Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #1 Skrevet 19. januar 2014 Gutten min blir mobbet på skolen. Vi kjemper en vanskelig kamp, han gir seg ikke. Nå nærmer det seg bursdagen til gutten min og alle guttene må jo bes. Gutten min gruer seg til bursdagen sin, fordi vi har sagt at alle må få komme. Hva er riktig? Skal vi la han komme eller ikke? Fytti rakkern for en vanskelig situasjon.. Jeg vil selvfølgelig ikke at han skal komme, men så er jo denne gutten også bare ett lite barn som blir den eneste som ikke blir bedt i bursdag.. De går i 1. klasse.. Blir det til at vi ber han så kommer en av oss til å være i rommet til en hver tid, for å unngå noen ubehagelige scener.. Men det er så trist at gutten sin må grue seg til bursdagen sin pga dette.. Hva hadde dere gjort? Anonymous poster hash: a083d...460
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #2 Skrevet 19. januar 2014 Jeg hadde aldri bedt mobber nei. Så politisk ukorrekt er jeg. Det er gutten din sin dag, la han få velge! Anonymous poster hash: c4e58...48b
me_87 Skrevet 19. januar 2014 #3 Skrevet 19. januar 2014 (endret) Ikke faen om at jeg hadde bedt en som mobber mitt barn i bursdagen! Tenk så forferdelig det må være for sønnen din. Nei jeg hadde overhodet ikke bedt han! Dette er gutten din sin store dag,å da bør han få slippe å ha en som kanskje ødelegger dagen hans der. Kanskje mobberen da ser at det er en konsekvens av måten han oppfører seg på! Endret 19. januar 2014 av me_87
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #4 Skrevet 19. januar 2014 Takk for svar. Det var vel egentlig dette jeg trengte å høre. Det er så mye snakk om at alle må bes, uansett. Men da dropper vi det. Og gutten min kan glede seg til bursdagen sin Helt enig, det er han sin dag, og han skal ikke grue seg til den. Anonymous poster hash: a083d...460
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #6 Skrevet 19. januar 2014 Om alle vet og det er tatt opp med skolen og mobbernes foreldre hadde jeg ikke hatt betenkeligheter med å ikke invitere gutten. Anonymous poster hash: 3ee1a...278
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #7 Skrevet 19. januar 2014 Jeg hadde invitert mobberen og forklart barne mitt at vi måtte gjøre det fordi vi er bedre enn han og bi vil ikke mobbe mobberen. Jeg noe selv mobbet på skolen og ba alltid mobbernes i bursdagen min. Selv om jeg endte med å ikke få være med på leken i min egen bursdag, men ingen skulle få bruke noe mot meg i alle fall. Anonymous poster hash: de974...c28
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #8 Skrevet 19. januar 2014 Jeg hadde invitert mobberen og forklart barne mitt at vi måtte gjøre det fordi vi er bedre enn han og bi vil ikke mobbe mobberen. Jeg noe selv mobbet på skolen og ba alltid mobbernes i bursdagen min. Selv om jeg endte med å ikke få være med på leken i min egen bursdag, men ingen skulle få bruke noe mot meg i alle fall. Anonymous poster hash: de974...c28 Ehh du får ikke være med på leken i din egen bursdag å likevel griper ikke moren eller faren din inn?? Det sier litt om foreldrene! Anonymous poster hash: c3939...5c2
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #9 Skrevet 19. januar 2014 Om alle vet og det er tatt opp med skolen og mobbernes foreldre hadde jeg ikke hatt betenkeligheter med å ikke invitere gutten. Anonymous poster hash: 3ee1a...278 Vi har diskutert det med læreren, og hun han full forståelse får at vi ikke vil be han. Foreldrene hans vil også bli informert nå som vi har bestemt å la vær. Anonymous poster hash: a083d...460
Gjest Julia1984 Skrevet 19. januar 2014 #10 Skrevet 19. januar 2014 Jeg hadde invitert mobber i 1 klasse, men samtidig tatt en prat med foreldrene hans om situasjonen. Gjort en avtale med de! Så ville jeg gjort som dere skal, oppholde meg i samme rom. Hva med å invitere mobber og foreldrene hans hjem til dere i forkant av situasjonen? Tror ikke mobbingen blir noe bedre ved kun å fryse han ut. Han er tross alt et lite barn og trenger veiledning og hjelp
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #11 Skrevet 19. januar 2014 Jeg hadde invitert mobberen og forklart barne mitt at vi måtte gjøre det fordi vi er bedre enn han og bi vil ikke mobbe mobberen. Jeg noe selv mobbet på skolen og ba alltid mobbernes i bursdagen min. Selv om jeg endte med å ikke få være med på leken i min egen bursdag, men ingen skulle få bruke noe mot meg i alle fall. Anonymous poster hash: de974...c28 Fikk du noe kred for dette valget?? Tror du mobberen overhodet tenkte seg om? Tror du mobberen har større respekt for deg i dag? Det eneste som kom ut av det der var deg som ble sveket igjen, og at foreldrene til mobberen ikke fikk noen tegn på at barnet deres mobbet akkurat deg.. Hjelper ikke alltid å være snill og grei mener jeg, selv om tanken er god Anonymous poster hash: 0490f...6fa
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #12 Skrevet 19. januar 2014 Jeg hadde invitert mobberen og forklart barne mitt at vi måtte gjøre det fordi vi er bedre enn han og bi vil ikke mobbe mobberen. Jeg noe selv mobbet på skolen og ba alltid mobbernes i bursdagen min. Selv om jeg endte med å ikke få være med på leken i min egen bursdag, men ingen skulle få bruke noe mot meg i alle fall. Anonymous poster hash: de974...c28 Ehh du får ikke være med på leken i din egen bursdag å likevel griper ikke moren eller faren din inn?? Det sier litt om foreldrene! Anonymous poster hash: c3939...5c2 Huff ja! De var forferdelige. Herremin hatt.. Mobbing skjer ofte i det skjulte vet du.. Anonymous poster hash: de974...c28
me_87 Skrevet 19. januar 2014 #13 Skrevet 19. januar 2014 (endret) Jeg hadde invitert mobberen og forklart barne mitt at vi måtte gjøre det fordi vi er bedre enn han og bi vil ikke mobbe mobberen. Jeg noe selv mobbet på skolen og ba alltid mobbernes i bursdagen min. Selv om jeg endte med å ikke få være med på leken i min egen bursdag, men ingen skulle få bruke noe mot meg i alle fall. Anonymous poster hash: de974...c28 Mobberen utestenger deg fra leken i din egen bursdag uten at foreldrene gjør noe? Høres ikke ut som så veldig oppgående foreldre akkurat. Endret 19. januar 2014 av me_87
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #14 Skrevet 19. januar 2014 Mobberen er 6 år og aner ikke konsekvenser av sin oppførsel. Han trenger hjelp og veiledning. Har dere pratet med foreldrene? Hva med et samarbeid der? Ved å fryse ut mobber hvor alle andre blir invitert, hvordan tror du fremtidig skoledag blir, de andre bursdager i klassen osv? Jeg hadde også invitert mobber med foreldre og startet der. Disse ungene skal gå på skole sammen i minst 10 år. Anonymous poster hash: e2357...1ec
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #15 Skrevet 19. januar 2014 Jeg hadde invitert mobberen og forklart barne mitt at vi måtte gjøre det fordi vi er bedre enn han og bi vil ikke mobbe mobberen. Jeg noe selv mobbet på skolen og ba alltid mobbernes i bursdagen min. Selv om jeg endte med å ikke få være med på leken i min egen bursdag, men ingen skulle få bruke noe mot meg i alle fall. Anonymous poster hash: de974...c28 Fikk du noe kred for dette valget?? Tror du mobberen overhodet tenkte seg om? Tror du mobberen har større respekt for deg i dag? Det eneste som kom ut av det der var deg som ble sveket igjen, og at foreldrene til mobberen ikke fikk noen tegn på at barnet deres mobbet akkurat deg.. Hjelper ikke alltid å være snill og grei mener jeg, selv om tanken er god Anonymous poster hash: 0490f...6fa Tja.. Ikke annet enn at jeg følte at jeg var bedre enn de når det kom til å oppføre seg mot andre:) og det hjalp litt på selvtilliten det:) Anonymous poster hash: de974...c28
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #16 Skrevet 19. januar 2014 Jeg hadde invitert mobberen og forklart barne mitt at vi måtte gjøre det fordi vi er bedre enn han og bi vil ikke mobbe mobberen. Jeg noe selv mobbet på skolen og ba alltid mobbernes i bursdagen min. Selv om jeg endte med å ikke få være med på leken i min egen bursdag, men ingen skulle få bruke noe mot meg i alle fall. Anonymous poster hash: de974...c28 Mobberen utestenger deg fra leken i din egen bursdag uten at foreldrene gjør noe?Høres ikke ut som så veldig oppgående foreldre akkurat. Som forklart: mobbing skjer ofte i det skjulte. Anonymous poster hash: de974...c28
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 19. januar 2014 #17 Skrevet 19. januar 2014 Disse ungene går i 1 klasse!! Hadde aaaaaldri utestengt noen da...jeg hadde bedt guttens foreldre bli med i bursdagen...thats it
Gjest Julia1984 Skrevet 19. januar 2014 #18 Skrevet 19. januar 2014 Er foreldrene til mobber informert at mobbers oppførsel slik at de kan irettesette gutt, samarbeide med dere???? Hvis mitt barn mobber VIL og SKAL jeg ha beskjed!
lilyblue Skrevet 19. januar 2014 #19 Skrevet 19. januar 2014 En bursdag er et av årets høydepunkt i et barns liv. Er det riktig å spolere dagen for bursdagsbarnet fordi man ønsker å være "the bigger person"? Det syns ikke jeg.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #20 Skrevet 19. januar 2014 Perfekte biberne Anonymous poster hash: 466b6...8ef
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #21 Skrevet 19. januar 2014 I og med det er snakk om en 1. klassing hadde jeg nok tenkt meg godt om. Har selv hatt en datter som ble mobbet, men de var eldre. Og både foreldre og politi var involvert.. Har dere hatt møte med lærere og foreldre? En 6/7 åring skjønner ikke konsekvensene av hva de gjør. Hva med å invitere han med foreldrene sine? Er viktig å ordne opp i dette, siden de skal gå på skole sammen i mange år fremover. Anonymous poster hash: af07f...3d9
Love my kidz Skrevet 19. januar 2014 #22 Skrevet 19. januar 2014 Jeg ville ikke invitert en som mobber mitt barn. Inviterer man er det som å si at det er greit med mobbingen siden det ikke får konsekvenser. Når alt er prøvd for å få stoppet mobbingen så er det greit å stenge mobben ute ja, ærlig talt!
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #23 Skrevet 19. januar 2014 Jeg hadde invitert mobberen og forklart barne mitt at vi måtte gjøre det fordi vi er bedre enn han og bi vil ikke mobbe mobberen. Jeg noe selv mobbet på skolen og ba alltid mobbernes i bursdagen min. Selv om jeg endte med å ikke få være med på leken i min egen bursdag, men ingen skulle få bruke noe mot meg i alle fall. Anonymous poster hash: de974...c28 Uff- snakk om å fostre opp tøffelhelter som lærer at andre kan oppføre seg som de vil; vi skal likevel oppføre oss mot dem. Et barn som blir mobbet bør bli lært opp til at dem er bedre enn mobberen selv uten å be mobberen i bursdagen. Og det å stenge ute en mobber fra bursdagen til dem som blir mobbet er sunn fornuft og en naturlig konsekvens. Det er ikke mobbing å la være be denne gutten! Anonymous poster hash: a2d53...c4f
Gjest ronja røverdatter Skrevet 19. januar 2014 #24 Skrevet 19. januar 2014 Når vi snakker om en førsteklassing, så hadde jeg invitert ham. Og mitt barn hadde ikke trengt å grue seg til sin bursdag. Min førsteklassing ville ha visst at jeg eller andre voksne hadde vært tilstede og sørget for at det ikke hadde blitt noe mobbing, plaging eller utestenging av noen som helst så lenge jeg hadde hengt over dem. Og det hadde nok vært meg som hadde tatt den jobben. Dette handler ikke bare om en bursdag, men om flere års framtidig skolegang som disse ungene sannsynligvis skal gå sammen. Jeg tviler dessuten på at en førsteklassing mobber eller plager andre fordi han er en generelt slem unge, det ligger nok ting bak her som ikke løses ved å utestenge denne gutten. Jeg har i alle fall ennå ikke sett et eneste mobbeproblem blitt løst ved å utstenge noen som helst.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #25 Skrevet 19. januar 2014 Jeg hadde invitert mobberen og forklart barne mitt at vi måtte gjøre det fordi vi er bedre enn han og bi vil ikke mobbe mobberen. Jeg noe selv mobbet på skolen og ba alltid mobbernes i bursdagen min. Selv om jeg endte med å ikke få være med på leken i min egen bursdag, men ingen skulle få bruke noe mot meg i alle fall. Anonymous poster hash: de974...c28 Uff- snakk om å fostre opp tøffelhelter som lærer at andre kan oppføre seg som de vil; vi skal likevel oppføre oss mot dem. Et barn som blir mobbet bør bli lært opp til at dem er bedre enn mobberen selv uten å be mobberen i bursdagen. Og det å stenge ute en mobber fra bursdagen til dem som blir mobbet er sunn fornuft og en naturlig konsekvens. Det er ikke mobbing å la være be denne gutten! Anonymous poster hash: a2d53...c4f Dette var et valg jeg tok selv. Foreldrene mine var ikke klar over mobbingen før læreren tok det opp på konferansetime da jeg var 11 år. Anonymous poster hash: de974...c28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå