Gå til innhold

Økonomi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så usikker på hva vi skal gjøre. Vi "må " bygge ut huset og vi "må" ha to biler. Om jeg regner alle utgifter mot inntekter har jeg (bare jeg) 2-3 tusen i pluss per mnd. Kan jeg klare meg med det??? Noen gode sparetips man kan bruke i hverdagen? Mannen min tjener bedre så han vil jo kunne bidra om det skulle være noe men jeg har liten lyst til å "bo meg ihjel". Samtidig sier mannen at han vil betale mer i mnd i utgifter men jeg vet ikke... Et litt rotete innlegg men er så redd for å bli skikkelig blakk!

Anonymous poster hash: c9a5c...73f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

To biler kan jeg skjønne om det ikke går busser og dere begge jobber, i ulike retninger eller ulik turnus. Men må dere bygge ut huset? Ja, det er alltid kjekt med mer plass, men har man ikke råd så gjør man det beste ut av den plassen man allerede har.

Anonymous poster hash: b62df...351
Skrevet

Må dere ha to biler så vurder hvor mye dere kjører pr dag. Kan dere bytte en av dem i en elbil?

Jeg bytta til el i høst og sparer 2500 kroner pr måned!!

Anonymous poster hash: 10f7b...152

Skrevet

HI her.

Den ene er el-bil - får den senere i år. Nå har vi bare en bil og hadde ikke mannen vært så fleksibel i jobben sin hadde det ikke gått.

Vi "må" bygge ut huset for nå bor vi oppå hverandre og har ikke råd til å kjøpe noe større her vi bor (har barn på skolen).

Alternativt kan man vurdere å bygge hybel i det arealet vi skal bygge ut men vet ikke helt hvor mye jeg har lyst til å bruke tid på en leietaker (vet at naboer har hatt mye rart). Og det vil jo koste enda mer å lage kjølen og enda et bad! Huff, dette holder meg våken.

Skrevet

Hvor mange barn har dere, alder?

Hvor stort hus har dere, mye lån?

Hva slags inntekt har dere?

Hvor bor dere i forhold til jobbene deres?

Mange faktorer som spiller inn for å kunne gi tips :-)

Anonymous poster hash: 7dcd4...639

Skrevet

Nå har vi ca 3,5 i lån. Tre barn, to i barnehage og en på skole så SFO og barnehage koster jo hver mnd. Vi bor sånn at vi må ta tog eller kjøre til jobb. Inntekten vår er ca 60.000 til sammen i mnd. Netto. Når vi bygger ut må vi jo ta opp mer lån, vi har ikke fått anslag enda men la oss si 1 mill ekstra. Huset blir jo da mer verdt og vi kan refinansiere (men jeg vet ikke helt hva det betyr i kr og øre).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...