Gå til innhold

Må jeg be mitt barns mobber i bursdagen hans?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stiller dessuten spm tegn ved at 1 klassingenes lærer synes dette var helt ok...

He må alle på banen... foreldre,unger og lærere...

Det er ikke så rart. Her var det en 1. Klassing som ødela flere bursdager. Hadde 1til1 på skolen, men ble sendt alene i bursdager. Slo og sparket foreldre og barn, ødela kaker osv. Lærer mente det var helt greit utestenge om ikke foreldrene sa seg villige til å følge barnet.

Hva skal en liksom gjøre?

Anonymous poster hash: a2d53...c4f

Har vært i den situasjonen hvor barnet slo og sparket barn og voksne, ødela kaker, knuste ting med vilje. Han hadde foreldrene med, men de prøvde bare halvhjertet å stoppe han. Inviterer ikke han flere ganger, nei. Så det er ikke alltid det hjelper å kreve at foreldre er med i bursdag.

Ang. denne saken, så er det nok av andre dager i året hvor mobberen kan bli "venn" med mobbeofferet. Trenger så visst ikke å skje akkurat den dagen barnet ditt fyller år.  

Anonymous poster hash: cf419...b71

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv om han mobber mener jeg det er feil å utestenge kun 1 person! Er foreldrene til mobberne og skolen involvert i denne mobbingen? Barn kan være helt grusomme, men med foreldre som griper inn riktig (mobbernes altså) så bør alt kunne løses! Hvis situasjonen er så betent og ingen løsning i siktet så skjønner jeg at sønnen din ikke vil invitere. Men da burde han kanskje invitere færre? Ikke lett dette altså, men synes det er dårlig å utelate en person. Hva med å snakke med mobbernes foreldre å si det som det er? Eller er de helt lost?

Anonymous poster hash: 8026d...32c

Skrevet

Selv om han mobber mener jeg det er feil å utestenge kun 1 person! Er foreldrene til mobberne og skolen involvert i denne mobbingen? Barn kan være helt grusomme, men med foreldre som griper inn riktig (mobbernes altså) så bør alt kunne løses! Hvis situasjonen er så betent og ingen løsning i siktet så skjønner jeg at sønnen din ikke vil invitere. Men da burde han kanskje invitere færre? Ikke lett dette altså, men synes det er dårlig å utelate en person. Hva med å snakke med mobbernes foreldre å si det som det er? Eller er de helt lost?

Anonymous poster hash: 8026d...32c

Mener du at barnet skal utelate noen av vennene sine, for at det ikke skal være så synlig for mobberen at han blir utestengt??? Nei, ærlig talt!

Skrevet

Leser at noen nekter mobberen i burstagen.

Mobbere er jo dokke som nekter han og komme. Små dritt kjerringe er dokke men bruke sunn fornuft. Typisk slike som ikkje tårer og ordne opp men stor i kjeften på heimebane og liten uten for husets 4 vegger.

Anonymous poster hash: d1632...311

Skrevet

Mobbere er jo dokke som nekter han og komme. Små dritt kjerringe er dokke men bruke sunn fornuft. Typisk slike som ikkje tårer og ordne opp men stor i kjeften på heimebane og liten uten for husets 4 vegger.

Endelig ble det liv i mobberens mamma. Trenger ikke å lure på hvor enkelte barn har det i fra. Synd egentlig, da mobberen kunne fått en hyggeligere barndom, om det ble ledet i riktig retning hjemme i fra.

Skrevet

Lite tungtveiende argumentasjon det der :P Små dritt kjerringe?? Grow up! :huh:

Skrevet

Be mobberen men ring foreldrene og si at de må være med fordi deres barn ikke vet hvordan man skal oppføre seg og behandle andre.

Skrevet

Hi, jeg lurer på en ting. En mobber som ikke får respons av andre fortsetter neppe å mobbe i lengden. Han blir ikke "oppmuntret" til å fortsette. Jeg tenker at noen av guttene som kommer i bursdagen indirekte "deltar" i mobbingen. Eller? Dagen etter bursdagen, hvordan vil da alle guttene i klassen reagere når mobberen mobber din sønn? Vil de overse mobberen, forsvare sønnen din, være likegyldige?

Litt utenfor tema, men interessant å tenke på. Tror ikke man kan forvente av en seksåring at han står opp mot en mobber...

Anonymous poster hash: 26da4...653

Skrevet

Hvis det er slik at du ber resten av klassen, men utestenger en person så tenk deg om.

Da er du like ille som mobberen , bare du er voksen.

Setter ikke akkurat et godt eksempel.

Det er jo ikke HUN som utestenger. Det er sønnen sitt ønske. Og det er sønnen som blir mobbet og har det vanskelig på skolen pga denne ene gutten. Er det da riktig at denne ene gutten som ikke oppfører seg snillt mot sønnen hennes å skulle grue seg til sin egen bursdag? Nei det er ikke det. Så om det da bare blir en gutt som ikke blir invitert, og foreldrene hans forklarer hvorfor, så ser jeg ingen problem i det. Dette handler ikke om mobberen, men om bursdagsbarnet som fortjener en fin bursdagsfeiring!

Anonymous poster hash: 3f448...ca3

Da må mor gå inn i voksen rollen...

Skal en ha bursdagsselskap for klassen, så ber du alle eller ingen.

For lar en vær å invitere bare en person, så er det utestenging samme hvordan en ser på det.

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Hvis det er slik at du ber resten av klassen, men utestenger en person så tenk deg om.

Da er du like ille som mobberen , bare du er voksen.

Setter ikke akkurat et godt eksempel.

Det er jo ikke HUN som utestenger. Det er sønnen sitt ønske. Og det er sønnen som blir mobbet og har det vanskelig på skolen pga denne ene gutten. Er det da riktig at denne ene gutten som ikke oppfører seg snillt mot sønnen hennes å skulle grue seg til sin egen bursdag? Nei det er ikke det. Så om det da bare blir en gutt som ikke blir invitert, og foreldrene hans forklarer hvorfor, så ser jeg ingen problem i det. Dette handler ikke om mobberen, men om bursdagsbarnet som fortjener en fin bursdagsfeiring!

Da må mor gå inn i voksen rollen...

Skal en ha bursdagsselskap for klassen, så ber du alle eller ingen.

For lar en vær å invitere bare en person, så er det utestenging samme hvordan en ser på det.

Så da lar du barnet ditt velge å enten ha bursdag med mobber i, eller droppe bursdagen? Virkelig? Du vet at de fleste hadde droppet bursdagen da?

Skrevet

Lar en vær å invitere mobber så kan du og gjøre vondt verre.

Jeg har opplevd mobbing fra 1 klasse til 8 klasse.

De har spyttet i maten min, dytta meg ei trapp så jeg fikk kne skade.

Hatt hjernerystelse , blitt kallt mye i det skjulte.

Men for meg var alle i min bursdag selv om jeg ikke ville. Og faktisk så hadde vi det kjekt. Den dagen så ble jeg inkludert .

Å målblokker en mobber jo det er bra.

Men kan ha motsatt virkning og.

Skrevet

Lar en vær å invitere mobber så kan du og gjøre vondt verre.

Jeg har opplevd mobbing fra 1 klasse til 8 klasse.

De har spyttet i maten min, dytta meg ei trapp så jeg fikk kne skade.

Hatt hjernerystelse , blitt kallt mye i det skjulte.

Men for meg var alle i min bursdag selv om jeg ikke ville. Og faktisk så hadde vi det kjekt. Den dagen så ble jeg inkludert .

Å målblokker en mobber jo det er bra.

Men kan ha motsatt virkning og.

Og som du la merke til, så stoppet ikke mobbingen selv om du ba dem. Vil tro at en av grunnen til det er at mobbern(e) lærte lite, uansett hva de gjorde så hadde de deg tullet rundt lillefingeren og du ba dem tilogmed i bursdagen.

Jeg tenker at som mobber må dette gi en ekstra god følelse?!

Syns det er synd å høre om folk som blir plaget og mobbet, og du er ingen unntak der. Målet må være å la mobberen forstå at handlinger fører til konsekvenser, og ikke minst- at den som mobbes får en bedre hverdag OG slipper møte mobberen på flere arena enn nødvendig.

Anonymous poster hash: a2d53...c4f

Skrevet

Mobberen trenger like mye hjelp. Å utestenge gjer ingen godt . Da svarer en med samme mynt.

Før en ekskluderer et barn fra selskap , så synest jeg at allt skal være prøvd.

Men blir de andre mobberne / tilhengerne invitert da?

For en som mobber er sjeldent alene .

Skrevet

Jeg håper bare virkelig at hi vet forskjellen på mobbing og terging/erting. Synes hele saken virker merkelig, og synes det er rart at en 1.klassing er i stand til å mobbe.

Anonymous poster hash: 39fd5...c18
Skrevet

Jeg hadde invitert, tatt han diskré ut av leken og opp på loftet. Der hadde jeg tatt han for meg til de grader og sagt at om jeg så mye så hører at han sagt eller gjort noe stygt med min gutt en eneste gang til, skal jeg forfølge han hver eneste dag og skremme vannskjiten av han uten at han vet når eller hvor. Jeg blir hans verste mareritt! Så, vi har en avtale, og om du sier noe til noen somhelst andre om at vi har snakket skal jeg fortelle at du står her og gråter din lille dritt!

Og om foreldrene kommer fordi drittunger påstår at jeg har skjelt han ut, skal jeg lyve til krampa tar meg.

Anonymous poster hash: bca4b...9cb

Skrevet

Jeg hadde invitert, tatt han diskré ut av leken og opp på loftet. Der hadde jeg tatt han for meg til de grader og sagt at om jeg så mye så hører at han sagt eller gjort noe stygt med min gutt en eneste gang til, skal jeg forfølge han hver eneste dag og skremme vannskjiten av han uten at han vet når eller hvor. Jeg blir hans verste mareritt! Så, vi har en avtale, og om du sier noe til noen somhelst andre om at vi har snakket skal jeg fortelle at du står her og gråter din lille dritt!

Og om foreldrene kommer fordi drittunger påstår at jeg har skjelt han ut, skal jeg lyve til krampa tar meg.

Hahaha :-D

Skrevet

Veldig lite politisk korrekt, men jeg lot meg likevel begeistre av dette forslaget. :mrgreen:   

Anonymous poster hash: 8226a...937

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...