Gå til innhold

Ferdig med å få barn

Anbefalte innlegg

Gjest Smil:-)
Skrevet

Hvordan var det for dere å vite eller innse at det ikke blir flere barn? Og hvorfor?

Jeg skulle gjerne hatt en til. Men jeg syns det er nok jobb med de tre vi har. Etter mange år med barn, tror jeg det skal bli godt med mer egentid igjen. Nå forsvinner alt av babyutstyr og barneklær ut etterhvert som de vokser i fra det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er deilig!

Aldri meir skal eg vere vertskap for ein parasitt som øydelegg livet omtrent, der og då er det lite trøyst at parasitten utviklar seg til ein baby. Aldri meir fødsel, som heller ikkje er spesielt behagelig. Og om nokre månader; aldri meir amming.

Skrevet

Litt vemodig men føler meg ferdig.

Anonymous poster hash: ddae2...62c

Skrevet

I det nummer fire ble født bare visste jeg det. Familien føltes komplett og jeg bare visste med hele meg at jeg var ferdig. Enkelt og greit. Nå er minsten 5 år og jeg har aldri følt noe vemod over at det var sistemann, det var en lettelse å gi bort barneutstyret, og bare godt å være ferdig med baby og småbarnstid.

Anonymous poster hash: 1f696...cd5
Skrevet

Vi lurte veldig på om vi skulle gi oss etter to, eller få et barn til. Nå etter nr tre er det virkelig ingen tvil, nå bare koser vi oss med de vi har og er glade for å kunne bevege oss fremover med de barna vi har.

Litt vemodig er det å gi bort alle babyklærne, men det hører med :)

Anonymous poster hash: c6484...972

Skrevet

Jeg følte bare at jeg var ferdig. Det ble slutt med barnefar og når jeg traff ny mann det første jeg sa at jeg skal ikke ha flere barn. Var flere barn for han viktig, var ikke jeg noe å satse på. Han hadde det på samme måte. Kjærlighetsbarnet vårt blir første barnebarn som er på vei.

Anonymous poster hash: cfaa6...542

Skrevet

Etter nummer 5 var det ingen tvil. Nå er yngste 3 år og nyter at alle begynner å vokse til. De er blitt mer selvstendige, sover hele natten o.s.v. Føler jeg har hatt små barn i en evighet, så nyter at de er blitt såpass store. 

Skrevet

Jeg vet med 100% sikkerhet at når "parasitt" nr 4 nå blir født så er det FERDIG produsert her i gården! Jeg var egentlig veldig ferdig etter nr 3, men mannen har gnålt og masa i årevis og jeg ga til slutt etter. Vi gleder oss, blir kos med baby igjen, men graviditet er noe herk!

Årene flyr, vips så er denne stor og selvstendig også, tror kansje jeg nå pga både alder, og ikke minst med mannen mer hjemme kan kose meg litt mer denne runden.

Skrevet

Her må fornuften råde, uavhengig av hva jeg kommer til å føle. Vi presser grensene bare ved å få et andre barn, så noe tredje barn blir det absolutt ikke. Jeg får tviholde på tanken om at denne graviditeten aldeles ikke har vært snill med meg heller. Men helt ærlig hadde jeg ønsket flere hvis økonomi og helse tilsa at det var forsvarlig.

Skrevet

Siste svangerskap med tvillingene tok nesten knekken på meg, BL, svangerskapsforgifning, inn og ut av sykehus. Hverken tør eller orker å gå gravid en gang til, så her er vi helt ferdige med å produsere barn.

Anonymous poster hash: 1090c...72c

Skrevet

Nå har mine muligheter vært litt begrenset når det kommer til å ha en mann å produsere sammen med, så mine to har blitt tenåringer, sånn plutselig :)

Jeg er såre fornøyd med dette, og har faktisk ikke tenkt tanken på flere enn de to jeg har :)

Anonymous poster hash: b6bd9...a4c
Skrevet

Jeg har fire. Hjertet ønsker seg en til, fornuften sier nei. Håper bare drømmen om en til går over!

Anonymous poster hash: 9ab19...575

Skrevet

nr 3 på vei og fikk nesten panikk over å få en til selv om jeg i utgangspunktet ønsket det. Vet at dette blir aller siste gang og det skal bli himla deilig.

Blir sikkert å savne babytiden når jeg igjen ser nyfødte babyer om noen år, men kommer ikke til å syns det er vemodig å være ferdig på noen som helst slags måte. Jeg er ikke laget for å ha store flokker med barn ;-)

Anonymous poster hash: 28ff6...866

Skrevet

Jeg har alltid tenkt at jeg kunne tenkt meg to barn og nå har jeg det. Mulig om jeg hadde vært yngre så kunne jeg hatt tre, men to stk føles helt riktig for oss :) Nr to er nå 15 mnd og jeg kjenner det er godt å få ryddet unna alt babyutstyret. Vi har ikke så stort hus, så det er godt å få ut alt vi er ferdige med.

Anonymous poster hash: 6fc3b...69c
Skrevet

parasitt.. så koselig :P

Jeg tror det er en state of mind. Man kjenner seg vel bare tilfreds og ferdig? :) Jeg er langt i fra der, skal ha en til, og gjerne i en atpåklatt om en 10 års tid. Håper å kjenne meg fornøyd etter det.

Skrevet

Vi var uenige om antall barn. Han ville ha to, jeg ville ha tre. Etter nr 1 ble det tvillinger, så jeg fikk det som jeg ville. Tvillinger var for oss litt overdose når det gjelder nattevåk, sutring og det som hører med. Jeg kan bli fristet når jeg ser fødsler på TV, men hadde ikke orket en ny babytid. Føler meg så ferdig med å surfe nettet rundt etter den beste vogna etc. Hver tid sin sjarm. Nå gleder jeg meg sånn til de minste er store nok til at vi kan gjøre familieting som alle vil ha glede av.

Anonymous poster hash: dc552...f36

Skrevet (endret)

Etter at førstemann hadde vært High Need Baby i 6 mnd så var jeg HELT ferdig med å få barn. Gikk i kjelleren med depresjon og ble sykemeldt og hele pakka. Men så snudde det, gutten ble plutselig både blid og fornøyd og begynte å sove på natten. Frustrasjoner ble til gleder, og vi bestemte oss for at vi skulle få en til likevel. Nå er lillebror straks 9 mnd, og vi er definitivt ferdige med babyer. Hadde vi hatt ubegrenset med penger og plass så hadde vi nok fått en til, men vi er i tillegg glade i kjæreste/voksentid, samt å pleie karrierene våre. Så lenge vi må jobbe hhv 80 og 100 % for å få økonomien til å være grei, så klarer vi oss fint med to barn. De skal tross alt følges tett opp de neste 18 årene. Det å bli kvitt babyutstyr og klær er bare deilig, vi har ikke all verdens med plass og jeg hater rot  :)

Endret av Madolyn
Skrevet

Fornuften sier stopp nå etter to, hjertet sier noe annet...er en veldig dårlig og ulykkelig gravid og sliter med babytida. Pluss bor langt unna alle besteforeldre ergo lite hjelp i jverdagen.

Men i hjertet mitt er det likevel et ønske om nr tre.

Anonymous poster hash: af626...ed1

Skrevet

Litt vemodig, samtidig veldig deilig.. Det er deilig å nyte barna mine nå, og den familiedynamikken vi har. Gleder meg over friheten, og at småbarnstiden snart er over. Klart at det er vemodig og jeg tar meg i å drømme om en nyfødt baby iblandt, men det er så deilig å tenke på at jeg er ferdig, og gjort mitt. Nå kan jeg lene meg tilbake og nyte årene med barna mine,  før jeg får babybarnebarn jeg kan kose med. :)

Anonymous poster hash: 7e976...856
Skrevet

Her har jeg alltid drømt om 7. Men etter det så er det stopp ;) Da skal vi bare nyte årene fremover. :)

Men tanker er jo ikke helt borte på at det kan komme en til iløpet av 10 år... Men foreløpig er det nok.

Med tanke på de andre barna.

Skrevet

Her føler jeg allerede at jeg er så godt som ferdig selv om jeg bare er gravid med nr 2. Mannen vil i utgangspunktet ha 3 kanskje 4, men her ville jeg egentlig ikke ha barn i det hele tatt. Så ble det først èn og nå kommer da nr to til sommern.

Her kommer alt babystæsj til å forsvinne ut av huset så fort det ikke er i bruk lengre og kjenner allerede nå at det skal bli godt..

Anonymous poster hash: 93a32...e49
Skrevet

mannen har sagt stopp til flere egne barn, han drømmer om at vi blir fosterforeldre når minsten har blitt eldre. Livmora mi er ikke enig, men det er heldigvis fornuften :)

Anonymous poster hash: a1a7b...bef
Skrevet

Jeg har alltid sett for meg tre, mannen ville ha to. Vi har tre og har definitivt fått alle vi skal ha. Yngste har akkurat fylt tre år og vi kan endelig begynne å gjøre ting sammen hele familien. Ferdig med bleier, smokker og alt babystyret. Halleluja!!

Anonymous poster hash: b31df...426

Skrevet

Jeg har alltid hatt lyst på 2 barn og det har jeg fått. Når nr 2 kom visste jeg at dette er siste. Mannen ville vært fornøyd med kun 1, men han gikk med på nr 2 etter ønske fra meg. Minstemann er nå 20 mnd og jeg synes det er deilig at babytiden er over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...