Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #1 Skrevet 19. januar 2014 Jeg har ridd hele livet. Nå er jeg gravid. Hesten min er rolig og snill så ingen spesiell fare for ulykker. Noen andre som har ridd i svangerskapet og har erfaringer? På et eller annet tidspunkt vil det vel stoppe seg selv pga størrelse på magen men hvor lenge red dere og er det noe jeg bør tenke på? En venninne av meg red hele svangerskapet (hun hadde en minimage) og mener selv hun holdt en gryende bekkenløsning i sjakk fordi hun mente sittestilling og bevegelser (i rolig gange) var fin trening for bekkenet. Anonymous poster hash: 87452...b1a
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #2 Skrevet 19. januar 2014 Min lege frarådet det etter 12 uke. Pga du aldri vet med dyr. Anonymous poster hash: e3f0d...548
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #3 Skrevet 19. januar 2014 Ville holdt meg langt unna biltrafikk i hverfall, men hadde jeg kjent hesten min godt nok og stolt på den så hadde jeg trolig ridd så lenge det føltes komfortabelt. Og jeg er ikke bestevenn, men jeg har dyr og kunnskap om dyr, vi kan kjenne dyrene våre godt nok, og hvis vi i tillegg tar grep og minsker yttre faktorer som feks biler osv så er sjansen for uhell liten. Kos deg med hesten din du. Anonymous poster hash: 13665...69c
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #4 Skrevet 19. januar 2014 Uff, men så kan jo uforutsigbare ting skje, at hesten blir skremt for eksempel, som kan skje uansett hvor snill den er :/ Men det første jeg tenkte da jeg leste dette var egentlig ikke bare det med fall, men også ristingen, som kan være farlig. (fremskynde rier, så morkaken løsner eller noe) Husker jeg ikke skulle kjøre snøscooter da jeg var gravid, pga ristingen. er jo ikke samme som en hest da Anonymous poster hash: b7fb4...ff2
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 19. januar 2014 #5 Skrevet 19. januar 2014 Dersom du er trygg på hesten din, så ser jeg ingen grunn til å slutte å ri. Det er god trening og ja det er veldig bra for bekkenet. Jeg fikk beskjed om å holde det til skritteturer de siste to mnd, alternativt kjøre sulky. Du kjenner det på kroppen når du ikke klarer det mer
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #6 Skrevet 20. januar 2014 Vel. Jeg er rimelig trygg på denne hesten så en ulykke er så og si ikke tilstedeværende. Den er vel like stor som sjansen for å havne i bilulykke på vei til butikken. Så vurdering av risiko for ulykke trenger jeg ikke. Var mer ting som morkaketipset jeg fikk. Når er det ikke mye risting hadde tenkte å ri rolig så lenge jeg er gravid. Men kanskje greit å vente til jeg har tatt ultralyd og sjekket alt før jeg rir. Anonymous poster hash: 87452...b1a
DramaMama Skrevet 20. januar 2014 #7 Skrevet 20. januar 2014 Legen min sa det var bare å kjøre på så lenge det var en trygg hest jeg kjente godt, og så lenge kroppen kjentes bra. Lite visste han om at min form for ridning er intervaller i 60 km/t på løpshester... Hehe. Jeg red til ca 16 uker, da begynte jeg å kjøre istedet. Fikk ikke mage før nærmere uke 30, men det var frykten for at noe skulle skje som stoppet min ridning.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #8 Skrevet 20. januar 2014 Har drevet med løpshest i mange år og aldri ramla av de heller. Men nå har jeg en stabil trafikksikker gammel herremann så at han skal fly ut er ikke tenkelig. Selvsagt kan han snuble og ramle men det kan jeg jo fint gjøre selv også. Kjenner jeg blir litt frustrert om jeg ikke skal ri på 9 måneder. Tar en prat med lege på ultralyd. Om morkake ligger som den skal kan jeg egentlig ikke se for meg noen annen grunn til å ikke ri. Men jeg fikk i allefall ett godt tips her. Vær sikker på at du ikke har morkake problem. Det tar jeg med meg. Anonymous poster hash: 87452...b1a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå