Gå til innhold

Bør jeg varsle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har lille gutten min fått oppkastsjau... Og vi har vært sammen med både eldre og yngre barn i helga. Bør vi si ifra til alle vi har vært sammen med så de vet at de kan ha blitt smittet? Jeg har selvagt skyldfølelse for smitten vi har utsatt andre for, selv om vi ikke kunne vite om det, så er selvsagt ikke så gøy å si ifra heller. Hva er vanlig, og hva ville du ha foretrukket?

Anonymous poster hash: 08559...f0b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde satt pris på en sms, men man får jo ikke gjort noe med det uansett.

Anonymous poster hash: 2942e...f1e
Skrevet

Avhenger litt av situasjonen. men altså om man skal varsle alle man var i nærheten av før de fikk symptomer/oppkast så får man mye å gjøre tenker jeg.

Synes heller man begynner å varsle når man vet ungen er syk, så kan andre velge selv om man vil utsette seg for smitte eller ikke.

Man får jo ikke gjort noe i ettertid likevel :) Men man kan jo forstå hvor smitten kommer fra. 

Skrevet

Nei det synes jeg ikke. Jeg hater oppkast, men det blir ikke noe bedre av å gå og grue seg på forhånd til noe man uansett ikke kan forhindre og som kanskje ikke skjer likevel. ;)

Anonymous poster hash: 9c46d...cfc
Skrevet

Jeg ville ikke varslet. Dette er ikke noe å gjøre med dette nå. Jeg ville ikke gått å ventet på oppkast, innbiller meg bare at jeg skal kaste opp hele tiden, kjenner meg kvalm selv om jeg ikke er det osv.

Anonymous poster hash: 8f07a...577

Skrevet

Jeg ville blitt varslet. Spes pga eldste som gjerne samtidig får feber, noe han tåler dårlig.

Anonymous poster hash: eae0f...415
Skrevet

Det virker som de fleste ikke ville blitt varslet, så da tror jeg at jeg ikke sier så mye om det...

Takk for svar!

Anonymous poster hash: 08559...f0b

Skrevet

Det synes jeg faktisk er stygt gjort. Enkelte blir faktisk så dårlige at de må legges inn.

Det koster deg ingenting å varsle, så kan foreldrene være litt obs en periode om de har barn som blir ekstra dårlig.

Anonymous poster hash: eae0f...415
Skrevet

Jeg har alltid sagt ifra i barnehagen, sånn at de er ekstra obs hvis noen av de andre barna blir pjusk. Da kan de fortelle det videre til foreldrene til barnet som blir pjusk at det går noe. Især hvis det er barnsykdommer, utrulig kjekt å vite hva som går i nærmiljøet når ungen blir syk. 

Anonymous poster hash: 16c03...301
Skrevet

Jeg har akkurat varslet dem rundt meg, er i samme situasjon som deg.

Skrevet

Hvordan vet du at ikke dere har fått smitten fra noen av de som var på besøk?

Anonymous poster hash: f4d4b...5f3
Skrevet

Jeg gir beskjed til de som står meg nærmest og som jeg snakker med til vanlig. Ringer ikke til øvrig familie som var innom en plass vi var eks.

Skrevet

Har ingen hensikt. Men man sier selvsagt fra om det er mistanke på forhånd. Så får evt besøkende et valg. Vi hadde aldri dratt på besøk med mistanke om oppkastsyke blant oss selv, og heller ikke dratt til noen som har omgangssyke i hus. Men det er selvsagt noe helt annet.

Anonymous poster hash: 2be66...576
Skrevet

Jeg ville ha varslet. Da kan foreldrene forbreder seg med feks spybøtte ved sengen om barnet klager over vondt i megen på kvelden eller legge tisselaken under sengetøyet for å redde madrassen. Jeg varslet de vi hadde vært sammen med i romjulen og informerte de som skulle komme til oss på nyttårsaften.

Anonymous poster hash: 5e0fd...dd5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...