Gå til innhold

Kommer til å bli smellfet... ;)


Tirilill

Anbefalte innlegg

Opplever noe merkelig i dette svangerskapet, er uvel og føler meg uggen. Det er jo egentlig ikke rart. Det som er rart er at det hjelper å spise mat... Skal dette fortsett er det dårlig nytt for vekta. Har lagt på meg ca 3 kg siden jeg ble gravid. Er vel 8 + 1 i dag. Flere som opplever dette eller det bare meg som spiser bort kvalmen? Var ikke slik i de forrige to svangerskapene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det sånn nå og hadde det sånn sist. Må spise absolutt heletiden selvom det egentlig er det siste jeg vil. Men gjør jeg det ikke angrer jeg stort. Det rareste jeg har vært med på var i går kveld når jeg egentlig var ganske uggen, men så kom sønnen min med en bit smågodt til meg som jeg da selvfølgelig måtte spise, og det HJALP. Aldri vært med på at smågodt hjelper mot kvalme før, men kanskje det er fordi det gir blodsukkeret et lite boost? Men mtp vekta tror jeg nok ikke det er det jeg skal ty til videre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smågodt er nok ikke tingen å små spise over tid, men godt er det ;) Jeg må kjøpe inn noe kjeks eller noe som ikke inneholder så mye kalorier. Prøver med bris og eplejuice nå, men det funker egentlig dårlig. Funka veldig bra med kanelsnurrer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må også spise jevnt.

Men jeg tar lette ting som 2-3 korni kjeks, eller 2-3 ritz kjeks.

Vær gang jeg prøver å la være blir jeg enda mere kvalm så mat i magen er tingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanelsnurrer ja! Det høres ut som noe! :P

Jeg er bare 4+3 så har ikke hatt noe kvalme enda, problemer med å holde meg unna sjokolade fra før, men det er kanskje ikke så bra mot kvalme, så det er kanskje redningen min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Jeg er også supersulten, nesten annhver time, og om jeg ikke spiser risikerer jeg og bli så kvalm at jeg må kaste opp. Har forsøkt å legge om til et smartere kosthold siden jeg spiser så mye og ofte. Blir mye rugknekkebrød o.l. og har dilla på frisk, oppskjært frukt. Men jeg har også lagt på meg rundt 4 kg. allerede og er gått fra og være "en dame med feminine former" til å være littegrann lubben. Men jeg tenker at det bare er koselig, og HELT greit, så lenge jeg ikke bytter ut hverdagskosten med søtsaker. Men selvfølgelig blir det en pizza i ny og ne. Det har jeg også litt dilla på nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg også kaster plutselig opp med en gang jeg føler sult.. Så må spise før jeg blir sulten selv om jeg egentlig ikke har lyst på noe. Det er veldig lite jeg får lyst på for tiden egentlig, er veldig lei både skiver og knekkebrød. Det eneste jeg opplever å få lyst på er yoghurt eller frukt.. Ikke noe jeg er særlig flink til å spise til vanlig. :P Merkelig det der. Er 8+1 i dag og har merkelig nok ikke gått opp noe enda selv om jeg føler jeg trykker i meg mat uten å være sulten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også har det slik. For å kunne fungere uten syke brekningsanfall så må jeg unngå å bli sulten. Jo mer sulten, jo mer dårlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønne sure epler er også til stor hjelp for meg :) Frisker opp den hersens metallsmaken i munnen mens jeg tygger i det minste. Den metallsmaken driver meg til vannvidd, for den alene er nok til at jeg brekker meg. Må ha drops i munnen hele tiden, og nå er jeg lei av Ricola :(

Endret av Lykkespiren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...