Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #1 Skrevet 19. januar 2014 Ikke snakk om bursdag, men snakk om filmkveld. Ei venninne av meg som mener 2.klassingen må be alle guttene. Jeg blir ikke å endre planene da han hadde bursdag for 4 mnd siden og da ble selvfølgelig alle bedt, og jeg lovte han en mindre sammenkomst senere siden han egentlig ville ha en mindre bursdag. Pga sykdom har det ikke blitt, men nå tenkte vi gjennomføre det. Er min venninne sin tankegang vanlig? Er det ikke sosialt akseptert lengre å finne på noe med kun noen få? Når går det over til at alle må bes? Må bare nevne at invitasjoner blir sendt via sms til foreldrene, og det bes 2 til utenom klassen. Han har jo ofte besøk av 1 eller flere i klassen, på samme måte besøker han andre. Da leker de, spiller litt, ser kanskje en film i helgene, noen overnatter og noen spiser her. Med ordningen min venninne snakker om må vel alle bes om først noen får være her. Anonymous poster hash: c752b...9f0
Sølvpanter Skrevet 19. januar 2014 #2 Skrevet 19. januar 2014 Selvsagt må det være lov til å bare be noen, også til bursdager. Det som ikke hadde vært ok var om du ba 10-11 av 13 gutter.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #3 Skrevet 19. januar 2014 Selvfølgelig kan man ha besøk av 2-3 kompiser en kveld uten å be hele klassen komme å leke. Har tre skolebarn selv (1. og 5. og 7. klasse) og de leker ofte med 2-4 venner, ofte avtalt mellom oss foreldre, gjerne overnatting også, men vi ber da ikke hele klassen hver gang de skal treffe noen venner enten det er her eller der. I bursdager ber vi selvfølgelig alle sammen frem til ca 4.klasse, etter det er det greit å bare ta med de 3-4 nærmeste vennene på kino e.l. Anonymous poster hash: 8b53d...f67
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #4 Skrevet 19. januar 2014 Hæ?! Mener venninnen din at sønnen skal be alle guttene i klassen hver gang han skal være med en, to eller tre av guttene i klassen? Djeez, da hadde nok ingen invitert et fåtall venner over! Bursdag er én gang i året, og det er mer enn nok, synes jeg, å passe på 13 gutten. Anonymous poster hash: 21d53...f4d
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #5 Skrevet 19. januar 2014 Selvfølgelig er det greit:) Anonymous poster hash: 86a69...82c
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #6 Skrevet 19. januar 2014 Hæ?! Mener venninnen din at sønnen skal be alle guttene i klassen hver gang han skal være med en, to eller tre av guttene i klassen? Djeez, da hadde nok ingen invitert et fåtall venner over! Bursdag er én gang i året, og det er mer enn nok, synes jeg, å passe på 13 gutten. Anonymous poster hash: 21d53...f4d Ja, hun mener at siden det blir arrangert sammenkomst med film, pizza, snop og kos må alle bes. Jeg spurte henne hvor grensen går, men fikk ikke noe svar. Så måtte høre her, om dette virkelig var vanlig tankegang. Anonymous poster hash: c9392...c70
moa_tobias Skrevet 19. januar 2014 #7 Skrevet 19. januar 2014 Herregud, det er da ikke forventa at hele klassen til enhver tid må bli bedt når det skal skje noe utenom skolen. En ting er bursdagsfeiring, men en filmkveld. Nei, nei! Bare å be de 3 med god samvittighet!
Vad trött jag blev Skrevet 19. januar 2014 #8 Skrevet 19. januar 2014 Be 3 av 13 gutter er helt greit Be 10 av 13 gutter er ikke greit.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #9 Skrevet 19. januar 2014 Herregud, selvsagt er dette greit. Skal man følge din venninner logikk her måtte man bedt hele klassen hver gang han skulle hatt med seg noen hjem. Og vi snakker TRE stk, det er jo helt vanvittig å påstå at tre gutter ikke kan få gjøre noe hyggelig sammen i ro og mak. Anonymous poster hash: 58f5f...d63
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #11 Skrevet 19. januar 2014 I min verden er dette lov. 3 av 13 er virkelig no helt annet enn 10 av 13. Flesteparten blir jo ikke invitert... Nei, jøss og krøss... Helt ok Anonymous poster hash: 93a0a...297
det er berre mordi Skrevet 19. januar 2014 #12 Skrevet 19. januar 2014 (endret) Ein kan argumentere med at der er alltids nokon som ikkje blir invitert då om ikkje alle blir. Eg ser dei argumenta - og her er regelen at alle jentene i gruppa/klassa skal i selskap. Noko anna med ei heilt ordinær samling på ein heilt ordinær kveld, sjølvsagt. Endret 19. januar 2014 av Ikkje jul opp mordi
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #13 Skrevet 19. januar 2014 Ein kan argumentere med at der er alltids nokon som ikkje blir invitert då om ikkje alle blir. Eg ser dei argumenta - og her er regelen at alle jentene i gruppa/klassa skal i selskap. Noko anna med ei heilt ordinær samling på ein heilt ordinær kveld, sjølvsagt. Så hos dere er det faktisk ikke liv å be noen nære venner til filmkveld? Må da være utrulig stressende for barn og aldri kan få være alene med noen få venner? De ee 14 gutter i klassen(13 pluss min gutt) pluss 2 venner. 16 stk 7. Åringer på filmkveld høres alt annet enn avslappende ut. Virkelig? Anonymous poster hash: c9392...c70
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #14 Skrevet 19. januar 2014 Skjønner ikke dette tullet med at man må be alle. Skjønner at man ikke skal be 10 av 13, men det må da være lov til å be kun nære venner. Når jeg var liten hadde jeg kun tre av jentene i klassen i bursdager. Det var vi som var mest sammen. Ingen som så noe rart på det. Anonymous poster hash: c95c7...1b9
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #15 Skrevet 19. januar 2014 Selvfølgelig er det helt greit. Bestevenner må man jo få lov til å omgås med i fred og ro :-) Anonymous poster hash: 926de...411
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #16 Skrevet 19. januar 2014 Skjønner ikke dette tullet med at man må be alle. Skjønner at man ikke skal be 10 av 13, men det må da være lov til å be kun nære venner. Når jeg var liten hadde jeg kun tre av jentene i klassen i bursdager. Det var vi som var mest sammen. Ingen som så noe rart på det. Anonymous poster hash: c95c7...1b9 Gutten min hadde et par i klassen han ikke ville be, men jeg avtalte med foreldrene at de skulle følge med så det gikk greit. Han er godt likt og blir ikke mobbet, men han syns de tuller mye, er frekke med andre og ja; erter vel andre barn. Som sagt så gikk bursdagen veldig bra, men ja- jeg lovte han en mindre sammenkomst senere. Neste år får han feire bursdagen som han vil, for å ha feiring etter feiring for å tekkes alle blir ikke aktuelt;-) Anonymous poster hash: c9392...c70
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #17 Skrevet 28. januar 2014 Da har filmkvelden vært og desverre var det noen som ikke skjønner at de ikke var bedt. Der er 2 i klassen som er høylytte, plager andre og tar mye plass. Ene av disse kom altså å ringte på døren her når "festen" var- noe han aldri har gjort før. Kun vært her i bursdagen for noen mnd siden. Siden denne filmkvelden var en feiring barnet var lovt siden han ville ha en mindre bursdag så sa jeg at barnet var opptatt(de merket ikke han var her siden de var på loftet). Han ble sur og sa han viste de så film i spiste pizza, det hadde en av guttene fortalt at de skulle. Ga beskjed at han kunne komme en annen dag men da fnyste han bare og sa" hold kjeft" Som sagt, han er ikke den alle vil være med siden han oppfører seg truende både verbalt og fysisk. Idag fikk jeg meld fra moren om at det var dårlig å utelate han. Hva i all verden? Skal aldri barna kunne få være med sine nærmeste venner? Når ble det til denne flokkmentaliteten hvor flokken skal gå etter kun en? Anonymous poster hash: c9392...c70
Mamma`n til turbo Skrevet 28. januar 2014 #18 Skrevet 28. januar 2014 Nei det er ikke dårlig gjort og hvis man enten må invitere alle 13 eller kanskje bare en er noe jeg ikke hadde forholdt meg til. Datteren min har hatt 2-3 klassevenninnen på overnatting her, om foreldrene til noen av de andre ti hadde reagert på det så hadde jeg oppfordret den til å invitere til overnatting for alle 14 :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå