Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #1 Skrevet 19. januar 2014 Føler dere noen ganger dårlig samvittighet for noe? At dere kunne gjort noe mer? Tenkt at det handlet om dere og at mannen sikkert ikke hadde vært slik mot en annen dame? Jeg sliter med tanker om at ting kunne vært annerledes om bare ikke slik og slik. Og når han nå risikerer straff for det han har gjort, så får jeg iallefall dårlig samvittighet og tenker at jeg ikke har vært snill heller. Men så sier andre at det han har gjort er straffbart og det jeg har gjort (vært sur, deprimert, masete på husarbeid etc, tidvis sjalu etc) ikke er det. Grunnen til at jeg tenker slik er for det meste at jeg får høre fra han at jeg svikter han og familien ved å gå. At jeg har drevet psykisk terror mot han. Han kan ikke svare på akkurat hva jeg har gjort, men han mener iallefall dette. Hvodan tenker dere som har opplevd fysisk og psykisk vold rundt dette? Anonymous poster hash: 89070...a1e
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #2 Skrevet 19. januar 2014 Føler dere noen ganger dårlig samvittighet for noe? At dere kunne gjort noe mer? Tenkt at det handlet om dere og at mannen sikkert ikke hadde vært slik mot en annen dame? Jeg sliter med tanker om at ting kunne vært annerledes om bare ikke slik og slik. Og når han nå risikerer straff for det han har gjort, så får jeg iallefall dårlig samvittighet og tenker at jeg ikke har vært snill heller. Men så sier andre at det han har gjort er straffbart og det jeg har gjort (vært sur, deprimert, masete på husarbeid etc, tidvis sjalu etc) ikke er det. Grunnen til at jeg tenker slik er for det meste at jeg får høre fra han at jeg svikter han og familien ved å gå. At jeg har drevet psykisk terror mot han. Han kan ikke svare på akkurat hva jeg har gjort, men han mener iallefall dette. Hvodan tenker dere som har opplevd fysisk og psykisk vold rundt dette?hei.jeg skjønner at du føler skyld og slikt...hva om,hvist jeg hadde gjordt det slikt,kanskje om....nei slutt med det....jeg har opplevet at min x syka meg sterkt ned og han var voldelig i flere år.jeg kom meg ut av det heldigvis...jeg synes du skal fokusere på resten av ditt liv,og leve det livet du vil nå.det skal jeg gjøre jeg må lære å være sosial igjen,og lære at jeg har ett liv,å skjønne det at ikke alle mannfolk slår og er slemme.men jeg skal opp og frem Anonymous poster hash: 89070...a1e Anonymous poster hash: fb2a3...a76
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #3 Skrevet 19. januar 2014 Kun en ting å tenke her: du blir manipulert av han til å tro at dette er din feil og ikke hans. Klart, du har dine svin på skogen, men hans var dessverre straffbare. Dine var menneskelige og slitsomme. Han kunne ha gått. Ikke slått. Du må få opp selvtilliten din igjen, jente, og få snudd denne negative tankegangen før den ødelegger deg!! Ta vare på deg selv, det er kun du som kan gjøre dette på best mulig måte. Få hjelp! Anonymous poster hash: 44d5b...6e0
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #4 Skrevet 19. januar 2014 Jeg har kommet meg ut av et forhold med grov psykisk vold, eksen er tiltalt for familievold og har besøksforbud. Jeg vet at hans oppførsel ikke handlet om meg, siden det i det siste har kommet fram opplysninger om at han har opptrådt på samme vis overfor andre partnere tidligere. Likevel får jeg irrasjonelle tanker innimellom, får dårlig samvittighet siden det er jeg som tok steget helt ut og sørger for at faren til mitt barn vil få fengselsstraff. Jeg er så vant til å høre (og etterhvert tro) at alt galt her i verden er min skyld, og å bryte ut av den "sannheten" har krevd mye. Men ting blir bedre etterhvert som tiden går. Arrene vil alltid være der, men de blekner heldigvis litt etter litt. Anonymous poster hash: 6b246...02d
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #5 Skrevet 19. januar 2014 Jeg har kommet meg ut av et forhold med grov psykisk vold, eksen er tiltalt for familievold og har besøksforbud. Jeg vet at hans oppførsel ikke handlet om meg, siden det i det siste har kommet fram opplysninger om at han har opptrådt på samme vis overfor andre partnere tidligere. Likevel får jeg irrasjonelle tanker innimellom, får dårlig samvittighet siden det er jeg som tok steget helt ut og sørger for at faren til mitt barn vil få fengselsstraff. Jeg er så vant til å høre (og etterhvert tro) at alt galt her i verden er min skyld, og å bryte ut av den "sannheten" har krevd mye. Men ting blir bedre etterhvert som tiden går. Arrene vil alltid være der, men de blekner heldigvis litt etter litt. Anonymous poster hash: 6b246...02d jeg levde md slåing og nedsyking i 10 år.når vi fikk barn gikk d ut over di også..min fikk x fikk alldri straff.di hadde andre ting å gjøre,sa politiet Anonymous poster hash: fb2a3...a76
wilmus Skrevet 19. januar 2014 #6 Skrevet 19. januar 2014 Det eneste jeg har dårlig samvittighet for er at jeg ikke anmeldte ham.. Han kommer til å ta livet av kona si en gang i framtia, det er jeg nesten sikker på.. Og skulle neste dame bli behandlet sånn han behandlet meg, og var tøff nok til å gå til politiet skulle jeg gjerne sett at det sto noe på rullebladet hans fra før..Den mannen bør ikke gå løs.. Og jeg var alt for feig. Det tenker jeg ofte på og angrer over.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #7 Skrevet 25. januar 2014 jeg er å bekymret for hva min x blir å gjøre med hannes nye dame,men jeg har vært på møter og der sir legen at det er ikke noe jeg skal bekymre meg for,den nye dama får lære på den harde måten sånn som jeg måtte.jeg skal bare leve mitt liv og ha det bra nå.så får han ta sin straff når den dagen kommer og nydamen like så. Anonymous poster hash: fb2a3...a76
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #8 Skrevet 25. januar 2014 jeg er å bekymret for hva min x blir å gjøre med hannes nye dame,men jeg har vært på møter og der sir legen at det er ikke noe jeg skal bekymre meg for,den nye dama får lære på den harde måten sånn som jeg måtte.jeg skal bare leve mitt liv og ha det bra nå.så får han ta sin straff når den dagen kommer og nydamen like så. Anonymous poster hash: fb2a3...a76 Ja, det tenker jeg også nå. Jeg må få mitt liv på beina og ikke tenke på alt og alle rundt nå.. Jeg vet at dama før meg også anmeldte han og hadde det på samme måten. Så det hjelper litt. Jeg blir nok ikke den siste.. HI Anonymous poster hash: 89070...a1e
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #9 Skrevet 25. januar 2014 Jeg er barn av et slikt forhold, altså der den ene mishandler den andre. Min mor havnet på sykehus et par ganger, og jeg husker den siste episoden selv om jeg var knapt nesten to år. Det er alltid den som slår og mishandler som har skyld og ansvar, selv om det var diskusjoner eller annet som utløste det. Det er også ofte den som slår som er den svake på et vis og som ikke klarer å få overtalt den andre på annet vis enn med vold og fysisk makt. Jeg fikk et behov for å beskytte min mor som ble mishandlet, og kjenner fortsatt sinne mot min far - selv om jeg også er veldig glad i min far på alle andre vis. Siste gangen det skjedde, ble også jeg slengt i veggen - altså et barn under to år! Så som dette barnet - og på vegne av alle andre barn i samme situasjoner vil jeg si til dere som blir mishandlet av mannen deres: Nå er det på tide å stå opp som den ansvarlige voksenpersonen du er og ta kontroll over situasjonen!!! Tenk på oss barna! Du har ansvar for å komme deg ut av dette forholdet nå, helst i går, få hjelp og skite i hvordan det ser ut for andre/fasade etc. Gi f. i å tenke på om hvorvidt det var din skyld eller om du kunne gjort ting annerledes etc. Det er tidkrevende tullball, du skal ta sakene dine, ungene og gå slik at barna kan få en trygg og god oppvekst uten å være redd for mor eller få skyldfølelse for at det er deres skyld når de blir store. Har han slått, så har han slått - det var altså han som bokstavelig talt slo opp - og du har ikke noe valg! Ja, det er beintungt, men mange ting man må gjøre her i livet er nettopp det. Søk hjelp nå! Anonymous poster hash: 4a3c3...57e
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #10 Skrevet 25. januar 2014 Det er 4 år siden nå. Og har slike tanker innimellom enda. Men vet jo at alt er hans feil og ikke min. Men ja har slike tanker Anonymous poster hash: b2ff7...e26
det er berre mordi Skrevet 25. januar 2014 #11 Skrevet 25. januar 2014 Det er eit tekstbokeksempel på korleis kvinnfolk i forhold med mishandling tenker. Du har levd i det så lenge at du unnskylder han, og tek nokre av feila på di eiga kappe. Det er ikkje din feil. Det er utelukkande han sin feil - og det blir ikkje betre. Vil du virkeleg leve på tå hev resten av livet ditt? Vil du at borna dine skal lære at dette er greit? Her må du få hjelp av nokon du stoler på - anten famillie eller venner - og komme deg ut. Anmeld han - eg rekner med du har barn med denne mannen. Er du interessert i at han skal ha 50 % samvær ?(som han sikkert vil ha, for å betale minst muleg, og for å straffe deg fordi du dro) - Du skal ikkje ha samvitskvalar for å anmelde- Det er han som er Svarte-Per her og bryt lova.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå