk jeg beskjed om at neste gang måtte jeg be skolen ringe meg når jeg ikke var på jobb! Hva om det hadde skjedd noe alvorlig? Skulle jeg fått vite det når jeg var ferdig på jobb at f.eks et av mine barn var innlagt eller utsatt for en ulykke? Nei, slikt kan jeg ikke finne meg i dessverre Anonymous poster hash: c6669...e83
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #13 Skrevet 20. januar 2014 Håper de klarer å få sparka deg på ett vis. Det er noen knep man kan bruke på illojale medarbeidere. ;-) Anonymous poster hash: 5b225...5cd
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #14 Skrevet 20. januar 2014 Herregud for en barnslig holdning... Anonymous poster hash: 8503b...596
Gjest 5 andre Skrevet 20. januar 2014 #15 Skrevet 20. januar 2014 Arbeidsmiljøet bl.mine kollegaer er godt, men sjefen har en rekke ganger beskylt meg for og ha mobilen på lyd og i lommen på jobb og det har jeg ikke og det har hendt sjefen sin mobil ringer og da er det ikke snakk om og ha på lydlys/ lavere lyd. I tillegg har jeg engang blitt satt i store øyne fordi noen penger var forsvunnet og da hadde jeg ikke vært på jobb på mange dager grunnet fri i turnus og da var det meg vedkommende skulle skylde på?? Fikk også engang kritikk for og ha hatt en samtale med skolen der mine barn går og det hadde vært en uventet hendelse og da fikk jeg beskjed om at neste gang måtte jeg be skolen ringe meg når jeg ikke var på jobb! Hva om det hadde skjedd noe alvorlig? Skulle jeg fått vite det når jeg var ferdig på jobb at f.eks et av mine barn var innlagt eller utsatt for en ulykke? Nei, slikt kan jeg ikke finne meg i dessverre Anonymous poster hash: c6669...e83 Men da er det bedre å snakke med sjefen eller kontakte fagforening. Vis at du ikke finner deg i å bli behandlet urimelig. Du må selvfølgelig kunne være tilgjengelig mtp. ungene, men da er det bedre at du sier klart i fra at slik må det være. Med å oppføre deg slik du gjør, gir du bare sjefen en bekreftelse på at du er en plagsom og upålitelig ansatt.
frklena Skrevet 20. januar 2014 #16 Skrevet 20. januar 2014 Jeg hadde heller snakket med sjefen om disse hendelsene i stede for å "straffe" h*n.. Det kan jo tenkes at det er dårlig kjemi mellom dere, men da må det jo jobbes med? En av dere må være den mest "voksne" i allefall. Og sjefer har oftest andre regler enn ansatte når det kommer til mobilbruk på jobb.. Men hvis du føler at sjefen er "etter" deg så ville jeg definitivt ha snakket med personen om det. I stede for å lage trøbbel. Det er lettere å nøste opp i ting før det blir for stort.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #17 Skrevet 20. januar 2014 Har ei som deg på jobben. Vi kan ikke bare skaffe vikarer da det er lang opplæringstid. Hun ringer gjerne 10 min før hun skulle begynt. Går ikke utover sjefen, men vi som blir en mindre merker det godt. Anonymous poster hash: 0f2a5...dad
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #18 Skrevet 20. januar 2014 Hvis man ikke er fornøyd med forhold på arbeidsplassen tar man det opp på en profesjonell måte, hjelper ikke det må man skifte jobb. Uansett ville jeg selv valgt å være profesjonell og ikke sunket ned på lavnivå ved å informere for sent om sykdom fordi man vil lage problemer for ledelsen. Anonymous poster hash: e3013...1f6
*Miss Marple* Skrevet 20. januar 2014 #19 Skrevet 20. januar 2014 Er du slem jente? Er du 10 år eller? Om det er ting du er misfornøyd med på jobb (og det må nok litt mer til enn å ha blitt satt store øyne i og få tilsnakk for tlf bruk i arbeidstiden), så får du ta det opp med arb.giver og ikke oppføre deg som et barn.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #20 Skrevet 20. januar 2014 Joda jeg er slem jente og 10 år i hodet :-) Har alltid vært pliktoppfyllende i forhold til jobb og gjør mer enn det som kreves av meg. Men en slik oppførsel av sjefen med og gi meg uriktige beskyldninger og i tillegg ikke si unnskyld når man tar feil er lavmål for min del dessverre. Uansett vil de spørre hvor lenge jeg er sykemeldt og da vet jeg jo ikke det og hvor dumt er det ikke da og ringe og si jeg ikke kommer på jobb i morgen? Har heller ikke dagvakt! Anonymous poster hash: c6669...e83
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #21 Skrevet 20. januar 2014 Joda jeg er slem jente og 10 år i hodet :-) Har alltid vært pliktoppfyllende i forhold til jobb og gjør mer enn det som kreves av meg. Men en slik oppførsel av sjefen med og gi meg uriktige beskyldninger og i tillegg ikke si unnskyld når man tar feil er lavmål for min del dessverre. Uansett vil de spørre hvor lenge jeg er sykemeldt og da vet jeg jo ikke det og hvor dumt er det ikke da og ringe og si jeg ikke kommer på jobb i morgen? Har heller ikke dagvakt! Anonymous poster hash: c6669...e83 Det er ikke dumt i det heletatt å ringe i dag og gi beskjed om at du er syk men at du ikke vet hvor lang tid det tar før i morgen når du har vært hos legen. Etter legebesøket i morgen ringer du igjen og gir beskjed om hvor lenge du har blitt sykmeldt og avklarer da også om arbeidsgiver vil ha sykmeldingen i posten eller om det er like greit at du leverer den personlig når du kommer på jobb igjen. Anonymous poster hash: 26ac7...fb5
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #22 Skrevet 20. januar 2014 Dersom du ikke trives på jobben så må du finne deg en ny jobb! Anonymous poster hash: a22b0...8a4
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #23 Skrevet 20. januar 2014 Kjenner jeg bli skuffet av sånne mennesker som deg. Ta det opp med sjefen din. H*n setter nok pris på det i stedet for at du skal sykemelde deg på ubestemt tid. Det er latskap. Jeg er selv arbeidsgiver og hadde ikke godtatt dårlig kjemi mellom meg og arbeidstakerne. Prøv heller å fikse det i stedet for å gå hjemme. Det er lov å være syk, men ring heller nå og si at du ikke kommer i morgen og at du skal til legen og at du vil ringe etter timen i morgen. Anonymous poster hash: 335c5...e72
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #24 Skrevet 20. januar 2014 Sykemelde meg på ubestemt tid?? Unnskyld meg men har har faktisk noe smittsomt som feiler meg nå og jeg jobber innen helse så og komme med smittefare på jobb er vel det de færreste vil ønske så flere blir syke? Anonymous poster hash: c6669...e83
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #25 Skrevet 20. januar 2014 Arbeidsmiljøet bl.mine kollegaer er godt, men sjefen har en rekke ganger beskylt meg for og ha mobilen på lyd og i lommen på jobb og det har jeg ikke og det har hendt sjefen sin mobil ringer og da er det ikke snakk om og ha på lydlys/ lavere lyd. I tillegg har jeg engang blitt satt i store øyne fordi noen penger var forsvunnet og da hadde jeg ikke vært på jobb på mange dager grunnet fri i turnus og da var det meg vedkommende skulle skylde på?? Fikk også engang kritikk for og ha hatt en samtale med skolen der mine barn går og det hadde vært en uventet hendelse og da fikk jeg beskjed om at neste gang måtte jeg be skolen ringe meg når jeg ikke var på jobb! Hva om det hadde skjedd noe alvorlig? Skulle jeg fått vite det når jeg var ferdig på jobb at f.eks et av mine barn var innlagt eller utsatt for en ulykke? Nei, slikt kan jeg ikke finne meg i dessverre Anonymous poster hash: c6669...e83 Fy faen for et dass du er. Håper du aldri kommer å søker jobb i min butikk. Skyld og utspørring er to forskjellige ting. Du føler ikke at du er litt vel nærtagende?? Tydeligvis ikke. Men hey! Til info: DU ER NÆRTAGENDE! Sjefer kan gå med mobil, det kan ikke vanlige ansatte. Har ikke jobben din telefon?? sånn i tilfelle poden din skulle bli drept i barnehagen? Om du sjekker kontrakten din vil det stå at du er pliktig til å melde fra sykefravær så fort du vet det selv. Anonymous poster hash: 63aaf...1b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå